AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Hei, Jeg har funnet et hus til salgs som jeg liker veldig godt, men er i stuss om uteområdet. Link til annonse https://www.finn.no/301164040 Huset er ikke sørvendt, så den plattingen som er laget ytterst mot veien er der solen treffer på ettermiddagen. Men det er ingen vindskjerming der, så det blir jo ikke lunt å sitte der, og uteområdet føltes litt "nakent". Hva ville dere evt gjort her? Noen ideer til evt pergola, levegg, vinterhage med åpning eller lignende som kunne passet? Er litt rådvill, kan uteområdet lages slik at det blir mer skjermet og lunt? Det blåser jo mye i Bergen så viktig med et best mulig utformet uteområde. Tror det kan settes pergola inntil 1 m fra tomtegrense (som er veien) uten å søke kommunen, men kan evt søke dispensasjon for å bygge nærmere. Anonymkode: 63375...433
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Ikke helt det du spør om, men jeg antar at dette huset går for over 10 millioner. Og det har bare tre soverrom, det synes jeg er lite. Uteområdet har altfor mye asfalt, synes jeg og huset har vei på nesten tre sider. Er det toglinjene eller bybanen som går rett nedenfor? Det kan det bli en del støy fra. Om jeg måtte bo der ville jeg hatt parkering for bil ved innkjørsel, og så fjernet mye av asfalten ellers, og heller laget en finere sti mot huset og ellers anlagt hage der det er asfalt. Ville ellers hatt mye blomster i potter eller paller rundt om. Nå kjenner ikke jeg markedet der, men hadde jeg hatt 10+ millioner å bruke på hus så ville jeg heller letet videre. Anonymkode: 7ade2...d14
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Syns huset var superfint! Ville absolutt satt opp en pergola, gjerne med delvis tett tak innerst der sittegruppen står. Masse gode ideer på Tid for hage. Anonymkode: 747ed...1de
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ikke helt det du spør om, men jeg antar at dette huset går for over 10 millioner. Og det har bare tre soverrom, det synes jeg er lite. Uteområdet har altfor mye asfalt, synes jeg og huset har vei på nesten tre sider. Er det toglinjene eller bybanen som går rett nedenfor? Det kan det bli en del støy fra. Om jeg måtte bo der ville jeg hatt parkering for bil ved innkjørsel, og så fjernet mye av asfalten ellers, og heller laget en finere sti mot huset og ellers anlagt hage der det er asfalt. Ville ellers hatt mye blomster i potter eller paller rundt om. Nå kjenner ikke jeg markedet der, men hadde jeg hatt 10+ millioner å bruke på hus så ville jeg heller letet videre. Anonymkode: 7ade2...d14 Tusen takk for gode innspill. Ja det er bybanen og vei (50-sone) som går nedenfor, så det er litt trafikkstøy. Enig med deg at det er altfor mye asfalt, skulle helst ha fjernet alt og begynt helt på ny. Markedet er veldig stille, lite boliger ute, så håpte dette kunne bli altuelt (lei av å lete😝🙈). Men har store tvil angående uteområdet, ja. Anonymkode: 63375...433
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Skrevet 5. mai 2023 Flott hus! Jeg solgte mitt for 12 mill og det var ikke like fint, men Oslo, der vi solgte, er dyrt. Dra på visning å se, har sikkert dårlig tlf, men noen av bildene på min tlf viser ikke rette vinkler på vegger i soverom, så ville kjent meg usikker på at noen bilder er redigert? Dra på visning og kjenn på følelsen. Uteområdet er bra nok, så kan dere evt endre på det etterhvert. Anonymkode: 81b00...dc1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 3.5.2023 den 23.22): Ikke helt det du spør om, men jeg antar at dette huset går for over 10 millioner. Og det har bare tre soverrom, det synes jeg er lite. Uteområdet har altfor mye asfalt, synes jeg og huset har vei på nesten tre sider. Er det toglinjene eller bybanen som går rett nedenfor? Det kan det bli en del støy fra. Om jeg måtte bo der ville jeg hatt parkering for bil ved innkjørsel, og så fjernet mye av asfalten ellers, og heller laget en finere sti mot huset og ellers anlagt hage der det er asfalt. Ville ellers hatt mye blomster i potter eller paller rundt om. Nå kjenner ikke jeg markedet der, men hadde jeg hatt 10+ millioner å bruke på hus så ville jeg heller letet videre. Anonymkode: 7ade2...d14 Er det ikke 6 soverom? Du sier 3 soverom? 3 i andre etg. 1 i loftetg og to i utleiedel? Trenger man 6 soverom så leier man ikke ut utleiedel, trenger man 4 soverom så er det i hoveddelen? Eller så har jeg sett feil på plantegning? Anonymkode: 81b00...dc1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #7 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det ikke 6 soverom? Du sier 3 soverom? 3 i andre etg. 1 i loftetg og to i utleiedel? Trenger man 6 soverom så leier man ikke ut utleiedel, trenger man 4 soverom så er det i hoveddelen? Eller så har jeg sett feil på plantegning? Anonymkode: 81b00...dc1 Ja det stemmer, 5 godkjente soverom + det på loftet og loftsrom. TS. Anonymkode: 63375...433
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #8 Skrevet 6. mai 2023 Her kan du lage kjøkkenhage, plante frukttrær, drivhuset. Vær obs på at det sikkert er regler om frisiktsone i forhold til hekk osv. Det kan bety at du ikke kan ha høy hekk. Du kan se i kommunekart. Anonymkode: 3a7d1...d91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå