AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Har noen erfaring med gjeldsordning ? Må ALT gjelden være eldre enn 2år? jeg har en mil i gjeld som er over 2år, men en regning på 30.000 som har gått til inkasso i år. (før noen halshugger meg, gjelden er pga sykdom, 60% er renter. Jeg prøver å gjøre om for meg. Men siden jeg nå har blitt uføretrygdet ville det tatt 40+år om jeg skulle betale alt) Anonymkode: 9405a...340
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Alt jeg vet er at de på gjeldsordning lever bedre enn jeg som jobber nesten 100%. Nesten som man skulle ønske man hadde fått det selv. 🤷♂️ Anonymkode: 88df3...84c
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt jeg vet er at de på gjeldsordning lever bedre enn jeg som jobber nesten 100%. Nesten som man skulle ønske man hadde fått det selv. 🤷♂️ Anonymkode: 88df3...84c Kan du utdype dette? Anonymkode: 40e1f...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 75% må være eldre enn 2 år så det går fint Anonymkode: 310ad...192 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alt jeg vet er at de på gjeldsordning lever bedre enn jeg som jobber nesten 100%. Nesten som man skulle ønske man hadde fått det selv. 🤷♂️ Anonymkode: 88df3...84c Ja, skikkelig digg å ha kredittsperre, leve på godt under minstepensjon og fattigdomsgrensen med barn. Livsoppholdssatsen kan man dele i to, for å finne faktisk månedlig utbetaling I normal måneder, da den og skal ta høyde for innkreving av feriepenger,måneder med halv skatt etc.. Anonymkode: 2ff16...d8d
Abcdefghjklmn Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 3.5.2023 den 22.37): Har noen erfaring med gjeldsordning ? Må ALT gjelden være eldre enn 2år? jeg har en mil i gjeld som er over 2år, men en regning på 30.000 som har gått til inkasso i år. (før noen halshugger meg, gjelden er pga sykdom, 60% er renter. Jeg prøver å gjøre om for meg. Men siden jeg nå har blitt uføretrygdet ville det tatt 40+år om jeg skulle betale alt) Anonymkode: 9405a...340 Regelen er at den ny stiftet gjelden kan ikke være større enn halvparten av alle dine gjeld 😊
TBergh Skrevet 5. mai 2023 #7 Skrevet 5. mai 2023 Hei. Nylig stiftet gjeld må ikke utgjøre mer enn 50% av samlet gjeld. Hvis du har tatt opp lån eller kreditt for å betale husleie, mat, nødvendige klær, sko osv, altså tatt opp lån eller kreditt for å betale for livsoppholdsutgifter, blir ikke dette ansett nylig stiftet gjeld. Det samme gjelder hvis du har refinansiert flere lån for å få bedre betingelser. Likeså regnes heller ikke restskatt, strafferettslige krav, krav på TV-lisens, tlf, strøm mv. som forfaller til betaling er ikke ment å skulle komme inn under bestemmelsen» Håper dette gir noen avklaringer. Med vennlig hilsen TBergh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå