AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Altså, når du ikke vil møte vedkommende igjen. Hva er mest riktig å gjøre? Sier man dette rett ut på slutten av daten f.eks.: «Hyggelig å møte deg, men dessverre kjente jeg ikke rett kjemi, så du må ha lykke til!». (Mest ærlig). Eller sender dere en melding på Tinder kort tid etter daten, noe av det samme innholdet som over her? Eller sletter dere matchen kort tid etter daten? Hvordan avslutte på best mulig måte? Og helt ærlig, ingen liker vel å bli fadet ut som at matchen blir stående helt uten at noen av dere sender melding etter date? (Det værste jeg kunne tenkt meg).. Anonymkode: d6cc1...d67
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Sender melding en dag eller to-tre etterpå, ev. svarer om den andre sender mld først. Både å si «nei takk» der og da eller å slette match/ghoste er vel ikke helt ideelt. Anonymkode: 1909d...e83 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Alltid sagt det på slutten av daten hvis jeg var sikker. Noen ganger er det greit å ta det på melding hvis man ikke er sikker når daten avsluttes. Synes det er patetisk å bare slette. Anonymkode: 7e037...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Er det ikke greit å bare være ærlig da? Si når daten avsluttes at det var hyggelig å møtes, men dessverre følte du ingen kjemi. Så takker du for daten og ønsker ham lykke til videre. Mer ryddig mener jeg. Synes ikke noe om å holde igjen for så å skrive det på melding. For meg virker det lite voksent. Men, det er nå min mening. Anonymkode: 720e9...590 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke greit å bare være ærlig da? Si når daten avsluttes at det var hyggelig å møtes, men dessverre følte du ingen kjemi. Så takker du for daten og ønsker ham lykke til videre. Mer ryddig mener jeg. Synes ikke noe om å holde igjen for så å skrive det på melding. For meg virker det lite voksent. Men, det er nå min mening. Anonymkode: 720e9...590 Veldig, veldig enig. Skulle også ønske at menn var såpass ærlige heller enn å fade ut. Anonymkode: d6cc1...d67
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Jeg fader ut, synes det er helt greit å bli fadet ut og. Kjemien er ikke alltid der og alt bør ikke alltid overforklares, er min mening. Iallefall ikke når det er snakk om at man har møttes 1 gang og er for fremmede å regne. Anonymkode: ba715...40f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 Hvis det er noe konkret som gjør at jeg ikke vil se han igjen så sier jeg fra før vi sier hadet. "Vi har for forskjellige verdier/er for forskjellige/vil forskjellige ting/har forskjellige interesser til at vi passer sammen men hyggelig å treffe deg" også runder vi av og betaler for maten og sier "Hadet og masse lykke til videre!" Hvis det er mere at kjemien bare ikke er der så gir jeg det et forsøk til eller sier fra på melding når jeg kommer hjem at "Hei takk for hyggelig date. Tenker det er best å være ærlig og jeg følte ikke helt kjemien til å møtes igjen. Lykke til videre i jakten Vennlig hilsen" Anonymkode: 46305...73e 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 Takk for så mange svar som mulig! Jeg liker virkelig ikke å bli fadet ut. Vil heller at mannen har «baller nok» til å si rett ut at han ikke føler kjemi/ vi er for forskjellige, eller at jeg er for beskjeden/ ulik personlighet/ han følte ikke tiltrekning. Jeg vil vite hvorfor det ikke blir flere dater, og vil være like ærlig selv. Alt er bedre enn å bli fadet er min mening. TS Anonymkode: d6cc1...d67
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 Om jeg har møtt de eller snakket/chattet endel, så sier jeg i fra. alltid fått positiv respons Anonymkode: 8727e...de6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare sletter 🙈 Anonymkode: 44088...776 Du er en feiging og en drittsekk Anonymkode: 8727e...de6 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 Jeg bare ghoster vedkommende. Hvorfor? Fordi 100% av menn som får «vi passer ikke» , «jeg er ikke interessert» eller annen type høflig avvisning tar det som en invitasjon til å bevise at de synes jeg bør være interessert. Noe som beviser for meg at de er bortkastet tid. Jeg diriger i hva de mener. Min mening er - helt åpenbart - den eneste av noen form for betydning for meg. Så nå ghoster jeg umiddelbart. Det forstår 100% av menn. Det samme med sinne. Sinne forstår 100% av menn. At jeg som kvinne har meninger og at mine meninger for meg teller 100% og deres meninger teller 0%? Det forstår kun menn jeg faktisk er interessert i. Faktisk er det mitt viktigste kriterium: Ta nei for et umiddelbart svar uten å velge å bli furt. Jeg dater ikke mennesker som mentalt er 3 år. Det er uetisk. Anonymkode: 3f41d...c95 1 1
sjonkelrolf Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 Sier seg selv i det scenarioet at man sender en kortfattet melding der man takker for daten, men at kjemien ikke stemte, for deretter å ønske han/hun lykke til videre. Noe annet er bare tegn på feighet og mangel på ryggrad. 1
Engel Skrevet 4. mai 2023 #14 Skrevet 4. mai 2023 Det har variert. noen ganger har jeg sagt det på slutten av daten, ellers sender jeg meldingen så snart jeg har konkludert. Det hender jeg må fordøye daten litt før jeg kjenner at det ikke er aktuelt. Har faktisk aldri fått negativ reaksjon på hverken å si det eller på melding. Derimot når man avviser uaktuelle som har tatt kontakt på diverse datingplattformer....🙄 Jeg tenker det er et tegn på at jeg faktisk har klart å sile nok til at jeg bare møter oppegående og høflige menn. Kanskje med et unntak. En mann hadde nemlig allerede blokkert meg når jeg prøvde å sende "tror ikke at vi har en fremtid sammen"-melding.🤪
sjonkelrolf Skrevet 4. mai 2023 #15 Skrevet 4. mai 2023 Har i hvert fall stort sett fått vennlige svar på de avsluttende meldingene jeg har sendt, og de gangene jeg har fått sånne meldinger, har jeg sendt høflig svar. Men det HAR hendt et fåtall ganger at jeg har fått surmagede svar. Klart, da er det ikke mitt problem hvis personen i andre enden blir fornærmet over at det ikke var noen kjemi.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #16 Skrevet 4. mai 2023 Fading er kanskje det verste du kunne tenke deg fordi du ikke har opplevd at matchen slettes sekunder etter daten? Det har jeg opplevd en gang, bokstavelig talt sekunder etter daten og det ga meg en liten støkk i magen. Helt ok for meg å bli fadet ut, tar hintet og glemmer fyren raskt. Mye bedre det. Så jeg bruker samme metode selv fordi den er minst sårende Anonymkode: 91de9...a63 1
Gjest ti10 Skrevet 4. mai 2023 #17 Skrevet 4. mai 2023 Tja, hvis ingen sier noe om at det var hyggelig eller nevner nytt møte på slutten av daten, og ingen sender melding i etterkant, hadde jeg vel gått ut fra at begge var enige i at det ikke var noen god match. Og hva er egentlig feil med det? Sånn er det jo bare av og til. Skjønner ikke at det skal være så galt. Det er jo verre hvis bare den ene er fornøyd og vil ha flere dater.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #18 Skrevet 4. mai 2023 Å bli ghostet/fadet ut preget meg mye psykisk og fysisk. Fikk spiseforstyrrelser av å ikke forstå hvorfor når han selv skrøt av hvor god kjemien var og hvorfor jeg skulle være så ekkel at jeg ikke engang var verdt en kort "Du er ikke min type" melding. Har aldri hatt problemer med spiseforstyrrelser før. Kunne aldri ghostet noen selv! Anonymkode: 46305...73e
drue Skrevet 4. mai 2023 #19 Skrevet 4. mai 2023 Hvis han tar initiativ til ny date, så takker jeg nei på en pen måte. Hører jeg ingenting, antar jeg at han kjente på det samme selv. Ingen behov for å si noe da. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #20 Skrevet 4. mai 2023 Jeg synes menn som fader ut er jævlig feige. Heller si rett opp i fjeset mitt at du er for tjukk, for beskjeden eller for kjedelig, så jeg er ikke interessert i deg. Heller vær dønn ærlig, rett fra levra! Ts Anonymkode: d6cc1...d67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå