AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Hei. Jeg har slanket meg i en uke nå og det har gått greit, for jeg var ikke sulten de andre dagene. Men i dag er jeg plutselig så sulten. Og jeg har bare 120 cal igjen å spise hele dagen. Jeg tok blodprøver i dag, kan det ha noe med det å gjøre? Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke legge meg sulten og bli kvalm og svimmel, men jeg vil heller ikke ødelegge for fremgangen jeg har gjort så langt Anonymkode: 39f14...6e5
Hensatt Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Fordele kaloriene over flere måltid. Drikk et glass vann for å dempe sulten. Å slanke seg medfører dessverre at man må tåle å være sulten. Det er jo et tegn på at det virker. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Spis en litt større kveldsmat, som likevel er sunn og metter godt på ikke alt for mange kalorier. Det ødelegger ingenting! Ikke se deg blind på kalorier og planer, dager er ulike. Plutselig har du en dag der du er mye mindre sulten enn vanlig. Blir det slik over lengre tid, at du blir ubehagelig sulten, så får du heller ta noen grep tenker jeg. Fokuser på å ta mest mulig gode valg med det du putter i munnen, ikke få panikk av at du noen ganger viker fra «Planen». Anonymkode: 20bfc...982 2 1
PM75 Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Gi deg selv litt fleks. Spis et par knekkebrød med magert pålegg og spis grønnsaker. Da blir du mett nok, får sove og starter ikke fullstendig i minus i morgen.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Erfaringen min er at det går opp og ned. Noen dager ligger jeg greit under på kalorier uten å være sulten, andre dager er nøyaktig samme inntak ikke nok... Vet ikke om det er kroppens måte å gi noen signaler på. Jeg tåler å være sulten, men jeg nekter å føle meg "innhul". Så da spiser jeg. Jeg passer mer på kaloriene i snitt pr uke enn fra dag til dag. Men jeg passer selvfølgelig på å spise riktig hvis jeg spiser når jeg egentlig har brukt opp "kvota". Et knekkebrød med et egg på, for eksempel. En Skyr. Rå grønnsaker. Du kan ikke se deg blind på kaloriene fra dag til dag. Det er fint å ha det som en ledetråd, men det er utrolig fort gjort å sprekke hvis man går mye veldig sulten. Da er det bedre å spise noe magert som metter godt istedenfor å sprekke totalt på sjokoladen liksom.... Anonymkode: 7b5cd...bd9 1
jabx Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spis en litt større kveldsmat, som likevel er sunn og metter godt på ikke alt for mange kalorier. Det ødelegger ingenting! Ikke se deg blind på kalorier og planer, dager er ulike. Plutselig har du en dag der du er mye mindre sulten enn vanlig. Blir det slik over lengre tid, at du blir ubehagelig sulten, så får du heller ta noen grep tenker jeg. Fokuser på å ta mest mulig gode valg med det du putter i munnen, ikke få panikk av at du noen ganger viker fra «Planen». Anonymkode: 20bfc...982 Forskning tyder på at man bør spise mindre til kveldsmat og mer til frokost. Hvis man inntar en stor og god frokost tyder forskningen på at metthetsfølelse varer lenger. Mye mat like før man legger seg kan imidlertid gå ut over søvnen, og kan muligens gi økt sult ved oppvåkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå