AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Voksne er ikke voksne lenger. De lager lister sånn som jeg som vokste opp på 90 og tidlig 2000-tallet husker. Helt ned i barneskolealder var det sånn at man ratet de andre i klassen på en liste. Jeg husker at guttene skrev en liste over hvilke jenter de likte best fra 1 til 15 (kom an på hvor mange jenter/gutter det var i klassen). Jentene var nysgjerrige på hvor på listen de lå ,og fikk se listene til gutta. Etterpå skulle jentene skrive liste over gutta. Jeg husker at det var litt annerledes når jentene skulle skrive liste. Det foregikk på en annen måte. Det var noen ledertyper blant jentene, som førte til at noen jenter turte ikke å innrømme hvem de likte best,og noen turte ikke engang å skrive en liste. Det ble de populære jentene som fikk skrive liste ,og de som ikke var enige ble fryst ut. Man skulle tro at dette ville bli annerledes når man ble voksen, men neimen. På grunn av Tinder og diverse sjekkeapper driver voksne mennesker på denne barnslige og umodne måten i dag , hvor man rater uten å kjenne vedkommende. Anonymkode: a455e...f43 1 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Næh.. vi har flere og bedre muligheter. Så man leter etter det perfekte. Jeg var sykt heldig og fant det, etter - år som singel. På tinder!!!! Hatt 5 forhold, dette er eneste som er drømmemannen Anonymkode: 98bb4...14e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Kjenner ikke igjen det du skriver, men om du skriver lister og holder på sånn så kan du jo slutte om du syns det ødelegger for deg Anonymkode: d23a9...71f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Næh.. vi har flere og bedre muligheter. Så man leter etter det perfekte. Jeg var sykt heldig og fant det, etter - år som singel. På tinder!!!! Hatt 5 forhold, dette er eneste som er drømmemannen Anonymkode: 98bb4...14e Men kjære vene, det samme sa du jo i hvert forhold du var i. Noen lærer aldri. Like rundbrenner leker best. Anonymkode: 7e74f...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner ikke igjen det du skriver, men om du skriver lister og holder på sånn så kan du jo slutte om du syns det ødelegger for deg Anonymkode: d23a9...71f Jeg gjør ikke det, men flesteparten av de som dater gjør det. Poenget mitt er at å føre opp lister fra hvem man liker best til minst,hører ikke hjemme hos voksne mennesker. Men slik er det blitt. Anonymkode: a455e...f43
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Å, trodde du siktet til at de ligger ukritisk med alt de har sjans på. Anonymkode: 86b23...858 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Å, trodde du siktet til at de ligger ukritisk med alt de har sjans på. Anonymkode: 86b23...858 Nei, voksne i dag prøver "date" på en umoden måte som faktisk er unaturlig for oss. Anonymkode: a455e...f43 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men kjære vene, det samme sa du jo i hvert forhold du var i. Noen lærer aldri. Like rundbrenner leker best. Anonymkode: 7e74f...5cb Nei, det sa jeg ikke, ikke i nærheten engang Jeg bare godtok dårlige og utro forhold Anonymkode: 98bb4...14e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, det sa jeg ikke, ikke i nærheten engang Jeg bare godtok dårlige og utro forhold Anonymkode: 98bb4...14e Så du har vært i 4 forhold uten å være forelsket i mannen? Tar folk så lett på det å gå inn i forhold? Jeg har ett dårlig ett og vil aldri inn i ett dårlig ett til. Men nå trives jeg som single da så skal for alt i verden ikke bytte ut det hvis det er ett dårligere alternativ til det jeg har idag. Anonymkode: f022c...c11
ClausSaus Skrevet 4. mai 2023 #10 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Voksne er ikke voksne lenger. De lager lister sånn som jeg som vokste opp på 90 og tidlig 2000-tallet husker. Helt ned i barneskolealder var det sånn at man ratet de andre i klassen på en liste. Jeg husker at guttene skrev en liste over hvilke jenter de likte best fra 1 til 15 (kom an på hvor mange jenter/gutter det var i klassen). Jentene var nysgjerrige på hvor på listen de lå ,og fikk se listene til gutta. Etterpå skulle jentene skrive liste over gutta. Jeg husker at det var litt annerledes når jentene skulle skrive liste. Det foregikk på en annen måte. Det var noen ledertyper blant jentene, som førte til at noen jenter turte ikke å innrømme hvem de likte best,og noen turte ikke engang å skrive en liste. Det ble de populære jentene som fikk skrive liste ,og de som ikke var enige ble fryst ut. Man skulle tro at dette ville bli annerledes når man ble voksen, men neimen. På grunn av Tinder og diverse sjekkeapper driver voksne mennesker på denne barnslige og umodne måten i dag , hvor man rater uten å kjenne vedkommende. Anonymkode: a455e...f43 Ved i det hele tatt å snakke om "dating" har du allerede snevret inn samtalen til å handle om to bestemte grupper: Mennene som kvinner er interesserte i Kvinnene disse mennene er interesserte i Spesifikt: Det eksisterer knapt dating i 2023 for de mange menn som kvinner ikke er interesserte i, og de få kvinner som mennene kvinner vil ha ikke er interesserte i. Fordi menn typisk er mer giret mot sex, mens kvinner typisk er mer giret mot forhold, får du da en "artig" dynamikk. Kvinner avgjør i det store og hele hvilke menn som får være med og leke. Men fordi dette bare er et mindretall av menn er det dem som i stor grad avgjør hva som skal lekes. Dermed får du en bråte menn som mener datingmarkedet er ødelagt av kvinner med for høye krav. I tillegg får du et fåtall av kvinner som ikke får oppmerksomhet fra det fåtallet av menn de er interesserte i, og derfor mener datingmarkedet er ødelagt av at menn har for høye krav. Og til slutt får du en bråte kvinner som tror at dette fåtallet av menn de er interesserte i, og som er interesserte tilbake men som vasser i muligheter og derfor ikke trenger å søke noe etablert, representerer alle menn – og at datingmarkedet altså er ødelagt av at "menn vil bare ha sex". Mens den siste gruppen – fåtallet av menn som kvinner faktisk er interesserte i – er strålende fornøyde med et marked som tjener deres interesser. Det er dette som er problemet med dating i 2023. 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 ClausSaus skrev (5 minutter siden): Ved i det hele tatt å snakke om "dating" har du allerede snevret inn samtalen til å handle om to bestemte grupper: Mennene som kvinner er interesserte i Kvinnene disse mennene er interesserte i Spesifikt: Det eksisterer knapt dating i 2023 for de mange menn som kvinner ikke er interesserte i, og de få kvinner som mennene kvinner vil ha ikke er interesserte i. Fordi menn typisk er mer giret mot sex, mens kvinner typisk er mer giret mot forhold, får du da en "artig" dynamikk. Kvinner avgjør i det store og hele hvilke menn som får være med og leke. Men fordi dette bare er et mindretall av menn er det dem som i stor grad avgjør hva som skal lekes. Dermed får du en bråte menn som mener datingmarkedet er ødelagt av kvinner med for høye krav. I tillegg får du et fåtall av kvinner som ikke får oppmerksomhet fra det fåtallet av menn de er interesserte i, og derfor mener datingmarkedet er ødelagt av at menn har for høye krav. Og til slutt får du en bråte kvinner som tror at dette fåtallet av menn de er interesserte i, og som er interesserte tilbake men som vasser i muligheter og derfor ikke trenger å søke noe etablert, representerer alle menn – og at datingmarkedet altså er ødelagt av at "menn vil bare ha sex". Mens den siste gruppen – fåtallet av menn som kvinner faktisk er interesserte i – er strålende fornøyde med et marked som tjener deres interesser. Det er dette som er problemet med dating i 2023. Det er flere menn enn kvinner på apper, så det har også en god del å si. Menn sviper på fler enn de er interisert i også, så det gir et feil inntrykk i hvor interiserte menn er i kvinner, iforhold til det som er reelt Ute i det fri er det nok anderledes og mer normalt, foruten kanskje på byen? Men igjen, nok et sted hvor ikke alle ferdes Tror menns største problem er å komme i kontakt med kvinner som passer for dem Anonymkode: d4c50...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #12 Skrevet 4. mai 2023 Fenomenet "dating" var helt fremmed her i landet før amerikanske TV-serier fikk det inn i hverdagen gjennom TV-skjermen. Man hadde noe som het stevnemøte, men dette var stort sett for mer seriøse voksne; unge ble vanligvis "kjent", og det var ingen utvelgelsesprosess som idag der man velger og vraker over en lav sko; man snakket på gaten, ringte hverandre, og så "ble man sammen" hvis man følte for det. Normale mennesker i en normal verden, ikke avatarer i et virtuelt univers der enkelte begynner å få alvorlige mentale problemer. Anonymkode: 6ff42...9b4 3
Veggdyret Skrevet 4. mai 2023 #13 Skrevet 4. mai 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Så du har vært i 4 forhold uten å være forelsket i mannen? Tar folk så lett på det å gå inn i forhold? Jeg har ett dårlig ett og vil aldri inn i ett dårlig ett til. Men nå trives jeg som single da så skal for alt i verden ikke bytte ut det hvis det er ett dårligere alternativ til det jeg har idag. Anonymkode: f022c...c11 Jeg er ikke den du svarte, men jeg har vært i 2 forhold og kan LETT se at selv om jeg var forelsket også i exen i starten av forholdet, så var han ikke den rette for meg og det oppdaget jeg omtrent så fort vi flyttet sammen. Det dreide seg blant annet om sjalusi og "erting" som utviklet seg til forsøk på å psyke meg ned samtidig som han flørtet med andre damer. Mitt nåværende forhold har vart i 16 år og her dukket det ikke opp en eneste overraskelse da vi flyttet sammen, ei heller da vi giftet oss eller fikk barn. Skjønner godt at man kan bli forelsket i folk og være i et forhold med dem i flere år før deres dårlige sider blir synlige/fremtredende, uten at det nødvendigvis sier noe om deg som person. 1
ClausSaus Skrevet 4. mai 2023 #14 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er flere menn enn kvinner på apper, så det har også en god del å si. Menn sviper på fler enn de er interisert i også, så det gir et feil inntrykk i hvor interiserte menn er i kvinner, iforhold til det som er reelt Ute i det fri er det nok anderledes og mer normalt, foruten kanskje på byen? Men igjen, nok et sted hvor ikke alle ferdes Tror menns største problem er å komme i kontakt med kvinner som passer for dem Anonymkode: d4c50...9e3 Det er flere menn enn kvinner på apper, det er helt riktig. Men jeg tror du misforstår litt når det gjelder hvem de attraktive karane sveiper på – og det er som sagt bare hvem disse sveiper på som er interessant. For menn tenker ikke «Oi, se her ja… her var en jeg kunne giftet meg med, og så kunne vi kjøpt rekkehus og stasjonsvogn, og fått 2.3 barn og en golden retriever ved navn Luna… oi, her var det jammen enda en…». Menn tenker «Hadde jeg knullet henne?» – og hvis svaret er ja, da sveiper de. Men det betyr ikke at de faktisk er interesserte i henne dersom de får napp hos noen de har mer lyst til å knulle. Så det er ikke "mangel på interesse" isolert sett som er problemet. Men så lenge menn må gå for bare en (av gangen) blir det litt opp til tilfeldighetene om sveiping tas videre eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #15 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så du har vært i 4 forhold uten å være forelsket i mannen? Tar folk så lett på det å gå inn i forhold? Jeg har ett dårlig ett og vil aldri inn i ett dårlig ett til. Men nå trives jeg som single da så skal for alt i verden ikke bytte ut det hvis det er ett dårligere alternativ til det jeg har idag. Anonymkode: f022c...c11 Var forelsket i en av de, han var voldelig og utro, dessverre. De andre ble jeg bare glad i, visste alltid at det ikke kom til å vare. Med han jeg er sammen med nå, er jeg lykkelig hver dag Anonymkode: 98bb4...14e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #16 Skrevet 4. mai 2023 Har aldri vært borti noen som har skrevet sånne lister, ikke en gang som barn. Men ja, noen var mer populære som barn/ungdom enn andre. Det jeg har notert meg er vel kun at de som var ansett som attraktive tidlig ikke er ansett som like attraktive i voksen alder. Min mening at hvis man som voksen fortsatt bryr seg om hva andre mennesker mener om deg og de du evt måtte være interessert i så må du jobbe med deg selv. Voksne mennesker holder ikke på sånn du beskriver. Om du har opplevd det så har du vært borti noen veldig spesielle mennesker. Men ja, det er sant at man blir dømt hovedsaklig på utseendet i apper som Tinder. Gjør ikke du også det? Det er mye som ikke kommer fram der, av personlighet og sjarm. Det finnes apper/nettdating der man kan skrive inn litt mer, det hjelper. Ellers så kan man prøve å finne noen i det virkelige liv. Det er fortsatt mulig det. Kom deg ut og møt mennesker. Anonymkode: 2aeae...6e3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #17 Skrevet 4. mai 2023 Jeg har ikke skrevet lister, ikke engang som ungdom. Fikk noia fordi det er så mange kritikere der ute som dømmer i hytt og pine. Det er jo litt ironisk da, at det er de som fordømmer folks valg, som i denne tråden, som er mest skadelig. Hva er galt med at man blir bevisst på hva man liker, ev, ikke liker? Bare står der med pekefingeren, noe alle klarer, og skal gjøre seg så himla viktig. Ikke har det noen funksjon heller, utenom for TS. Anonymkode: 85c79...114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå