Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dette er sikkert et luksusproblem, men jeg er høy og tynn.

Har lange bein og må ha 36" i bukseben og 28" i livet .

Er det noen av dere som vet om en butikk som selger alle slags bukser som ikke er moter for 90 åringer? :)

Jeg trenger nye klær sårt, men det er litt vanskelig med min kropp. Fikk forresten en gang høre i en butikk at kroppen min var deformert for dagens klær:) Ble litt fornærmet, men ler av det nå.. ;) Men det er faktisk et stort problem...

Takker for svar hvis noen vet..

:):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så du mener at vanlige kleskjeder kun har klær til litt tykke damer som er korte i bena? jeg bruker str 42-44 i bukser og de er altfor altfor lange i bena.

Skrevet

Nei!!! Det er absolutt ikke det jeg mener!!

Det jeg skriver over er at jeg er tynn og lang i bena, og det er svært få kleskjeder som har klær til meg. De har klær i str 36 eller 28", men de har ingen som er kombinert med lengden på bena. Det høres jo ut som om du har det samme problemet siden de er for lange til deg.

Synes det er ganske irriterende at man skal måtte sy ut eller inn nye klær når man først har betalt mange penger for de...

Jeg spurte bare om tips til om noen visste om en eller annen kleskjede som selger klær som er laaaange i bena :)

Gjest allium
Skrevet
Jeg spurte bare om tips til om noen visste om en eller annen kleskjede som selger klær som er laaaange i bena :)

Zara! Kommer til Oslo iår.

Skrevet

tusen takk for svar:)

Jeg bor 25 min fra oslo så det passer jo veldig fint. vet du hvor og når eller??

Skrevet

Personlig Mote har ihvertfall bukser som er korte, medium og lange i beina. Men hvor lange de er vet jeg ikke. Noe ser litt dameaktig-ut, men hender de har en del fint også.

Gjest allium
Skrevet
tusen takk for svar:)

Jeg bor 25 min fra oslo så det passer jo veldig fint. vet du hvor og når eller??

I Bogstadveien, men jeg vet ikke når.

Skrevet

Mango sine bukser er lange, jeg har samme problem som deg!

Skrevet

Jeg er "stuttjukk" jeg;) Men har skjønt at det jammen meg er et luksusproblem :) (av den enkle grunn at det er lettere å legge opp bukser enn å få lengre ben på dem)

Men har venninne med samme problem (eller hun bruker vel 30 i livvidde muligens), men iallfall kjøper hun sine dongeribukser på Carlings. Samt at hun også veldig innimellom finner bukser som er lange nok på Lene V.

Håper forresten det er sannhet at Zara dukker opp i Oslo nå, det har jo vært snakk om så mange ganger før, uten at noe har skjedd.

Skrevet

Alle Rock & Republic-jeansene er veldig lange uansett størrelse. Butikken legger opp buksen for deg slik at lengden passer akkurat deg. (Ihvertfall har Voga i Oslo den servicen mot en hundrelapp).

Skrevet

genialt...

da har jeg iallefall noen butikker å gå innom.. Har ikke funnet bukser tidligere på carlings, men det er verdt et besøk :)

:)

Skrevet

du må ha lange bein...

de fleste jeg kjenner sliter med å finne bukser som er korte nok.... meg inkludert... blir alltid gående og tråkke dem ned...

Skrevet

Jepp:) 36"

men det er ikke det at jeg aldri finner bukser, for det gjør jeg jo, men det er sjelden jeg finner bukser som faktisk sitter fint både i livet og på bena.. Mange kjøper bare en bukse som er riktig str og tror at den er fin, men jeg liker å prøve litt jeg da:) Har funnet noen bukser på lene v og et par på only, men ingen av de sitter så fint. de blir "slappe" i løpet av 1 time og det er ikke noe fint...

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å kjøpe klær.. det som var så morsomt en gang har blitt en pest og en plage og dr*t kjedelig.. og det er ikke sånn det skal være:)

Så man kan si jeg er veldig glad i å gå i skjørt og støvletter da jeg ikke har så mye valg. Men hadde jeg bare funnet fine bukser hadde jeg kun vært fornøyd. det er ikke såå morsomt å være høy og tynn alltid som veldig mange tror:)

Gjest gjesten
Skrevet

Har kjent "problemet" ditt på egen kropp og det er litt av et pes til sine tider. Ikke bare, bare å finne bukser som passer til en lang og smal kropp.

Enkelte ganger har faktisk Vero Moda hatt lange modeller inne, men det er mer du som må lete litt enn å spørre de som jobber der (ikke alltid at de har oversikten, synes jeg). Et annet sted du kan forsøke er B-Young butikkene. Om du har muligheten til å reise inn til Oslo ligger det en på Oslo City og en i gamle Østbanehallen.

Også denne engelske butikken som også har nettsted og som greit sender til Norge er veldig ok mtp lange bukser og ikke bare olabukser. Gå inn på www.longtallsally.com.

Skrevet

Popin har noen jeans fra Amazing. Disse finnes i lengdene 30" til 36" i størrelse xs til xl. Det er litt stretch i dem så de sitter ganske greit.

Gjest gjest1
Skrevet
Også denne engelske butikken som også har nettsted og som greit sender til Norge er veldig ok mtp lange bukser og ikke bare olabukser. Gå inn på www.longtallsally.com.

Om du bestiller på longtallsally så vær obs på midjehøyden. Jeg bestilte en bukse der, men glemte å sjekke det først, og buksa går meg rett over navlen... Ellers er jeg veldig fornøyd med dem, de bruker å ha salg innimellom, så det lønner seg å følge med :)

Skrevet

her kommer det mye fint. Er litt skeptisk med å kjøpe klær på nett som jeg ikke har prøvd, men det kan jo være positivt..

Er heller ikke veldig komfortabel med å ha buksene over navlen :)

Føler at den da sitter litt VEL høyt opp:)

Skrevet
Mango sine bukser er lange, jeg har samme problem som deg!

Helt enig!! Mango er toppers.

Gjest allium
Skrevet
Om du bestiller på longtallsally så vær obs på midjehøyden. Jeg bestilte en bukse der, men glemte å sjekke det først, og buksa går meg rett over navlen... Ellers er jeg veldig fornøyd med dem, de bruker å ha salg innimellom, så det lønner seg å følge med :)

Men det står veldig godt beskrevet i katalogen, da.

En annen ting man bør være obs på er størrelsene. Jeg må som regel en størrelse ned i klær fra Long Tall Sally. Spesielt i bukser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...