AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Jeg går ut i foreldrepermisjon i mai, og sånn som jeg har forstått det meldes lønna for de tre siste mnd. inn til NAV og legger grunnlaget for hva en får utbetalt i måneden. Nå får jo lærere ca. 50.000 mer i året, men min arbeidsgiver har allerede sendt inn papirene og jeg har nettopp fått vite hvor mye jeg får utbetalt i måneden. Kan man få med lønnshoppet på noe vis? Anonymkode: b378b...734
Andro Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Du kan ettersende dokumentasjonen på lønn f.o.m. 1. mai til NAV. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Hvis endringen trer i kraft FØR permisjonsstart, skal det sendes inn endringsmelding. Varig endring i lønn trumfer hovedregelen om beregning av de tre siste mnd. Er du dog begynt i permisjon når endringen trer i kraft har du ikke nødvendigvis rett på det, men du må sjekke tariffavtale. Samt hvis arbeidsgiver forskutterer foreldrepengene så betaler de som oftest mellomlegget også. Anonymkode: d27f3...e83
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Ikke for å kuppe tråden men når trer lønnsøkningen i kraft? Jeg er lærer og fjor fikk det etterbetalt på høsten? Relativt nyutdannet og ikke helt oppdatert.. Anonymkode: 07814...904
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 Andro skrev (11 timer siden): Du kan ettersende dokumentasjonen på lønn f.o.m. 1. mai til NAV. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis endringen trer i kraft FØR permisjonsstart, skal det sendes inn endringsmelding. Varig endring i lønn trumfer hovedregelen om beregning av de tre siste mnd. Er du dog begynt i permisjon når endringen trer i kraft har du ikke nødvendigvis rett på det, men du må sjekke tariffavtale. Samt hvis arbeidsgiver forskutterer foreldrepengene så betaler de som oftest mellomlegget også. Anonymkode: d27f3...e83 Takk! Arbeidsgiveren min må visst sende inn ny inntektsmelding ja, men virker som det skal være i orden Anonymkode: b378b...734
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #6 Skrevet 4. mai 2023 50.000 er det riktignok ikke, men er du lektor med opprykk og har mer enn 10 års ansiennitet får du 40.000. https://www.utdanningsforbundet.no/lonn-og-arbeidsvilkar/tariffavtaler/ks/lonnstabell-ks/ Anonymkode: 12993...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå