Topsi Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Jeg har endelig fått ræva i gir og fikser bunaden min fra jeg var konfirmant. Har kjøpt sko, de var visst universal ift bunader. Ser de har bunadsstrømpet også, så det skal jeg ha. Med bunadsveske? Er det nødvendig? Eller kan en bare bruke en fin svart veske den dagen? Og ift oppbevaring? Bør en ha bunadspose? Og ift sølv? Må.det oppbevares spesielt eller holder det med eskene de kommer i? Er så mye forskjellig jeg ser ute
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Du bør ha iallefall et laken med hull, og hvitt putevar til skjorte osv. Bunaden bør henge. Ikke pppbevar noe i plast Anonymkode: 675ff...ea4 2
Topsi Skrevet 3. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du bør ha iallefall et laken med hull, og hvitt putevar til skjorte osv. Bunaden bør henge. Ikke pppbevar noe i plast Anonymkode: 675ff...ea4 Takk 😊
Honey Dew Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Skal du bruke veske på 17. mai, er det bunadsveske som gjelder, hvis bunaden har slik veske. Hvis ikke kan du jo sy noen lommer på skjørtet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Man skal ikke bruke annen veske enn den som hører til bunaden. Jeg oppbevarer bunaden i en klespose, holder med en helt vanlig en fra f.eks kid. Sølvet har jeg bare i eskene det kom i Anonymkode: 7eda9...f0c 1
Topsi Skrevet 3. mai 2023 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2023 (endret) Jeg fikk aldri veske til bunaden min, kan kjøpe sånn svart vesle man fester på beltet, men koster 6000 eller noe. Skal bruke i dåp. Veske kan jeg kjøpe til neste 17 mai, men blir vanskelig å få det til nå... Klespose kan jeg kjøpe på kid ja, må jeg ha slike trekuler som hindrer midd? Endret 3. mai 2023 av Topsi Trekuler, ikke trekuker
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 1 hour ago, Topsi said: Jeg fikk aldri veske til bunaden min, kan kjøpe sånn svart vesle man fester på beltet, men koster 6000 eller noe. Skal bruke i dåp. Veske kan jeg kjøpe til neste 17 mai, men blir vanskelig å få det til nå... Klespose kan jeg kjøpe på kid ja, må jeg ha slike trekuker som hindrer midd? Trekuker? Anonymkode: 276ad...e0c 1
Topsi Skrevet 3. mai 2023 Forfatter #8 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trekuker? Anonymkode: 276ad...e0c Hahaha, ja ser det nå, skulle stå trekuler 😅
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 Bunader bør oppbevares i klespose, men det må ikke være en bunadpose. Posene beskytter også mot møll, og er nok i stor grad mer effektivt enn trekuler. Og det kommer jo an på om du oppbevarer bunaden på loft eller i skap. Sølv bør oppbevares som sølv. Det er ingen spesiell oppbevaring som er korrekt for bunadsølv, bunadsølv reagerer på luft og fukt på lik linje som annet sølv. Anonymkode: 3fb64...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #10 Skrevet 4. mai 2023 Fulgte det med veske? Hvis ikke skal du ikke bruke veske. Men kan bruke underskjørt med innsydd lomme eventuelt. Sølv bør oppbevares i plast. Jeg ønsket med eget smykkeskrin til jul for oppbevaring av bunadsølv. Da er det med passende poser osv. Anonymkode: 08972...a25 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 On 5/3/2023 at 10:13 PM, Topsi said: Hahaha, ja ser det nå, skulle stå trekuler 😅 Haha det skjønte jeg mer av😂 Anonymkode: 276ad...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå