AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei Anonymkode: 12361...fb5 Hvorfor ikke? Anonymkode: 7640a...8e2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Mine har gått, syklet eller reist kollektivt siden de var ca 10 år. De måtte da velge aktiviteter de kunne komme seg til selv. Vi kjører eller følger til kamper som er andre steder. Anonymkode: 12a46...a87 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Nja. Hun er med på flere aktiviteter, og hun sykler til trening som er i nærheten (10 min å sykle) Den andre aktiviteten er i sentrum, det tar 30 min å sykle, og hun må forholde seg til mye biler og busser osv, så der får hun ikke lov ennå Anonymkode: 10dae...54f 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 Ja, hun har syklet og gått selv siden hun var 8 år. Bor på bygda hvor alt er i gangavstand, så vi bruker lite bil. Anonymkode: 37135...b57 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: 7640a...8e2 Fordi vi kjøree Anonymkode: 12361...fb5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 Hun har gått eller syklet selv siden hun var 8. Det er ca 600 meter langs traffikert vei. Dagens barn er late. Jeg syklet eller gikk til og fra skolen fra jeg var 10, det var 3 km. Anonymkode: f4efa...414 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 Nei. Eller, 9 åringen går til den ène aktiviteten, men den er bare 300m unna. Så han får vel ikke så mange poeng for den lille ruleturen der. De andre aktivitetene kjører vi ham til, fordi det er ca 15km dit. (Egentlig en del mer om man skal sykle bakveien i stedet for å ta motorveien). Så det er jo helt uaktuelt. Anonymkode: e20ab...ee3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 Nja.. sykler nå om våren og sommer. Vinter blir han kjørt. Treninger er en ting, men kampene er så langt unna. Vi bor på bygd, uten buss og treningene er i byen. Anonymkode: e4eff...579
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 Ja. Alle mine tre har startet med det ved ca 8 års alder. De sykler som regel med venner. Ca 10 min å sykle. Ett veikryss. De tar kollektivt også alene fra ca 8-9 års alder. Anonymkode: fc7ab...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 Syklet et par kilometer til fotballtrening siden han var åtte. Stort sett med en annen som bor i nabolaget, men alene også. Anonymkode: 4386b...a30
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #14 Skrevet 3. mai 2023 Tja. Min sykler til to av aktivitetene sine, om det er ok vær. De to andre er henholdvis 7 km og 3,5 mil unna, så det er ikke spesielt aktuelt å gå eller sykle dit. Den som er 7 km unna hender det at vi sykler til sammen, hvis det er veldig fint vær, men synes det er langt å sykle alene, og delvis 80-sone vei uten fortau er det også. I sludd, pissregn, snøkav, på holkeis etc, så kjører jeg. Anonymkode: 66b6b...9f9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #15 Skrevet 3. mai 2023 Tok kollektivt alene til aktiviteten som det fungerte til (slapp å bytte) fra 8 år. Syklet selv på sommerhalvåret til den andre, ca 2 km fra 9 år. Anonymkode: 0d2bf...250
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #16 Skrevet 3. mai 2023 Eldstemann har syklet eller tatt buss til korps og spilletimer de gangene vi ikke har hatt mulighet til å kjøre siden hun var 11 år. Yngstemann blir alltid kjørt (og da blir eldste også kjørt siden de skal samme sted til samme tid). Forskjellen er at eldste spiller et instrument som er så lite at man kan ha det på ryggen når man sykler. Yngste spiller et instrument som det er umulig for en småvokst 11 åring å få med seg på sykkel. Begge to har alltid syklet eller gått til skolen som ligger et par km unna. Anonymkode: d5220...2e3
Grüner Skrevet 3. mai 2023 #17 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: 7640a...8e2 Det har ikke falt deg inn at det kan ha noe med avstand å gjøre? Dine barn høres det ut som bor i sykkel/gangavstand til treningsstedet, og da kan de jo komme seg dit på egenhånd, mens mange barn, særlig på bygda kan bo ganske langt ifra treningsstedet, og da er det naturlig at de blir kjørt. Fint for deg at dere bor så pass nærme at barna kan komme seg på trening for egen maskin, men det gjelder ikke alle, så jeg synes ikke det passer seg av deg å komme med en pekefinger til de som kjører barna. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #18 Skrevet 3. mai 2023 Vår 10 åring blir kjørt, da det er 6 km til busstoppet hvor bussen til sentrum(hvor akt pågår). Hun sykler til skolen selv om hun får innvilget gratis skolebuss fra gårdsplass, men tar bussen om det striregner og om vinteren. Har 5.5 km til skole, delvis 60 sone, passere 3 overganger uten lys. Syklet alene siden hun var 8 år. Anonymkode: 25fff...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #19 Skrevet 3. mai 2023 Grüner skrev (2 minutter siden): Det har ikke falt deg inn at det kan ha noe med avstand å gjøre? Dine barn høres det ut som bor i sykkel/gangavstand til treningsstedet, og da kan de jo komme seg dit på egenhånd, mens mange barn, særlig på bygda kan bo ganske langt ifra treningsstedet, og da er det naturlig at de blir kjørt. Fint for deg at dere bor så pass nærme at barna kan komme seg på trening for egen maskin, men det gjelder ikke alle, så jeg synes ikke det passer seg av deg å komme med en pekefinger til de som kjører barna. Jeg har ikke kommet med en pekepinn. Jeg lurte bare på hvilken begrunnelse som lå bak. Like interessert i å høre hvorfor noen lar barna gå/ sykle. Jeg bor selv på landet og avstand til aktivitetene varierer her. Anonymkode: 7640a...8e2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #20 Skrevet 3. mai 2023 10 åringen her har syklet til trening i ca et år nå. Sykkelsti hele veien. Ca 3 km. Anonymkode: 498b2...0a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå