Gå til innhold

Gjeldsordning .. en regning er fra iår.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen erfaring med gjeldsordning ? Må ALT gjelden være eldre enn 2år? 
jeg har en mil i gjeld som er over 2år, men en regning på 30.000 som har gått til inkasso i år. 

(før noen halshugger meg, gjelden er pga sykdom, 60% er renter. Jeg prøver å gjøre om for meg. Men siden jeg nå har blitt uføretrygdet ville det tatt 40+år om jeg skulle betale alt) 

Anonymkode: 9405a...340

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt jeg vet er at de på gjeldsordning lever bedre enn jeg som jobber nesten 100%. Nesten som man skulle ønske man hadde fått det selv. 🤷‍♂️

Anonymkode: 88df3...84c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alt jeg vet er at de på gjeldsordning lever bedre enn jeg som jobber nesten 100%. Nesten som man skulle ønske man hadde fått det selv. 🤷‍♂️

Kan du utdype dette?

Anonymkode: 40e1f...2ee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

75% må være eldre enn 2 år så det går fint :) 

Anonymkode: 310ad...192

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, skikkelig digg å ha kredittsperre, leve på godt under minstepensjon og fattigdomsgrensen med barn. 

Livsoppholdssatsen kan man dele i to, for å finne faktisk månedlig utbetaling I normal måneder, da den og skal ta høyde for innkreving av feriepenger,måneder med halv skatt etc.. 

Anonymkode: 2ff16...d8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2023 den 22.37):

Har noen erfaring med gjeldsordning ? Må ALT gjelden være eldre enn 2år? 
jeg har en mil i gjeld som er over 2år, men en regning på 30.000 som har gått til inkasso i år. 

(før noen halshugger meg, gjelden er pga sykdom, 60% er renter. Jeg prøver å gjøre om for meg. Men siden jeg nå har blitt uføretrygdet ville det tatt 40+år om jeg skulle betale alt) 

Anonymkode: 9405a...340

Regelen er at den ny stiftet gjelden kan ikke være større enn halvparten av alle dine gjeld 😊

Skrevet

Hei.

Nylig stiftet gjeld må ikke utgjøre mer enn 50% av samlet gjeld.

Hvis du har tatt opp lån eller kreditt for å betale husleie, mat, nødvendige klær, sko osv, altså tatt opp lån eller kreditt for å betale for livsoppholdsutgifter, blir ikke dette ansett nylig stiftet gjeld.

Det samme gjelder hvis du har refinansiert flere lån for å få bedre betingelser.

Likeså regnes heller ikke restskatt, strafferettslige krav, krav på TV-lisens, tlf, strøm mv. som forfaller til betaling er ikke ment å skulle komme inn under bestemmelsen»

Håper dette gir noen avklaringer.

Med vennlig hilsen

TBergh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...