AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Det pleide jeg å ha også. Alltid. Ser på det som normalt. Nå har jeg ikke mensen lenger, heldigvis. Anonymkode: 89d6c...d88
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Hormoner. Akkurat som at gravide får forstoppelse med hemorider som resultat av det. Mensenmage er i alle fall bedre enn det. Anonymkode: 66bd7...27f 1
FrkSolsikke Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Jeg blir også løs i magen under Menstrasjon. Men samtidig mister jeg mye blod, og tar derfor ofte en jerntablett eller to for ikke å bli blodfattig. Og jern gjør deg vanligvis hard i magen, så hvis jeg tar jerntablett under menstrasjon, så blir magen ganske normal. 😁😁
Topsi Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 Løs i magen ja. Og fiser enda mer enn før. Er nok hormoner ja 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 Er vanlig ja - men som med så mye med kvinnehelse, så vet en egentlig ikke nøyaktig hvorfor eller hva som skjer. En gjetter på at det har noe med hormonet prostaglandiner å gjøre, siden det er det hormonet som øker så livmorslimhinnen støtes ut. Men hvordan det hormonet skulle skape diaré, det vet en ikke. Personlig gjetter jeg på at det har noe med aktivering av mastcelle og histaminer å gjøre, for det kan skape diaré i kroppen, og prostaglandiner virker på mastcelle (del av immunsystemet). Men en slik sammenheng er ikke vist for diaré ved menstruasjon. Vi trenger flere jenter i forskning! Anonymkode: 926e5...f9b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 Man får sammentrekninger av glatt muskulatur i livmor for å støte ut menstruasjonen, og får også sammentrekninger av glatt muskulatur i tarm som da sender ut avføring. Men mer detaljer vet jeg ikke, og mye er vel ukjent som folk har skrevet før😊 Anonymkode: 7fe1b...bc2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man får sammentrekninger av glatt muskulatur i livmor for å støte ut menstruasjonen, og får også sammentrekninger av glatt muskulatur i tarm som da sender ut avføring. Men mer detaljer vet jeg ikke, og mye er vel ukjent som folk har skrevet før😊 Anonymkode: 7fe1b...bc2 Gir mening det du skriver. Blir også løs i magen ved menstruasjon. Anonymkode: 78292...548
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå