Gå til innhold

Er planter billigere i Sverige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor rett ved grensen. Er planter billigere der en typ på plantasjen? 

Anonymkode: d6ed0...782

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men har vanskelig for å tro det.  Husk at prisstigningen generelt er høyere i Sverige enn i Norge.  I tillegg kommer at den norske kroner har sunket i verdi slik at du må betale mer for hver svenske krone.  

AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke, men har vanskelig for å tro det.  Husk at prisstigningen generelt er høyere i Sverige enn i Norge.  I tillegg kommer at den norske kroner har sunket i verdi slik at du må betale mer for hver svenske krone.  

Takk for nyttig svar! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så mye planter hadde jeg ikke planer om å kjøpe 😅

Tenker du hageplanter?

Les heller hos Mattilsynet, som har med dette å gjøre. Ting er strengere enn det, og en hel del er det totalforbud mot å importere.

https://www.mattilsynet.no/planter_og_dyrking/import_av_planter_mm/Privat_import_av_planter_og_fro/regler_for_innforsel_av_planter_og_fro_mm_for_reisende_og_i_flyttelass.12600

Generelt sett bør en unngå alt som skal plantes ut i hagen, og spesielt trær, epletrær og poteter. Finnes potetsykdommer som vi ennå har klart å unngå å få i Norge, som en er redd skal spres, så poteter er veldig strengt!

En må påse at hageplanter har sunnhets sertifikat som garanti for at de ikke bringer med seg sykdommer eller skadeinsekter.

Anonymkode: 0fee3...6fd

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...