Gå til innhold

Er kollegaen min intressert i meg eller hva er det for noe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kollegaen min var veldig hyggelig mot meg i starten, så møtte han min kjæreste av en ikke norsk-opprinnelse (spiller vel ingen rolle men han liker ikke sånn kultur, mener de er gale mennesker), så han hadde avsmak på han fordi mente de menneskene ikke oppførte seg, var slemme, syke i hodet osv, etter det, var han aldri hyggelig lenger på samme måte, han overså meg osv. Hilste ikke like mye osv. Han har selv egentlig selv dame, akkurat som jeg hadde kjæreste, han har aldri prøvd seg, som jeg har merket, men han har veldig blikkkontakt med meg nå, og hyggelig igjen, hilser veldig ordentlig når vi møtes på jobb (nå har jeg ikke kjæreste lenger og det vet han, men han vet jeg var venn med eksen noen mnd etter forholdet, så kanskje derfor han ikke ville hilse?!) uansett, jeg føler denne kollegaen kan ha et lite øyne til meg men holder tilbake også? Eller tenker jeg bare overdrevent? Merkelig så fort jeg spør om hjelp så løper han for å hjelpe meg også da, noen ganger .. eller har begynt med det.. 

Har dere noen historier der kollegaen faktisk er intressert? 
hvis du er mann, kan ikke du fortelle hvordan su opptrer deg og hvorfor du er intressert i kollegaen. 

Anonymkode: 6ee92...834

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller ønsker han å bare være en god kollega? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller ønsker han å bare være en god kollega? 

Han er iallefall rasist 🤷‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde blitt kvalm og provosert om en rasistisk drittsekk la an på meg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde blitt kvalm og provosert om en rasistisk drittsekk la an på meg.

Han er ikke rasist, det er sant, kulturen til eksen min var mye mer annerledes enn hva vi er vandt til her. Men det får ligge. 

Skrevet

Selvfølgelig er det rasistisk å ta avstand fra en person fordi han kommer fra et annet land med en annen kulturbakgrunn. Det er selve kjernen i rasismebegrepet.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig er det rasistisk å ta avstand fra en person fordi han kommer fra et annet land med en annen kulturbakgrunn. Det er selve kjernen i rasismebegrepet.

Ikke la dette bli til en rasistisk greie, er ikke det det handler om. Er ikke dette det handler om, dette handler om kulturen deres. 

AnonymBruker
Skrevet

Men tenker du å melde han inn til HR eller noe sånt da eller? Synes ikke du har bevis nok til boe sånt

Anonymkode: 5607f...d25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men tenker du å melde han inn til HR eller noe sånt da eller? Synes ikke du har bevis nok til boe sånt

Anonymkode: 5607f...d25

Nei overhodet ikke, jeg skal ikke være der så lenge uansett, jeg vil absolutt ikke ødelegge for andre for små ting, uansett om det hadde vært noe stort hadde jeg aldri meldt ifra. Aldri!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han er ikke rasist, det er sant, kulturen til eksen min var mye mer annerledes enn hva vi er vandt til her. Men det får ligge. 

Jo, han er rasist om han tok avstand fra deg og din kjæreste fordi:

Sitat

mente de menneskene ikke oppførte seg, var slemme, syke i hodet osv

Det er jo klasse-eksempel på rasisme... og at han i tillegg slutter hilse på deg fordi du dater noen som ikke er norsk, det er så rasistisk som man kan få det... 

Jeg ville nok heller ha vurdert det til at han er hyggelig med deg igjen, fordi han ikke lengre ser på deg som en som dater fremmedkulturelle. Nå er du muligens "ren igjen" i hans øyne. Jeg ville ha tolket hans oppførsel som nok en bekreftelse på rasismen. Altså, du sier selv at han sluttet hilse på deg fordi du datet en utlending, og når du ikke dater utlending igjen så er du verdig nok å hilse på? 

Anonymkode: 3102b...670

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

facebook-trolling-racist.jpg?resize=1536

Anonymkode: beef2...859

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...