AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Del Skrevet 3. mai 2023 Hei Jeg skal flytte fra Kongsberg til Tromsø i august. Jeg er fleksibel på dato, men ca da. Jeg selger unna så mye ting jeg kan i forkant av dette (ink.seng/sofa), og er kun 1 person. Har derfor et relativt lite flyttelass og tenker å kjøre selv. noen som har forsslag til hvor jeg kan få leid en varebil enklest og billigst? De fleste flyttebyråer har km.begrensning på typ 500 km, og det rekker jo ikke halveis engang.. Tidsperiode er ca 5 dager maks. Anonymkode: 1f27f...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei Jeg skal flytte fra Kongsberg til Tromsø i august. Jeg er fleksibel på dato, men ca da. Jeg selger unna så mye ting jeg kan i forkant av dette (ink.seng/sofa), og er kun 1 person. Har derfor et relativt lite flyttelass og tenker å kjøre selv. noen som har forsslag til hvor jeg kan få leid en varebil enklest og billigst? De fleste flyttebyråer har km.begrensning på typ 500 km, og det rekker jo ikke halveis engang.. Tidsperiode er ca 5 dager maks. Anonymkode: 1f27f...3ae Mener du å bruke flyttebyrå, eller skal du ha leiebil og kjøre selv? ? Anonymkode: f1ea8...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mener du å bruke flyttebyrå, eller skal du ha leiebil og kjøre selv? ? Anonymkode: f1ea8...2a1 Som nevnt skal jeg kjøre selv. Anonymkode: 1f27f...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som nevnt skal jeg kjøre selv. Anonymkode: 1f27f...3ae Da leier du en varebil fra et leiebilselskap, ikke fra et flyttebyrå, vel? Avis har fri kilometer, men ikke glem at bilen skal som regel leveres tilbake og da… Eventuelt betaler du ekstra for å slippe å kjøre den sørover igjen. Anonymkode: f1ea8...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da leier du en varebil fra et leiebilselskap, ikke fra et flyttebyrå, vel? Avis har fri kilometer, men ikke glem at bilen skal som regel leveres tilbake og da… Eventuelt betaler du ekstra for å slippe å kjøre den sørover igjen. Anonymkode: f1ea8...2a1 TS: spiller ingen rolle for min del hvor/hva jeg leier den fra. Har sjekket AVIS, men de har km.begrensning på varebiler desverre (fri km på personbiler/stasjonsvogner, men det blir for smått..) Anonymkode: 1f27f...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Del Skrevet 3. mai 2023 Hvor stor bil tenker du? Type Transporter, Vito o.l eller større kassebil? Kjøres på førerkort B (3500 kg) eller C1 (inntil 7500 kg)? Anonymkode: 11e29...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor stor bil tenker du? Type Transporter, Vito o.l eller større kassebil? Kjøres på førerkort B (3500 kg) eller C1 (inntil 7500 kg)? Anonymkode: 11e29...b30 TS: jeg har kun sertifikat type B. Ikke kresen på hva slags bil innafor de restriksjonene Anonymkode: 1f27f...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Del Skrevet 3. mai 2023 Hvis du ikke har større flyttelass enn at det går i en transporter, så tenker jeg det like gjerne kan sendes med andre transportører. Å leie bil og betale for kilometer t/r er nok ganske dyrt. Har du sjekket priser hos flyttebyrå? Evt om du pakker selv på et par paller og sender som vanlig frakt med Schenker, Tollpost, Bring eller andre. Anonymkode: 11e29...b30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ikke har større flyttelass enn at det går i en transporter, så tenker jeg det like gjerne kan sendes med andre transportører. Å leie bil og betale for kilometer t/r er nok ganske dyrt. Har du sjekket priser hos flyttebyrå? Evt om du pakker selv på et par paller og sender som vanlig frakt med Schenker, Tollpost, Bring eller andre. Anonymkode: 11e29...b30 Dette er fasiten. Det er vel 350-360 mil t/r. Bare i dieselutgifter ryker du på 5-6000 kr. så kommer leie av bil i tillegg for de dagene det tar. 23 timer effektiv kjøring hver vei, med utgifter til mat og eventuelle overnattinger. Livet er rett og slett for kort til å bruke på et slikt prosjekt... Som nevnt over: Hør med et flyttebyrå (du får nok lettest en grei deal hos noen som har kontor i Tromsø), evt pakk selv i kasser som settes på paller og sendes som fraktgods. Det finnes også et par fb-grupper der en kan legge ut den slags oppdrag, og der transportører stadig er innom for å tjene noen kroner. Anonymkode: 0969d...41d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #10 Del Skrevet 4. mai 2023 Jeg brukte transport jeg fant på Facebook da jeg flyttet fra Oslo og nordover. Han hadde tom bil på retur nordover, så der fikk mitt lass plass. Anonymkode: 7b42b...b6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 4. mai 2023 #11 Del Skrevet 4. mai 2023 Hvis du er litt risikovillig kan du jo kjøpe noe slikt og selge den i Tromsø: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=291558746 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=301407997 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=301087826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå