AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #41 Skrevet 4. mai 2023 Jeg gidder ikke å stikke innom butikken hver dag. Det er ikke så interessant der. Også kjøper jeg da kun det jeg trenger til frokost og middager, mindre svinn og jeg vil si jeg sparer penger på det. Anonymkode: 3907a...50e
Veggdyret Skrevet 5. mai 2023 #43 Skrevet 5. mai 2023 Hvorfor ukeshandle: - for å ikke bli fristet til å kjøpe med noe ekstra snacks, en brusflaske eller noe sånt når vi er innom butikken - for å ha bedre kontroll på hvor mye penger vi bruker - for å slippe å bruke tid på handling omtrent hver dag, spesielt for oss som må levere/hente i barnehage innenfor ganske stramme åpningstider - vi setter opp en liste med "dette skal vi ha på lager" og fyller opp den en gang i uka, i tillegg til å ta med litt diverse fra nedsatt-pga-dato-disken, så da vet vi at vi alltid har det vi trenger i hus og ikke må stresse ut igjen fordi vi mangler noe til middagen eller til matboksene til ungene eller bleier eller noe sånt Vi sparer nok ikke mye penger på å ukeshandle, men vi sparer en god del tid.
Bøtteballetten Skrevet 5. mai 2023 #44 Skrevet 5. mai 2023 Av den enkle grunn at det er 2,5 mil en vei til nærmeste butikk. Da må man ha handleliste og sørge for å få med hjem det man trenger for en uke.
Badebuksa2.0 Skrevet 5. mai 2023 #45 Skrevet 5. mai 2023 Holde seg til budsjettet. Lettere når man ikke til stadighet finner "gode tilbud" man glemmer nederst i fryseren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå