AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Det er alltid litt slik at noen ikke liker ditt, og noen ikke liker datt. Men selv om man f.eks. ikke liker løk, paprika eller sjampinjong, så kan de fleste være enige i disse likevel er grønnsaker som er lett å assosiere med topping på en pizza. Men så kommer det til ananas, så virker folk veldig todelt på midten der. Det er enten-eller, og sterke meninger enten for eller imot. Da blir det litt som "Android vs apple" diskusjoner. Det er vel til og med anerkjente pizzarestauranter som har slagord som at "Her får du alt, unntatt ananas". Det er noe mer enn bare preferanser til eller fra. Hva er grunnen til at akkurat ananas har havnet i kryssilden? For det første så tror jeg at de fleste som ikke liker ananas på pizza, egentlig har dette fra at de har kjøpt noe frossenpizza med ananas. De har smakt noe trevlete og harsk frossen ananas som jeg forsåvidt er enig i at ikke er særlig god, da både konsistensen og den sursøte smaken er helt ødelagt. Deretter har de ikke prøvd ordentlig pizza med fersk (eller hermetisk) ananas, som er mye friskere på smak, og sitter derfor med den erfaringen. Jeg tåler fint å ha ananas på pizza, men er heller ikke noe stor forkjemper. Jeg synes det er helt midt på treet. Noe som ikke gjør mye verken til eller fra. Jeg ser ingen grunn til verken å elske det eller hate det. Det blir som sesamfrøene på burgerbrødet, ingen krise om de er der eller ikke.. Så, hva skjedde med ananasen? Hvorfor så sterke meninger? Anonymkode: 4ca2b...1dd 2
Million Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Godt spørsmål. Selv liker jeg ananas f.eks på pepperonipizzaen om jeg spiser det. Men jeg kan leve fint uten ananas også da, det er ikke et må-ha. Hvorfor folk er så engasjerte og sterkt i mot det er meg en gåte. Det er jo ingen som tvinger dem til å spise det. Akkurat som jeg ikke liker sild. Jeg går ikke rundt og forbanner sild opp og ned i mente og folk som liker sild av den grunn. 2 2
Syngemann Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Det jeg synes er rart er at de som digger ananas på pizza ikke har begynt med syltetøy på pizza når de er tomme for ananas. Eller har de det? 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Jeg elsker ananas på pizza. Og tyttebær med vilt. Og sursøt saus med asiatisk. Og kompott med ost. Grillet vannmelon.... Kombinasjonen med søtt og salt (savory) er jo så vanlig. Skjønner ikke hvorfor akkurat ananas skal være så blodharry jeg heller.. Anonymkode: 0974b...0de 13
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Det er bare teit, det er en sånn ting som alltid skal bli en stor greie. Jeg er så lei av den "debatten" der. Noen nevner det i en forsamling, og så skal alle liksom hauuuse seg opp og bråke om noe så trivielt. Det er ikke morsomt lenger. Samme med hva som er opp/ned på knekkebrødet, eller hvilken vei dorullen skal henge. Anonymkode: 45edf...9ca 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Jeg liker ikke ananas i det hele tatt så velger å ikke ha det på pizza. Anonymkode: e9afb...2b1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 Ananas er jo ikke godt, så derfor har jeg det heller ikke på pizza. Anonymkode: 70517...156 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er alltid litt slik at noen ikke liker ditt, og noen ikke liker datt. Men selv om man f.eks. ikke liker løk, paprika eller sjampinjong, så kan de fleste være enige i disse likevel er grønnsaker som er lett å assosiere med topping på en pizza. Men så kommer det til ananas, så virker folk veldig todelt på midten der. Det er enten-eller, og sterke meninger enten for eller imot. Da blir det litt som "Android vs apple" diskusjoner. Det er vel til og med anerkjente pizzarestauranter som har slagord som at "Her får du alt, unntatt ananas". Det er noe mer enn bare preferanser til eller fra. Hva er grunnen til at akkurat ananas har havnet i kryssilden? For det første så tror jeg at de fleste som ikke liker ananas på pizza, egentlig har dette fra at de har kjøpt noe frossenpizza med ananas. De har smakt noe trevlete og harsk frossen ananas som jeg forsåvidt er enig i at ikke er særlig god, da både konsistensen og den sursøte smaken er helt ødelagt. Deretter har de ikke prøvd ordentlig pizza med fersk (eller hermetisk) ananas, som er mye friskere på smak, og sitter derfor med den erfaringen. Jeg tåler fint å ha ananas på pizza, men er heller ikke noe stor forkjemper. Jeg synes det er helt midt på treet. Noe som ikke gjør mye verken til eller fra. Jeg ser ingen grunn til verken å elske det eller hate det. Det blir som sesamfrøene på burgerbrødet, ingen krise om de er der eller ikke.. Så, hva skjedde med ananasen? Hvorfor så sterke meninger? Anonymkode: 4ca2b...1dd Stemmer ikke for min del iallefall. Jeg har aldri kjøpt frossenpizza med ananas på. Men vi hadde alltid ananas på halve pizzaen da jeg vokste opp, da min far elsker ananas på pizzaen. Så jeg har smakt hjemmelaget pizza med både hermetisk og fersk ananas. Jeg synes fortsatt det smaker helt forjævlig. Jeg takler ikke ananas i annen varm mat heller, da jeg ikke takler varm ananas. Anonymkode: e0098...bd0 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 Sønnen min slutta å like ananas på pizza når det trenda på 9GAG. Anonymkode: 83956...1b4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 En pizza uten ananas, er en pizza som ikke er ferdig. Anonymkode: 3b31a...6ce 1
Maskinfører Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 Aner ikke fatter ikke åssen folk er Ananas og Champignon hører til på Pizza dermed basta spessielt på hjemmelaget 😀
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #14 Skrevet 3. mai 2023 Og jeg da som liker ansjos på pizza. Der er det også rimelig høy temperatur. Syns pizza er godt med og uten ananas om det passer til resten. Ansjos ooog ananas tror jeg f.eks. er ganske ille. At det er blitt sånn stor greie er vel litt bare fordi.. det har blitt en greie det er gøy å mene noe om ? Jeg vet ikke. Anonymkode: 70394...86b
Brunhilde Skrevet 3. mai 2023 #15 Skrevet 3. mai 2023 Jeg liker ikke ananas på pizza, ikke i gryteretter heller (Bali kyllinggryte - grøss), men jeg elsker å spise frisk ananas som snacks, eller en skive grillet ananas med vaniljeis. Jeg kan godt spise hermetisk ananas rett fra boksen, men ikke server det i en bløtkake, det er grusomt. 1
Ludovica- Skrevet 3. mai 2023 #16 Skrevet 3. mai 2023 Jeg syns det er veldig godt med ananas på pizza. Kan og skjønne at folk ikke syns det er godt. På samme måte som at jeg syns suppe og pannekaker er en veldig rar kombinasjon. Men hvorfor jeg tror det er blitt en så stor greie er vel bare fordi folk liker å gjøre ting til en del av personligheten sin. Som man skal være en del av team a eller b og gå all in for det.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #17 Skrevet 3. mai 2023 Samfunnet har fortalt folk at det er viktig og som den saueflokken vi er så gjør vi det større enn det er…Litt som om Die Hard er en julefilm eller ikke. Anonymkode: 5c503...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #18 Skrevet 3. mai 2023 Jeg liker ananas på pizza, men jeg tror kanskje folk reagerer fordi det er en frukt. Og fordi det er søtt, kanskje? Anonymkode: 146d7...993 3
Brunello Skrevet 3. mai 2023 #19 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Og jeg da som liker ansjos på pizza. Der er det også rimelig høy temperatur. Syns pizza er godt med og uten ananas om det passer til resten. Ansjos ooog ananas tror jeg f.eks. er ganske ille. At det er blitt sånn stor greie er vel litt bare fordi.. det har blitt en greie det er gøy å mene noe om ? Jeg vet ikke. Anonymkode: 70394...86b Den klassiske Napolitanske pizzaen har ansjos, så der taper de som mener det ikke passer. 2
AnonymBruker 42 Skrevet 3. mai 2023 #20 Skrevet 3. mai 2023 (endret) Maskinfører skrev (1 time siden): Aner ikke fatter ikke åssen folk er Ananas og Champignon hører til på Pizza dermed basta spessielt på hjemmelaget 😀 Dette med sopp på pizza er jo ikke akkurat kontroversielt, og ikke noen "kjempe-kræsj/kombo" i smaker. Det er mange som bare er lunkne til sopp, feks. .... Det er vel så og si ingen som er i forhold til ananasen på pizzaen. Det er sånn elsker/hater-greie.... Jeg synes både ananas og pizza er kjempegØdt, men det funker ikke sammen i det hele tatt for min del. Har gjerne ananas eller andre søte fruktig smaker til forskjellige andre retter, men på pizzaen er det fullstendig krÆsjjjj, og ødelegger alt. Kan ikke engang pelle den av, for den har satt smak på ALT!!! Endret 3. mai 2023 av AnonymBruker 42 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå