Gå til innhold

Mann på 35 år LEIER fortsatt bolig?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette vanlig??? må si jeg ble en smule sjokkert da jeg traff en fyr jeg tenkte kunne vært en potensiell flamme. Han er en vanlig fyr så vidt jeg vet, og har en helt normal jobb. Men det er nemlig et stort rødt flagg her; han LEIER en kjellerleilighet i en alder av 35 år!! for meg lyser dette litt tapersk på en måte, er han ikke klar over hvor mye penger han kaster ut vinduet av å leie!? Uansett, jeg likte fyren godt men forstår ikke prioriteringene hans her. Hadde dere andre skygget banen her? kjøpte selv min egen leilighet i en alder av 22 år, så å kaste bort penger på å leie en stusselig leilighet er for meg rimelig utrolig..

Anonymkode: eddf7...54d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Greit å leie, gir mye større frihet, enklere å reise bort for en periode, flytte til en annen landsdel osv.

Anonymkode: e11dc...f57

• Liker 28
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du fikk vel hjelp av familie da? 

Anonymkode: fbc9f...d8e

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet

For en underlig innstilling. Å leie er like normalt som å eie, hele livet. Ikke like vanlig i Norge som i andre land kanskje, men like fullt helt A4.

• Liker 31
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Wow. Min mor er 50 og leier, hun ble kreftsyk i en alder av 30, hun hadde hus men ble sykemeldt og uføretrygdet, måtte selge huset og solgte med stort tap. Hun har på grunn av mange uheldige situasjoner mye gjeld.

20 år etter diagnosen nedbetaler hun gjelden sin og har ikke mulighet til å kjøpe noe. Fremdeles 100% uføre denne gangen pga ME. 
Noen er veldig uheldige. 

Man skal ikke dømme andres økonomi før man vet alt om den. Kanskje denne mannen har vært uheldig? Kanskje han ikke har sløst med pengene? 

Anonymkode: eebcb...3e9

• Liker 19
  • Hjerte 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Taperalarm

Anonymkode: cb8b9...82e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lover ikke godt. Enten har han hatt mye diverse problemer, som jo kan medføre en del negative konsekvenser for ham/dere i dag, eller så har han prioritert helt annerledes enn deg og dere er for ulike. 

Anonymkode: ea334...89c

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt. Reaksjonen din er derimot rimelig spesiell.

Anonymkode: f62c6...809

• Liker 33
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wow. Min mor er 50 og leier, hun ble kreftsyk i en alder av 30, hun hadde hus men ble sykemeldt og uføretrygdet, måtte selge huset og solgte med stort tap. Hun har på grunn av mange uheldige situasjoner mye gjeld.

20 år etter diagnosen nedbetaler hun gjelden sin og har ikke mulighet til å kjøpe noe. Fremdeles 100% uføre denne gangen pga ME. 
Noen er veldig uheldige. 

Man skal ikke dømme andres økonomi før man vet alt om den. Kanskje denne mannen har vært uheldig? Kanskje han ikke har sløst med pengene? 

Anonymkode: eebcb...3e9

Eh... Og hvis fyren hun dater hadde opplevd alt dette så hadde det jo ikke vært noe pluss i margen som potensiell partner? 

Anonymkode: ea334...89c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle som er født med sølvskje i ræven. Å kjøpe alene er ikke så enkelt. Egenkapital er ikke bare bare å spare opp til.

Anonymkode: 2f4bc...bc1

• Liker 18
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

(Sannsynligvis trolling, men det kan jo være interessant å diskutere likevel)

Det er et rart særnorsk fenomen at vi legger så mye status i å eie versus leie.

I kanskje de fleste land er det ganske vanlig å leie hele livet uten at det handler om sosioøkonomiske forhold. Da står man friere til å flytte når man leier. Det er rart at nordmenn delvis frasier seg friheten til å flytte når de kjøper bolig med såkalt dokumentavgift ("flytteskatt") og benytter svindyre meglere til salg. Da skal man vel helst bo fast i minst ti år for at de to dyre tapene skal smøres litt tynnere ut over årene. At folk i ung alder låser seg slik er merkelig. (Da er borettslag litt bedre, de er uten dokumentavgift, men megler er like dyrt). Når man leier unngår man også dyre overaskelser på boliger som har feil, da er det enten utleier som må utbedre eller så bare flytter man vekk fra problemet. Siden leiemarkedet for alle typer boliger er større i mange land er det også enklere å finne profesjonelle utleiere og mer ordnede forhold.

Anonymkode: 34145...214

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Trist og forutinntatt holdning. Hva med å spørre han om hvorfor han leier og ikke KG? Hvis du er så dårlig på kommunikasjon er det kanskje best å forbli singel til du har modnet litt?

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke alle som er født med sølvskje i ræven. Å kjøpe alene er ikke så enkelt. Egenkapital er ikke bare bare å spare opp til.

Anonymkode: 2f4bc...bc1

Sølvskje i rævva😆

Litt Heidi Weng-opplegg der. Blandet vel sølvskje i munnen og gullhår i rævva her?

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er dette vanlig??? må si jeg ble en smule sjokkert da jeg traff en fyr jeg tenkte kunne vært en potensiell flamme. Han er en vanlig fyr så vidt jeg vet, og har en helt normal jobb. Men det er nemlig et stort rødt flagg her; han LEIER en kjellerleilighet i en alder av 35 år!! for meg lyser dette litt tapersk på en måte, er han ikke klar over hvor mye penger han kaster ut vinduet av å leie!? Uansett, jeg likte fyren godt men forstår ikke prioriteringene hans her. Hadde dere andre skygget banen her? kjøpte selv min egen leilighet i en alder av 22 år, så å kaste bort penger på å leie en stusselig leilighet er for meg rimelig utrolig..

Dump that fool and find urself a rich hero

Anonymkode: 8d31f...3d2

Skrevet

Åpenbart skulle han vært fengslet for sånt, bra du passer på ts.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Taperalarm

Anonymkode: cb8b9...82e

totally ass

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (9 minutter siden):

For en underlig innstilling. Å leie er like normalt som å eie, hele livet. Ikke like vanlig i Norge som i andre land kanskje, men like fullt helt A4.

Å leie er IKKE like normalt som å eie. 82% eier bolig i Norge. Han er fattig. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Herregud så rosenrødt du tror livet er for alle rundt deg. Nei finn deg en annen mann, han her fortjener en bedre dame enn deg helt klart. Noe så fordømmende. Og overfladisk. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden):

Herregud så rosenrødt du tror livet er for alle rundt deg. Nei finn deg en annen mann, han her fortjener en bedre dame enn deg helt klart. Noe så fordømmende. Og overfladisk. 

Hvordan vet du at han fortjener noe bedre?

Nei..finn deg noe bedre du Queen. Du er ei dronning og du fortjener det beste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...