Gå til innhold

Samboer bruker upassende ord på datters underliv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke noe vanlig å kalle ett lite barns underliv for "musa" eller "fitta"? Jeg blir skikkelig kvalm av det og syns det er veldig ekkelt og upassende.. har gjentatte ganger gitt beskjed om at han må si tissen. 

Anonymkode: 0d06b...d93

• Liker 5
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han må jo være en mindre begavet i toppen som sier sånt. 

Anonymkode: ecb4e...8eb

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig med personen over meg som skriver at samboeren din må være mindre begavet som sier dette. Ja, det er kvalmt og det er så absolutt upassende. 

Anonymkode: 0479d...0b2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal samboern din nevne hennes underliv i det hele tatt?? 

Anonymkode: 6255b...faf

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er vel ikke noe vanlig å kalle ett lite barns underliv for "musa" eller "fitta"? Jeg blir skikkelig kvalm av det og syns det er veldig ekkelt og upassende.. har gjentatte ganger gitt beskjed om at han må si tissen. 

Hva FAEN???!!! LØØP TS!!! 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det en baby eller svært ungt barn som bruker bleier ennå, så er det ikke uvanlig at foreldre har behov for å diskutere ting som behandling av bleieutslett eller rødhet og kløe.

Akkurat den delen har antakelig helt naturlig forklaring.

Anonymkode: bc122...ab6

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har du forklart ham hvorfor?

Og har du spurt ham hvorfor han tenker de ordene er greit å bruke om datterens underliv?

Jeg tipper at du, som jeg og de fleste her, knytter mus og fitte til seksualitet og en seksuell omtale av voksnes underliv.

Det er ikke sikkert han oppfatter det likt, eller tenker i de baner, og tror det er nøytrale ord for jenters underliv.

Snakk med mannen din, og forklar ham hvorfor dette vil høres svært uheldig ut i andres ører.

Anonymkode: bc122...ab6

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier dere da? "Kjønnsorganet"?

Anonymkode: c13c1...522

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er en baby som må ha bleieskift etc. Det er ikke noe rart ved at han omtaler det, men altså ordene han bruker jeg reagerer på.

TS

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva sier dere da? "Kjønnsorganet"?

Anonymkode: c13c1...522

Jeg har bedt han si tissen. 

TS

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvordan du kan være med en voksen mann som kaller en babys underliv for fitte og mus. Høres helt sykt ut

Anonymkode: 58404...82c

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du er på litt tynn is? Hvorfor blir du kvalm? 

Er det fordi DU tror at han seksualiserer sin datter ved å bruke ulike navn på kjønnsorgan??

Feks om samboeren har vært ute og kommer hjem og spør hvordan det har gått, da kan jeg nok si " Leggingen tok så lang tid fordi per løp rundt naken og var opptatt av å flekke ræva og å studere pikken sin" Jeg kunne også ha sagt .."penisen sin", "tissen sin".

Jeg legger ingenting i det!

Anonymkode: af9e0...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Blir stas når hun begynner i barnehagen og snakker om fitta si der.

Barn lærer språk av foreldrene.

Anonymkode: 888f1...f1c

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Order fitte og mus kan brukes om voksne kvinner, men rettet til barn er jo nasty. Hva for en udannet gris er du med? 

Anonymkode: e427f...3ce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser det er enkelte her som synes det er ok. Det er gjerne ikke noe fasit. Men vil tro at barnehagen kommer til å reagere om barnet snakker slik der når den tid kommer!

Anonymkode: 0dfe4...8c8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror alle må være obs på at vi har en eller flere mannfolk her inne for tiden som ikke gjør annet enn å starte suspekte tråder. Ikke mat disse sinnsforvirrede individene.

Anonymkode: ae74e...339

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er jo åpenbart situasjoner der det er et tema. Neppe ofte, men det skjer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker at du er på litt tynn is? Hvorfor blir du kvalm? 

Er det fordi DU tror at han seksualiserer sin datter ved å bruke ulike navn på kjønnsorgan??

Feks om samboeren har vært ute og kommer hjem og spør hvordan det har gått, da kan jeg nok si " Leggingen tok så lang tid fordi per løp rundt naken og var opptatt av å flekke ræva og å studere pikken sin" Jeg kunne også ha sagt .."penisen sin", "tissen sin".

Jeg legger ingenting i det!

Anonymkode: af9e0...a0a

Jeg tror ikke at han seksualiserer datteren sin. Han legger jo ikke noe seksuelt i det, men jeg har andre assosiasjoner og syns det er ugreit. 

Han er jo en fin og god pappa for henne.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke at han seksualiserer datteren sin. Han legger jo ikke noe seksuelt i det, men jeg har andre assosiasjoner og syns det er ugreit. 

Han er jo en fin og god pappa for henne.

TS

Ja, det vedder jeg på...

Tviler ikke på at du er mann.

Anonymkode: ae74e...339

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lån noen barnebøker om kroppen, eventuelt oppdragelsesbøker som forklarer hvorfor det er viktig å bruke riktige begrep på kjønnsorganer til barna. Det er greit å begynne å snakke til babyen som et barn med en gang, forklare hva som skjer, hva dere gjør, hvorfor osv. Vasker tissen, skjeden, rumpa. De skal vite hva som er fremme og hva som er bak, hva funksjonen er og hvorfor dere holder på der - og hvorfor andre ikke skal gjøre det. 

Anonymkode: bc6e6...332

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...