Gå til innhold

Kvinner, blir dere provosert/redd av holdningene til Andrew Tate?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Blir dere provosert av han? Han er jo et Internet fenomen med MANGE følgerne, en ekstremist med et Ikke særlig sjarmerende kvinnesyn. Er han farlig etter din mening? Jeg oppfatter han som en liten gutt i en stor kropp med mindreverdighetskompleks delux!

Endret av Rødstrupa
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke fått med meg så mye, men at han mener kvinner til en viss grad må ta ansvar for voldtekt?spm er det eneste jeg har fått med meg) er creepy

• Liker 9
Skrevet
Topsi skrev (Akkurat nå):

Ikke fått med meg så mye, men at han mener kvinner til en viss grad må ta ansvar for voldtekt?spm er det eneste jeg har fått med meg) er creepy

Ja, mannen er spik spenna gæren! Skremmende at han hjernevasker gutter og unge menn til å få et forvrengt kvinnesyn med alt det kan innebære! 

• Liker 14
Skrevet

Klarer ikke å la meg provosere av ham. Mannen har jo ikke hake. Typisk mindreverdighetskompleks. 

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet

Burde vært skuddpremie på fyren spør du meg.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg blir oppgitt og ler av taperen🤷🏻‍♀️

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, candykiss said:

Burde vært skuddpremie på fyren spør du meg.

Rumensk fengsel passer han bra, håper han får innvilget langtidsopphold.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Blir egentlig mest provosert over de som ser opp til menn som han.

• Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet

Tate er en skruppelløs idiot. Synd han klarer å tjene penger på bullshit-greiene hans. De som følger han hadde fortjent en god psykolog (heller JP enn Tate) istedet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Selve han er jo bare ei sjuk pingle, men det er skremmende at han har en fanskare.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Ja faktisk er jeg redd ham.

Jeg har opplevd som kvinne en endring i holdning blant unge menn. Både jeg og venninner har blitt regelrett «skjelt ut» av unge fremmede menn/gutter, i situasjoner som ikke henger på greip:

Noen snek i køa på butikken foran meg, og uten at jeg en gang hadde sagt noe ropte vedkommende skjellsnavn og skjelte meg ut, kommenterer på kropp og utseendet.. min venninne som er kitt eldre og bor i tettbygd nabolag var ut på tur, på vei hjem sa ifra til en mann med flere løse hunder om at det er båndtvang, hun fikk beskjed om ha «ha seg vekk» osv.

Mannen jeg er gift med fant guttene som ropte skjellsord etter meg i butikken og da fikk pipa en annen låt: han ble de redde for.
Min venninne har ingen mann som kan ta ordet for henne, så mannen med de ville løse hundene bestemte seg for å følge etter henne hjemover for å stå en time med hundene så tett på stuevinduet hennes som mulig, bare enda på offentlig eiendom (som er nære hennes bolig) det var uten tvil for å fremstå truende.

Jeg har opplevd at naboer (yngre menn) har ropt mot oss uten å se hvem det var de ropet til, når de så det var min mann ble de stille.

De antok vel det var meg, «ei kjærring» eller «en Karen» som de kan skjelle ut. Jeg har fått fortalt at «Karen» er skjellsord gutter nede i barneskolealder bruker mot jenter. Det er ikke Andrew Tate sin «oppfinnelse», men han bidrar til å dyrke denne kulturen hvor menn tråkker kvinner ned via å behandle dem dårlig, er min oppfatning. Menn skal være så macho at de tråkker over alt som gir de motstand eller stryker hårene feil vei, selv om det er de som tar seg til rette. 

Det er heller ikke lenge siden ei jente på 12-13 år gikk ut i media og fortalte om unge menn som ropte skjellsord etter henne da hun jogget seg en tur. 

Jeg opplever at spesielt unge menn har et raseri, manglende respekt og empati mot kvinner. Er vi gamle er vi stygge og verdiløse. Er vi unge og vakre, er vi horer.

Sånn mener jeg ikke menn av generasjonene før dem, har oppført seg.

Andrew Tate han samler disse guttene, og blir en forsterker av denne adferden. 

Endret av Full Ugle
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Eg synst han er eit merkeleg og fascinerande fenomen. Men eg veit ikkje så mykje om han, egentleg. Berre at faren var ein afro-amerikansk proff sjakkspelar. 

Tenkte å sjå URIX-dokumentaren om han, som gjekk på NRK i kveld. Kanskje eg blir litt klokare. 

URIX/Andrew Tate

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Refreng
Skrevet

Ville ikke brukt ordet provosert. Jeg ser på det som symptom på kultur som går i feil retning. I sunne kulturer ville aldri dette blitt et fenomen som tok så mye plass.

Skrevet (endret)
Refreng skrev (7 minutter siden):

Ville ikke brukt ordet provosert. Jeg ser på det som symptom på kultur som går i feil retning. I sunne kulturer ville aldri dette blitt et fenomen som tok så mye plass.

Jeg tenker også at dette handler om langt mer enn bare én kriminell, misogyn fyr. På samme måte som at Donald Trump klarte å bli president i USA, så finnes det altså et samfunn og et publikum som tilrettelegger for  Andrew Tate. Det er jo en sykdom i samfunnet som løfter disse frem. Det vil alltid finnes farlige idioter der ute. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Full Ugle skrev (11 timer siden):

Jeg har opplevd som kvinne en endring i holdning blant unge menn. Både jeg og venninner har blitt regelrett «skjelt ut» av unge fremmede menn/gutter, i situasjoner som ikke henger på greip:

Noen snek i køa på butikken foran meg, og uten at jeg en gang hadde sagt noe ropte vedkommende skjellsnavn og skjelte meg ut, kommenterer på kropp og utseendet.. min venninne som er kitt eldre og bor i tettbygd nabolag var ut på tur, på vei hjem sa ifra til en mann med flere løse hunder om at det er båndtvang, hun fikk beskjed om ha «ha seg vekk» osv.

Mannen jeg er gift med fant guttene som ropte skjellsord etter meg i butikken og da fikk pipa en annen låt: han ble de redde for.
Min venninne har ingen mann som kan ta ordet for henne, så mannen med de ville løse hundene bestemte seg for å følge etter henne hjemover for å stå en time med hundene så tett på stuevinduet hennes som mulig, bare enda på offentlig eiendom (som er nære hennes bolig) det var uten tvil for å fremstå truende.

Jeg har opplevd at naboer (yngre menn) har ropt mot oss uten å se hvem det var de ropet til, når de så det var min mann ble de stille.

De antok vel det var meg, «ei kjærring» eller «en Karen» som de kan skjelle ut. Jeg har fått fortalt at «Karen» er skjellsord gutter nede i barneskolealder bruker mot jenter. Det er ikke Andrew Tate sin «oppfinnelse», men han bidrar til å dyrke denne kulturen hvor menn tråkker kvinner ned via å behandle dem dårlig, er min oppfatning. Menn skal være så macho at de tråkker over alt som gir de motstand eller stryker hårene feil vei, selv om det er de som tar seg til rette. 

Det er heller ikke lenge siden ei jente på 12-13 år gikk ut i media og fortalte om unge menn som ropte skjellsord etter henne da hun jogget seg en tur. 

Jeg opplever at spesielt unge menn har et raseri, manglende respekt og empati mot kvinner. Er vi gamle er vi stygge og verdiløse. Er vi unge og vakre, er vi horer.

Ja, så her får foreldrene og spesielt far kanskje en ekstra utfordring. Å sørge for å lære og innprente i  sine guttebarn at jenter, søstre, damer, kvinner  og mødre skal behandles med likeverd som med menn og  med respekt!

Endret av Rødstrupa
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Kuren for gutter og menn som står i risiko for å bli påvirka av folk som Tate og Jordan P. er å få en datter. Når du lever tett på jenter i oppveksten, kan du ikke unngå å bli feminist. Jenter er tøffe, glupe, modige, aktive, løsningsorienterte og driftige. Det ser du hvis du har dem i livet ditt.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Full Ugle skrev (11 timer siden):

Maskulinitet har vært under angrep i mange år nå.

Gilette reklamene for eksempel er helt skandaløse i hvordan de fremstiller menn.

Det at gutter og unge menn er så sultet for mannlige forbilder at en mann som Andrew Tate blir populær sier alt om hvor ille situasjonen er.

Feminisme har gått alt for langt og er blitt destruktiv.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
elisa1819 skrev (16 minutter siden):

Kuren for gutter og menn som står i risiko for å bli påvirka av folk som Tate og Jordan P. er å få en datter. Når du lever tett på jenter i oppveksten, kan du ikke unngå å bli feminist. Jenter er tøffe, glupe, modige, aktive, løsningsorienterte og driftige. Det ser du hvis du har dem i livet ditt.

Jordan Peterson har en datter og sønn som begge er suksessfulle med kristne verdier.

Så tydeligvis fått en svært god oppvekst.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
hocane skrev (3 minutter siden):

Jordan Peterson har en datter og sønn som begge er suksessfulle med kristne verdier.

Så tydeligvis fått en svært god oppvekst.

Tja...suksessfull og suksessfull..Hun driver en podcast i hovedsak bygd opp rundt JP. Ikke hva vi ville kalt suksessfull i Norge kanskje?

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...