Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare positivt om noen har med kake når de kommer på besøk?

jeg hadde med en pent pyntet ostekake i påskeselskap.Den ble tatt vel i mot og servert, etter dessert og masse påskegodteri.Det viste seg at vertinnen ikke var så veldig glad i ostekake.. Angrer ikke på åt jeg hadde denne med,ingen vond opplevelse for noen av oss (kjenner hverandre veldig godt og er mye sammen)

jeg kom bare til å tenke på at det kanskje kan føles «påtrengende»  

Vil gjerne høre deres mening

Anonymkode: eb9b3...064

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det bare positivt om noen har med kake når de kommer på besøk?

Ja.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt superhappy hvis besøk hadde med kake - eller noe som helst annet for å være hyggelig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det er egentlig bare positivt, men for meg (som er glad i å bake, og sannsynligvis allerede hadde bakt en kake) hadde det vært fint å vite på forhånd.

Jeg setter alltid pris på at noen vil bidra, men det kan være greit å vite hva de vil bidra med. :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er positivt så lenge du gir beskjed på forhånd. Hvis jeg lager 3-retters og du kommer med en kake hadde jeg ikke blitt spesielt glad nei. Det indikerer at du ikke syns min dessert eller kake er bra nok

Anonymkode: c8f89...95b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er positivt så lenge du gir beskjed på forhånd. Hvis jeg lager 3-retters og du kommer med en kake hadde jeg ikke blitt spesielt glad nei. Det indikerer at du ikke syns min dessert eller kake er bra nok

Anonymkode: c8f89...95b

Hvis du tenker sånn, har du store problemer med selvbildet og tendenser til paranoia

Anonymkode: 4f2db...7a5

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Spør først!!

Anonymkode: bcf33...317

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du tenker sånn, har du store problemer med selvbildet og tendenser til paranoia

🤦‍♀️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Spør først!!

Hvorfor? Folk gjør det i beste mening og du skal styre alt? 

Anonymkode: 91d27...0b2

• Liker 1
Skrevet

Holdt det ikke med muffinstråden din?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (2 minutter siden):

Holdt det ikke med muffinstråden din?

Hei! Jeg er TS i denne tråden, du driter deg så sykt ut.

I denne tråden også 😂 er det hobbyen din å sitte på kåge og kalle folk troll? 

AnonymBruker
Skrevet

Her bør man jo si i fra på forhånd. Jeg er av typen som alltid sørger for at det er nok av alt. Jeg skal ikke gå tom for noe, altså har jeg alltid mer en nok av div. til ulike sosiale settinger, som også inkluderer kake.

Det er ikke like gøy om en gjest tar med kake, når man allerede har strevd med å lage en vanlig kake, en glutenfri og eggfri kake til de som trenger det, har gjort klart gele kvelden i forveien, handlet inn vaniljesaus og is.

Poenget er; spør på forhånd, for verten pleier ofte å ha orden på ting selv, og det blir fort for mye. 

Anonymkode: e04f4...b7d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Jeg er TS i denne tråden, du driter deg så sykt ut.

I denne tråden også 😂 er det hobbyen din å sitte på kåge og kalle folk troll? 

Ja, jeg sa opp jobben i fjor for å døgnvåke kg.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg sa opp jobben i fjor for å døgnvåke kg.

Jeg ser det. Tydelig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her bør man jo si i fra på forhånd. Jeg er av typen som alltid sørger for at det er nok av alt. Jeg skal ikke gå tom for noe, altså har jeg alltid mer en nok av div. til ulike sosiale settinger, som også inkluderer kake.

Det er ikke like gøy om en gjest tar med kake, når man allerede har strevd med å lage en vanlig kake, en glutenfri og eggfri kake til de som trenger det, har gjort klart gele kvelden i forveien, handlet inn vaniljesaus og is.

Poenget er; spør på forhånd, for verten pleier ofte å ha orden på ting selv, og det blir fort for mye. 

Anonymkode: e04f4...b7d

Godt poeng 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jøss.

Jeg har invitert 12 jenter til et selskap i juni. Menyen er planlagt, den passer sammen, og det er rikelig med mat. 

Ser da for meg at jeg får 11 varianter av medbrakt, og må bruke mer tid på å ta i mot, lagre, servere, og mer, ting som ikke passet sammen, enn å fikse maten jeg hadde planlagt selv. 

Så en stemme herfra på; jeg hadde blitt irritert. 

Anonymkode: 9548b...bb2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt sært, men så lenge du tar med deg restene hjem igjen plager det meg ikke. 

Anonymkode: 8d431...fbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig prøver vi å leve sunt, så hadde ikke satt pris på kake eller annet usunt. Men tanken din er jo bare god. 

Anonymkode: 9267d...3bc

AnonymBruker
Skrevet

Medbringer aldri mat eller bakst dersom det ikke er avtalt på forhånd. Det er uhøflig og indikerer at vertinnens mat eller bakst ikke er nok i mengde eller god nok. Om vertinnen spør om hjelp til bakst på forhånd er det noe helt annet!

Anonymkode: f3327...93c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

jeg kom bare til å tenke på at det kanskje kan føles «påtrengende»  

Vil gjerne høre deres mening

Anonymkode: eb9b3...064

Nettopp! ALDRI ta med noe mat på besøk uten avtale, fordi du påtvinger andre å smake på det du har med; uansett hva det er. Samme på jobben, kake på fredag...evige gnålet om at du må smake.

God regel.

Anonymkode: 5371b...4ac

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...