Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Har ofte ristet på hodet av alle innlegg om utro partner her inne. Trodde aldri jeg skulle bli en del av statistikken. Min samboer ville aldri gjort noe sånt. Jo da.

Han har hatt intim kontakt med noen damer. Også eksen. Både søkt støtte og flørtet. Jeg gikk inn på mobilen hans. Alt dette skjedde i en periode hvor det var vanskelig mellom oss. Vi hadde det begge vondt etter noen krangler. Han var redd. Selvfølgelig bruker han dette som unnskyldning.

Jeg ønsker nå at det skal fungere til tross for alt. Han elsker meg og vil gjøre alt for at det skal bli bra mellom oss. Vi trenger bare å legge bak oss det vonde. Men jeg plages av mistro og lavt selvbilde. Er livredd for at ting ikke blir som før. Jeg har aldri vært spesielt sjalu eller mistroisk mot noen partnere før. Hvordan kommer dette til å gå? Noen som kan fortelle at det kan gå bra?

Anonymkode: e3dc8...85a

Endret av Matas
Tittel er endret etter forespørsel fra TS. - Matas, mod.
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har vært utro med flere. Hvordan løser han det neste gang dere har en krangel? Er "redd" og er utro? 

Anonymkode: 44064...228

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi overlevde dette, men vi trengte en pause fra hverandre. Vi prøvde først, men det gikk dårlig. Så flyttet ut en periode på et halvt år. Så fant vi ut at vi var best sammen og har siden bodd sammen igjen. Nå tre år siden. Har det bedre en noen gang. Lykke til ❤️

Anonymkode: 07ed9...5b9

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ofte ristet på hodet av alle innlegg om utro partner her inne. Trodde aldri jeg skulle bli en del av statistikken. Min samboer ville aldri gjort noe sånt. Jo da.

Han har hatt intim kontakt med noen damer. Også eksen. Både søkt støtte og flørtet. Jeg gikk inn på mobilen hans. Alt dette skjedde i en periode hvor det var vanskelig mellom oss. Vi hadde det begge vondt etter noen krangler. Han var redd. Selvfølgelig bruker han dette som unnskyldning.

Jeg ønsker nå at det skal fungere til tross for alt. Han elsker meg og vil gjøre alt for at det skal bli bra mellom oss. Vi trenger bare å legge bak oss det vonde. Men jeg plages av mistro og lavt selvbilde. Er livredd for at ting ikke blir som før. Jeg har aldri vært spesielt sjalu eller mistroisk mot noen partnere før. Hvordan kommer dette til å gå? Noen som kan fortelle at det kan gå bra?

Gå til terapi/samtale. Nyttig for dere. Spesielt for deg skulle jeg tro. Må være veldig vondt…

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ikke til å gå, du kommer ikke til å klare å legge det bak deg. Ikke kast bort mer tid i forholdet, det kommer til å bli mer jævlig å leve med dette enn å gå. 

Anonymkode: 58ef8...7dc

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som elsker partneren på ekte, er utro. Ever

Anonymkode: 39bc7...db3

• Liker 18
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

At folk enda ikke innsert at langvarige forhold er noe tull forbauser meg. Han elsker deg ikke. Ingen går rundt å elsker vilkårlige voksne som man ikke engang deler blod med.

Anonymkode: f1331...2dc

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare du som vet om du kan få tilbake tilliten hans. Min var utro mens jeg gikk gravid, fant det ut 3 dager før fødsel.. han var faen heldig som fikk være med på sykehuset! Her var det også -lang- pause, og det har vært oppvask. Jeg sliter ennå, og har aldri fått tilbake de samme følelsene, for å være ærlig.

Barnet vårt er snart 3, og jeg har emosjonelt den ene foten ut døra. Vi har hatt litt terapi og skal ha mer, men ja. Anbefaler deg det de over sier, ta det med til terapi og legg frem alt det du føler og vær ærlig og still krav.

Om vi ikke hadde hatt barn så hadde jeg ikke tenkt 2 ganger på å gå, det er et minimumskrav at man kan greie å holde seg til 1 partner av gangen. Tror ikke vi overlever resten av livet, men jeg gir ham den sjansen han har bedt om og så får vi se da.
Det er lett å si "bare stikk!", men jeg forstår at du gjerne vil få forholdet på rett kjøl igjen også, bare ikke sitt igjen med hus og barn om du er i tvil og dere ikke ennå har kommet dit, sier jeg..

Anonymkode: 9238a...920

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare du som vet om du kan få tilbake tilliten hans. Min var utro mens jeg gikk gravid, fant det ut 3 dager før fødsel.. han var faen heldig som fikk være med på sykehuset! Her var det også -lang- pause, og det har vært oppvask. Jeg sliter ennå, og har aldri fått tilbake de samme følelsene, for å være ærlig.

Barnet vårt er snart 3, og jeg har emosjonelt den ene foten ut døra. Vi har hatt litt terapi og skal ha mer, men ja. Anbefaler deg det de over sier, ta det med til terapi og legg frem alt det du føler og vær ærlig og still krav.

Om vi ikke hadde hatt barn så hadde jeg ikke tenkt 2 ganger på å gå, det er et minimumskrav at man kan greie å holde seg til 1 partner av gangen. Tror ikke vi overlever resten av livet, men jeg gir ham den sjansen han har bedt om og så får vi se da.
Det er lett å si "bare stikk!", men jeg forstår at du gjerne vil få forholdet på rett kjøl igjen også, bare ikke sitt igjen med hus og barn om du er i tvil og dere ikke ennå har kommet dit, sier jeg..

få tilbake tilliten til ham*, herregud nei du har jo ikke noe du skal vinne tilbake her- sorry leif!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kan love deg det ikke går bra. Du har fått et sår som sakte blir mer og mer betent, det gjør vondt og det vil sakte forgifte hele deg til slutt. Skjønner du hva jeg mener? Det såret vil bare gro om du blir kvitt ham. 

Folk som blir redde snakker om det, de knuller ikke eksen og andre. 

Anonymkode: 0a90a...a9b

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det uendelige dypet som finnes i ordet tillit.. Det betyr alt i et forhold, men er likevel så skjørt. Du har det 100 %, helt til du mister det helt. 

ts

• Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

At folk enda ikke innsert at langvarige forhold er noe tull forbauser meg. Han elsker deg ikke. Ingen går rundt å elsker vilkårlige voksne som man ikke engang deler blod med.

Anonymkode: f1331...2dc

Ditt utsagn forbauser meg. Leit at du har den oppfatningen.Vet du, kjærligheten mellom 2 mennesker kan faktisk bli sterkere i takt med de ulike utfordringene man må bryne seg på gjennom livet. Snakker av erfaring😊

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min var i mange år. Dette mens jeg forsørget han og gikk gravid med nr.2. 

Elsker jeg han? Absolutt IKKE. Blir kvalm hver gang jeg ser på han.  Kroppen hans gjør meg kvalm og uvel. Lukten plager meg. Ser på han som noe skittent. Har ingen respekt. Sex er som ONS ( tror jeg) ikke noe følelser, bare en dings som kan hjelpe med utløsning. Har ingen tillit til han og hadde  nok ikke reagert om jeg hadde sett han  ligge med en annen i vår felles seng. Er i det pga.barna. Nr.1 er veldig pappadalt.  Ikke tale om at det blir som før. Han kan gå rundt å si at han føler seg nyforelsket i meg, mens jeg så vidt klarer å se på han.  Er 100% sikker på at jeg ikke blir i dette forholdet.  Dette er midlertidig for meg, noe han ikke tror på. Jeg søker ikke kjærlighet nå, så det haster ikke å flytte ut å finne en annen. Av praktiske grunner så er jeg her enn så lenge.

Kan og kommer aldri til å tilgi dette. 

Jeg var så lojal at jeg ikke så på andre menn. Kunne virkelig ikke bry meg om noen sjekket meg opp. Dagene mine: vaske, rydde, handle, betale regninger (80% av meg)  lage mat,mate barn stelle barn, legge barn, levere/hente fra bhg. Jeg gikk inn i det 100%. Han skulle jeg leve med til døden skilte oss og brydde meg derfor aldri om ubalansen i økonomien. Overlot alt i hans hender fordi jeg som sagt la 100% i forholdet. Ingen mann skulle ta på meg noen gang uten om han. Ingen annen mann skulle få min fulle oppmerksomhet uten om han. Ingen annen man skulle se min skjønnhet.  Nå har jeg 0% følelser. Alt var bare et løgn. Han holdt meg for narr. 

Når jeg går, går jeg også 100%. 

Anonymkode: c2f69...755

• Liker 3
  • Hjerte 21
AnonymBruker
Skrevet

Han var ikke utro EN gang, men flere ganger. Dvs etter at han var utro første gang, så angret han det ikke. Han synes det var så bra at han gjorde det EN gang til, og EN gang til. Skylder på at dere hadde det vanskelig. Vel, guess what! Livet er vanskelig av og til. Og forholdet kommer til å gå igjennom vanskelige tider flere ganger. Hva skjer neste gang? Utro igjen? Fordi dere har det vanskelig? Hva med deg som har blitt sveket? Det hjelper ikke akkurat å være utro. Ikke for deg ihvertfall. Det var kun han selv det hjalp. Hadde han elsket deg, så hadde han ikke vært utro. Og hvis han hadde vært det likevel, så hadde han hatet seg selv etter første gang og aldri gjort det igjen. Han synes tydeligvis at utroskapen var et riktig valg, siden han gjorde det valget på ny flere ganger. Det er derfor du ikke kan stole på han. Han hater ikke seg selv for utroskapen, han skylder det på vanskelighetene som DU var med på å lage. Dvs at han gir deg halve skylda. Og med dette i bakhodet så kommer du ALDRI til å ta opp noe ubehagelig, fordi du er redd for at dere skal få det vanskelig, og at han pga din oppførsel blir utro igjen.

Anonymkode: 6e3f9...31e

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i intim kontakt? Sex med flere, eller flørting/kyssing? 

Ganske omfattende om det er sex med flere. Blir veldig imponert om du greier å legge det bak deg. 

Hvis han ble så redd, hvorfor gjorde han det flere ganger? 

Anonymkode: 61ab8...a59

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Min var i mange år. Dette mens jeg forsørget han og gikk gravid med nr.2. 

Elsker jeg han? Absolutt IKKE. Blir kvalm hver gang jeg ser på han.  Kroppen hans gjør meg kvalm og uvel. Lukten plager meg. Ser på han som noe skittent. Har ingen respekt. Sex er som ONS ( tror jeg) ikke noe følelser, bare en dings som kan hjelpe med utløsning. Har ingen tillit til han og hadde  nok ikke reagert om jeg hadde sett han  ligge med en annen i vår felles seng. Er i det pga.barna. Nr.1 er veldig pappadalt.  Ikke tale om at det blir som før. Han kan gå rundt å si at han føler seg nyforelsket i meg, mens jeg så vidt klarer å se på han.  Er 100% sikker på at jeg ikke blir i dette forholdet.  Dette er midlertidig for meg, noe han ikke tror på. Jeg søker ikke kjærlighet nå, så det haster ikke å flytte ut å finne en annen. Av praktiske grunner så er jeg her enn så lenge.

Kan og kommer aldri til å tilgi dette. 

Jeg var så lojal at jeg ikke så på andre menn. Kunne virkelig ikke bry meg om noen sjekket meg opp. Dagene mine: vaske, rydde, handle, betale regninger (80% av meg)  lage mat,mate barn stelle barn, legge barn, levere/hente fra bhg. Jeg gikk inn i det 100%. Han skulle jeg leve med til døden skilte oss og brydde meg derfor aldri om ubalansen i økonomien. Overlot alt i hans hender fordi jeg som sagt la 100% i forholdet. Ingen mann skulle ta på meg noen gang uten om han. Ingen annen mann skulle få min fulle oppmerksomhet uten om han. Ingen annen man skulle se min skjønnhet.  Nå har jeg 0% følelser. Alt var bare et løgn. Han holdt meg for narr. 

Når jeg går, går jeg også 100%. 

Anonymkode: c2f69...755

Jeg føler sånn med deg, søster ❤️

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Har han vært intime med flere? At han var redd etter at dere hadde hatt en krangel er bare vas. Hvis han var så redd for å miste deg hvorfor i all verdens rike var han utro da? Hva da med neste hump i forholdet. Hva gjør han da? Det kommer til å ta lang tid for at dette skal heles. Mistroen, tilliten, tryggheten og respekten for ham har fått seg en solid knekk. Jeg føler veldig med deg🌺 Husk at du skal bevare din selvrespekt og verdighet. Det er viktig. Han har virkelig tråkket og trampet på deg.

Min exmann var utro mot meg da jeg var gravid med vårt første barn. Han tryglet og ba om en ny sjans, og det fikk han. Vi fikk flere barn. Så igjen var han utro, og jeg mitt nek ga han enda en sjans. Vi var sammen i 12 år etter første gang han var utro. Men det var tøffe år for meg følelsesmessig. Jeg mister til slutt alle følelser for ham. Hadde bestemt meg for å forlate ham. Så var han utro igjen. Og da var det rett ut av døren for ham. Jeg fikk det mye bedre uten ham. Men brukte over 12 år av livet mitt på ham. Fant kjærligheten i mitt liv etter det.

Så tenk deg godt om. Bruk tid og kjenn på følelsene dine. Kanskje du kan klare å gå videre sammen med ham, kanskje ikke. Utroskap gjør stor skade for den som blir utsatt for det. Det er ekstremt vondt og sårende. Du kan ikke klandres for hans dumme valg. Å bruke ordet redd som unnskyldning for å være utro høres helt sprøtt ut i mine ører. Ikke la ham få legge noe av dette på deg. Du er den lidende part her.

Jeg ønsker deg lykke til med valget du tar, og videre i livet🌺

Anonymkode: 14617...337

• Liker 6
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva legger du i intim kontakt? Sex med flere, eller flørting/kyssing? 

Ganske omfattende om det er sex med flere. Blir veldig imponert om du greier å legge det bak deg. 

Hvis han ble så redd, hvorfor gjorde han det flere ganger? 

Anonymkode: 61ab8...a59

Jeg vet ikke. Han har innrømmet treff, men nekter for at det har skjedd mer. Jeg har jo bare mld/tlf-logg som «bevis», men jeg er ikke dum. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å spørre eksen hans?

Anonymkode: b5227...b23

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det uendelige dypet som finnes i ordet tillit.. Det betyr alt i et forhold, men er likevel så skjørt. Du har det 100 %, helt til du mister det helt. 

ts

Du kan enda være glad i noen selv om de er utro. Jeg er som hun over her. Jeg tilga også eksen og far til mine barn. Vi fikk flere barn. Så var han utro igjen, og det på mer enn en måte. Jeg elsket den fyren, og jeg forstår ikke til denne dag hvordan han fikk seg til å gjøre sånne ting. 

Til og med når jeg var gravid. 

Jeg er sikker på at han er veldig glad i meg enda, selv om det har gått 17 år siden vi gikk fra hverandre. Han elsker meg enda- selv etter at jeg er gift på nytt osv..., men han har en karakterbrist som gjør at man ikke kan stole på han. Til og med ungene har etterhvert funnet det ut. Han er verdens beste kar, til han plutselig svikter deg. Og det gjør så vondt og bringer så mye skade at det ikke er til å leve med. 

Jeg vet ikke om det gjelder flere enn han. 

Anonymkode: 55a83...552

• Liker 5
  • Hjerte 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...