Gå til innhold

I bryllup alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert i bryllup til en venninne alene, uten at min mann er invitert. Skjønner at hun antagelig ikke har plass/økonomi til å ha med partner, men allikevel synes jeg det er litt rart. Både hun og hennes forlovede var i vårt bryllup.. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

merkelig.... Vi inviterer bare to og to.

Skrevet

Hvorvidt det er rart synes jeg kommer ann på hvor mange de har invitert og hvor god råd de har.

Var i bryllup en gang der bruden så gjerne ville ha alle i sin venninneklubb (10 stk). De omgås sjelden hverandres menn. Disse ble invitert uten menn, alternativet å invitere 20 stk ble for dyrt. Og alle syntes det var en helt grei løsning, de kjente jo så mange fra før.

Gjest gjesta
Skrevet

Var i bryllup en gang der bruden så gjerne ville ha alle i sin venninneklubb (10 stk). De omgås sjelden hverandres menn. Disse ble invitert uten menn, alternativet å invitere 20 stk ble for dyrt. Og alle syntes det var en helt grei løsning, de kjente jo så mange fra før.

Å gjøre det slik har jeg også hørt om, jeg skjønner brudeparet godt jeg.

Skrevet

Jeg synes man bør invitere ektepar og samboere sammen, men i Melk sitt eksempel ble det jo litt annerledes.

Til vårt bryllup har vi invitert alle samboere og gifte, til tros for at vi ikke kjenner alle. Nå er det to venninner som spør om å få ta med kjæresten, synes det er litt rart, jeg. Hadde det vært til en burtsdag eller noe sånt, hadde det stilt seg litt annerledes. Når det gjelder disse to, ante vi ikke at de hadde kjærester en gang. (Den ene vil ta med en hun HÅPER skal bli kjæresten hennes.)

Vi kommer sikkert ikke til å si nei, men som sagt synes jeg vel det er litt "på kanten" å spørre om noe sånt.

Gjest Markblomsten
Skrevet

Vi kommer til å be kjæresten til de vi vet om når vi sender ut invitasjonene. Om noen komme ri etterkant og har fått seg kjæreste, og dette virker noenlunde seriøst kommer vi vel selv til å si at de får ta dem med i bryllupet (hvertfall hvis det er noen vi rekker å møte først). men å spørre om å få ta med kjæresten hadde jeg reagert litt på...

Når jeg tenker meg om, så kom jeg faktisk på en situasjon. Jeg hadde vært sammen med kjæresten min i litt over ett år. Da søskenbarnet hans giftet seg ble han invitert alene. Broren hans ble bedt med dama og de hadde vært sammen 1 måned lenger enn oss. men broren er seks år eldre og de var samboere, vi bodde hver for oss. SYnes det var litt rart likevel da. Fikk jo inntrykk av at de ikke akkurat hadde klokketro på forholdet vårt da... Alle andre med følge var jo bedt sammen med følget sitt.

Skrevet

Synes jeg husker en lignende tråd her om en tante som hadde en ikke invitert kjæreste.

Hva skal jeg søke på for å finne den, tro? :klø: -

Gjest Markblomsten
Skrevet
Synes jeg husker en lignende tråd her om en tante som hadde en ikke invitert kjæreste.

Hva skal jeg søke på for å finne den, tro?  :klø: -

Det mener jeg å huske også. Var ikke det Gika mon tro?

Skrevet

å - ikke gidd å gå å irriter dere over sånne småting da!!!

Det er veldig irriteranes at folk går å prater om sånne ting!!

Det er brudeparets dag - og de må da få invitere de de vil uten at folk blir sure for det...

Vi satt grensen med samboere vi - å ja det var noen småirriterte frøkner som ikke fikk ha med kjærester... En plass må en bare sette grenser!!

Gled deg over at du er invitert i bryllupet da! Ikke la frustrasjonen din gå utover brudeparet og bryllupsdagen deres!!

Skrevet

skjønner trådstarter godt jeg. Jeg ble invitert alene i et bryllup for noen år siden, og da bare til kaffe. Hadde da bodd sammen med min mann i over 3 år, var kun samboere den gang. Fikk litt inntrykk av at det ikke var akseptert i brudeparets ånd da de var veldig religiøse og ikke syns noe om samboerskap. Jeg gikk ikke i dette bryllupet, kom "heldigvis" noe i veien.

Vi inviterte alle som par i vårt bryllup. Sånn syns jeg det skal være, men det er jo min holdning til det. :ironi:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
å - ikke gidd å gå å irriter dere over sånne småting da!!!

Det er veldig irriteranes at folk går å prater om sånne ting!!

Det er brudeparets dag - og de må da få invitere de de vil uten at folk blir sure for det...

Vi satt grensen med samboere vi - å ja det var noen småirriterte frøkner som ikke fikk ha med kjærester... En plass må en bare sette grenser!!

Gled deg over at du er invitert i bryllupet da! Ikke la frustrasjonen din gå utover brudeparet og bryllupsdagen deres!!

Er så enig.

Skrevet
Jeg synes man bør invitere ektepar og samboere sammen, men i Melk sitt

:Nikke:

Jeg hadde aldri tvunget på en samober/kjæreste/mann, men jeg ville synes det var litt leit ja...

Skrevet

De som har noen, ber vi sammen med den de har - selv om det er en av dem vi ikke har så mye med å gjøre, så inviterer vi ikke henne alene.

De som er alene, ikke kjæreste eller noe, kanskje bare på flørter'n, de inviterer vi ikke med følge. Vil i det minste vite hvem de er ;)

Skrevet

I vårt bryllup kom det også gjester uten følge......

Til middag inviterte vi alle med følge (det var ikke alle som hadde noen, da...). Dette være seg både gifte, samboere, kjærester og

"håpe på å bli"-kjærester.... ;-)

Til kaffe, derimot, inviterte vi bla. kollegaer fra jobb samt de jeg spiller i et band sammen med. Det var ikke naturlig for oss å invitere disse med følge, da vi rett og slett aldri har truffet deres "bedre" halvdeler.

I denne sammenhengen ble jo på en måte kollegaene og band-medlemmene bedt sammen, så ingen kom "alene"

Dersom jeg var venn av et brudepar og min mann også kjente disse godt, da ville jeg nok syns det var litt rart å bli invitert alene, ja. Spesielt dersom jeg var den eneste som ble invitert alene........

Men, som noen sier, syns hvert enkelt brudepar må få gjøre det som passer de best, uten at noen skal behøve å bli sure eller tolke dette på noen som helst måte.

Skrevet

Jeg synes man skal be med følge. Det er litt rart å ikke be samboer eller ektemann til en gjest. I min krets og i min familie har det alltid vært en selvfølge at kjærester er bedt både på fester, bryllup osv. På vår fest skal alle få ha med følge og jeg håper feks at min single venninde har funnet noen til da, da skal hun selvsagt få ha ham med. Jeg hadde vært glad på hennes vegne.... (hun er jo det perfekte kjæreste-emne, håper noen skjønner det snart)

Nå skal ikke vi ha et trad bryllup, men stor fest blir det alikvel.

Skrevet

Har enda ikke tenkt på hvem vi skal be, men om jeg syns det blir for mange gjester og har lyst å kutte ned på gjestelista så ville jeg vel sannsynligvis strøket først de jeg ikke kjenner.

Skrevet

Jeg ble invitert uten samboern min i ei venninnes bryllup, og reagerte ikke på det. Venninna mi tok det opp uten videre, da; hun forklarte at det var pga økonomi, og også fordi forholdet mellom meg og samboern hanglet litt i planleggingsperioden, sikkert, dessuten har dette paret aldri møtt min samboer. Blant venninnene ellers ble ektemenn invitert, og ellers par der det var naturlig; når begge var venner av brudeparet osv.

Nå var vi jo primært en gjeng barndomsvenniner som var invitert sammen i dette bryllupet, så det ble ikke stusslig å ikke ha samboern der. Venninnene var plassert i samme ende av bordet, og vi hadde det veldig bra. Hadde jeg blitt invitert aleine i et bryllup hvor jeg ikke kjente noen av gjestene, ville jeg kanskje ikke gått.

Til en viss grad forstår jeg jo at det er litt leit å ikke bli invitert sammen med mannen/samboern når dere tidligere har invitert henne med følge. Men folk legger jo opp disse festene forskjellig, og man kan ikke alltid gi nøyaktig det samme tilbake som man fikk.

Å be om å få ha med kjæresten i middagen når h*n ikke er invitert synes jeg er drøyt. Det koster tross alt ganske mye å ha en ekstra gjest i middagen. Men jeg kunne kanskje funnet på å spørre om h*n kunne komme på festen etterpå hvis det falt seg naturlig...

Gjest gjesta
Skrevet
Er invitert i bryllup til en venninne alene, uten at min mann er invitert. Skjønner at hun antagelig ikke har plass/økonomi til å ha med partner, men allikevel synes jeg det er litt rart. Både hun og hennes forlovede var i vårt bryllup.. Hva synes dere?

ja, når hun og mannen var i ditt bryllup syns jeg det er litt dårlig gjort.

vi ber vennepar vi kjenner. men etpar kommer uten dame, for hverken jeg eller sambo kjenner jentene, så det blir feil for oss.

Itillegg er det 1000,- per pers. og det blir over budsjettet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...