AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Har du blitt forlatt eller forlatt noen kun fordi dere hadde ulik sexlyst? Anonymkode: 9b8db...ab2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Ikke bare derfor, men det var av de viktige grunnene Anonymkode: cc845...40a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke bare derfor, men det var av de viktige grunnene Anonymkode: cc845...40a Var du usikker på om det var god nok grunn til å avslutte forholdet?( Selv om du sier at det også var flere grunner.) Elsket du han/henne? Anonymkode: 9b8db...ab2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Sex er en av de tingene som lager skillet mellom kjærester og bestevenner. Er ikke sexlivet der så er en egentlig bare bestevenner. Anonymkode: d0aa4...bf8 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Ikke som jeg vet om. Syns og det virker litt sosialt tilbakestående å oppgi dette, om det er grunnen. Det er bare unødvendig sårende. Kanskje like greit at vedkommende gikk? Anonymkode: de240...a48
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke som jeg vet om. Syns og det virker litt sosialt tilbakestående å oppgi dette, om det er grunnen. Det er bare unødvendig sårende. Kanskje like greit at vedkommende gikk? Anonymkode: de240...a48 Sosialt tilbakestående? Hvordan konkret da tenker du? Anonymkode: fb82c...144 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sosialt tilbakestående? Hvordan konkret da tenker du? Anonymkode: fb82c...144 Fordi der ikke er noe rett og galt svar når det kommer til sex i forhold. Man kan for all del være lite kompatible men det er ingen av partene som er en dårlig partner fordi de ønsker mer eller mindre sex enn den andre. Det blir litt som å si til den andre at man vil bryte ut fordi de har så dårlig personlighet. Det kan for all del være sant, men fryktelig unødvendig å si. Anonymkode: de240...a48 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi der ikke er noe rett og galt svar når det kommer til sex i forhold. Man kan for all del være lite kompatible men det er ingen av partene som er en dårlig partner fordi de ønsker mer eller mindre sex enn den andre. Det blir litt som å si til den andre at man vil bryte ut fordi de har så dårlig personlighet. Det kan for all del være sant, men fryktelig unødvendig å si. Anonymkode: de240...a48 Det er ingen her som har sagt noe om at det er noe man skal si? Jeg spør fordi jeg vil høre andres erfaringer før jeg (sannsynligvis) avslutter et ellers fantastisk ekteskap pga partners totale mangel på sexlyst. Anonymkode: 9b8db...ab2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ingen her som har sagt noe om at det er noe man skal si? Jeg spør fordi jeg vil høre andres erfaringer før jeg (sannsynligvis) avslutter et ellers fantastisk ekteskap pga partners totale mangel på sexlyst. Anonymkode: 9b8db...ab2 Har du luftet at dere må være mer fysisk om du skal være lykkelig i forholdet? Det ble ikke slutt for min del, men om det ikke hadde bedret seg etter vi snakket så kunne det endt i det. Sex og fysisk kontakt er helt avgjørende for meg for å være lykkelig i et forhold. Når du sier at alt annet er fantastisk, så blir jeg usikker på om det også gjelder for deg. Anonymkode: 02764...f17 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du luftet at dere må være mer fysisk om du skal være lykkelig i forholdet? Det ble ikke slutt for min del, men om det ikke hadde bedret seg etter vi snakket så kunne det endt i det. Sex og fysisk kontakt er helt avgjørende for meg for å være lykkelig i et forhold. Når du sier at alt annet er fantastisk, så blir jeg usikker på om det også gjelder for deg. Anonymkode: 02764...f17 Hun vil helst ikke snakke om det, men jeg har tatt det opp mange ganger. Alt annet i forholdet er fint. Vi er bestevenner og jeg elsker henne over alt. Jeg klarer bare ikke å leve på kompromiss med meg selv lenger. Anonymkode: 9b8db...ab2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 Jeg gikk fra mannen min fordi han hadde null sexlyst. Han ville heller ikke kose, klemme, kysse osv, så vi levde som venner. Ikke ville han ta tak i problemene heller, han ville ikke i parterapi, han ville ikke til lege, han ville ikke snakke om det... Og det var vel egentlig grunnen til at jeg gikk. For den uviljen til å løse et problem som var såpass stort for meg så jeg på som et voldsomt svik. Da jeg gikk ville han plutselig gjøre noe med problemet. Etter mange løfter og masse parterapi gikk jeg tilbake. Vi hadde normalt sexliv en stund, så sluttet han på medisiner (testosteronmangel) og ble aseksuell igjen. Men nå har vi god kommunikasjon og vi kan kose, så jeg har bestemt meg for å bli. Anonymkode: 017cb...783
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har du blitt forlatt eller forlatt noen kun fordi dere hadde ulik sexlyst? Anonymkode: 9b8db...ab2 Hadde aldri forlatt noen kun pga sex. Nå har jeg riktig nok vært i samme forholdet i straks 20 år. Vi har hatt våre krangler, diskusjoner og frustrasjoner, men aldri pga sex. Sex er rett og slett ikke viktig nok til at det har den påvirkningen på forholdet. Anonymkode: 1fd05...2a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hun vil helst ikke snakke om det, men jeg har tatt det opp mange ganger. Alt annet i forholdet er fint. Vi er bestevenner og jeg elsker henne over alt. Jeg klarer bare ikke å leve på kompromiss med meg selv lenger. Anonymkode: 9b8db...ab2 Skjønner veldig godt frustrasjonen din. Jeg hadde nok strevd selv hvis partner ikke hadde noe sexlyst. Når det er sagt, hva tror du skjer når du blir singel? Tror du at du kommer til å få så mye sex du ønsker? Det er en risiko for at du kaster bort det du beskriver som «din bestevenn som du elsker over alt» for å få deg noen usle ligg innimellom. Kanskje får du deg ny partner med et aktivt sexliv i starten også ender det også opp med lite sex etter hvert og du sitter der i et nytt sexløst forhold, men denne gangen med noen som hverken er din beste venn eller den personen du elsker over alt. Hvis du velger sex med andre fremfor å være i et forhold med partneren din elsker du henne ikke over alt. Da ha sex større betydning for deg enn hva hun har. Det er en ærlig sak å gå for at sex er viktigere for deg enn hva forholdet med partneren din er, men tenk over hva som er viktigst for deg. Hva tjener du på å gå? Hva taper du på å gå? Har dere sjekket hverandres kjærlighetsspråk? Kanskje er fysisk kontakt ditt, men ikke hennes. Da kan det naturligvis bli litt kræsj. Kan det være andre årsaker til manglende sexlyst fra hennes side? Hormoner, prevensjon, at hun er sliten, ikke føler seg begjært, tankekjør, deprimert, konflikter i forholdet, at hun ikke føler seg sett, for lite egentid, for lite kvalitetstid sammen, bekymringer, dårlig selvbilde, at hun ikke føler seg bra nok etc? Anonymkode: aed8b...323 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #14 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sex er en av de tingene som lager skillet mellom kjærester og bestevenner. Er ikke sexlivet der så er en egentlig bare bestevenner. Anonymkode: d0aa4...bf8 Jeg klarer ikke å forstå meg på de som skriver dette utsagnet. Jeg og kjæresten min har kanskje sex 1 gang hver 2 uke, men vi koser så mye i hverdagen. Alt fra massasje, kyssing, stryking, klemmer. Vi kommuniserer bra. Pga jobb har vi lite energi til akkurat den sex-biten. Men vi er 100% kjærester selvom vi har lite sex. Anonymkode: 860dd...c38 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #15 Skrevet 3. mai 2023 Jeg har forlatt partner pga det ja. Og jeg sa rett ut at det var en av hovedårsakene til at jeg ville ut. Anonymkode: 64bb2...a86
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #16 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg klarer ikke å forstå meg på de som skriver dette utsagnet. Anonymkode: 860dd...c38 Det er fordi utsagnet ikke gir mening. Ingen andre en deg og din partner kan definere hva dere er. I hvert fall ikke basert på sexlivet deres. Det er absurd. Om jeg og kjæresten har periode med sex 3 ganger i uken eller 3 ganger i året er irrelevant. Vi er like mye kjærester. Anonymkode: 1fd05...2a3 1 1
sicario Skrevet 3. mai 2023 #17 Skrevet 3. mai 2023 Jeg kan vanskelig se for meg at jeg hadde avsluttet et forhold utelukkende basert på partner sin sexlyst. Jeg kan ha det helt utmerket i et forhold helt uavhengig av hvor ofte eller sjeldent vi har sex. For meg så er det mange andre ting som binder meg til en partner. Andre ting som bekrefter meg. Andre ting som skaper tilknytning. Sex er mer et morsomt overskuddsfenomen og ikke noe jeg er avhengig av for å trives. Helt ærlig, så ville jeg kanskje hatt større utfordringer med å trives om jeg hadde en partner som konsekvent, over tid ville ha sex 2 ganger om dagen en 2 ganger i året. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #18 Skrevet 3. mai 2023 Jeg tror min første kjæreste forlot meg bl.a. fordi hun ikke likte mitt nivå av sexlyst, ja. Anonymkode: f4c3e...08d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #19 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du blitt forlatt eller forlatt noen kun fordi dere hadde ulik sexlyst? Anonymkode: 9b8db...ab2 Jeg har. Det var selvfølgelig andre faktorer der også. Jeg ville ha sex hver uke, han ville leve sexløst. Anonymkode: e0684...bb8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #20 Skrevet 3. mai 2023 sicario skrev (1 time siden): Jeg kan vanskelig se for meg at jeg hadde avsluttet et forhold utelukkende basert på partner sin sexlyst. Jeg kan ha det helt utmerket i et forhold helt uavhengig av hvor ofte eller sjeldent vi har sex. For meg så er det mange andre ting som binder meg til en partner. Andre ting som bekrefter meg. Andre ting som skaper tilknytning. Sex er mer et morsomt overskuddsfenomen og ikke noe jeg er avhengig av for å trives. Helt ærlig, så ville jeg kanskje hatt større utfordringer med å trives om jeg hadde en partner som konsekvent, over tid ville ha sex 2 ganger om dagen en 2 ganger i året. Prøv 3 år uten, med konstant avvisning, du. Sex er ikke viktig når den fungerer sånn noen lunde. Anonymkode: e0684...bb8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå