AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Jeg og mannen skal bort fra fredag til søndag. Datter på 16 år (blir 17 i november) lurer på om hun kan invitere noen nye venner hun har fått på pokerkveld. Vi kjenner ikke disse vennene og har ikke møtt de. Hun selv har møtt de én gang, ellers bare gamet med de. Er noen rundt fire gutter og et par jenter. Anonymkode: ba3e8...422
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg og mannen skal bort fra fredag til søndag. Datter på 16 år (blir 17 i november) lurer på om hun kan invitere noen nye venner hun har fått på pokerkveld. Vi kjenner ikke disse vennene og har ikke møtt de. Hun selv har møtt de én gang, ellers bare gamet med de. Er noen rundt fire gutter og et par jenter. Anonymkode: ba3e8...422 Nei. Anonymkode: 9229b...4c6 8 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Nei, det ville ikke vært aktuelt. Har dårlige erfaringer med hjemme alene-opplegg for 16-åringer. Vi har selv opplevd at det kom tretti istedet for seks, og at vi måtte dra hjem og rydde dem ut. Jeg har også blitt kalt ut til en venninne av mitt barn, som opplevde å få fullt hus - og at en fornærma uinvitert gjest utløste pulverapparat i huset. Det var litt av en ryddesjau. Er ikke bekymra for at mine egne barn fikser å være alene hjemme, ta seg av gjester og holde orden på seg selv og huset. Min bekymring er at de kan bli kuppet av ukjente og eldre ungdommer, og slik miste kontrollen. La dem ha en pokerkveld ved en annen anledning, når dere planlegger å komme hjem ved midnatt. Anonymkode: 298d3...c09 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Da tenker dere likt som meg heldigvis. Jeg har ikke vært i denne situasjonen før, men jeg tenkte umiddelbart nei. Datter ble selvsagt kjempesur og kunne ikke skjønne hvorfor dette skulle være et problem. ts Anonymkode: ba3e8...422
Malursk Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 Nei! Jeg har en 16 åring, som er hjemme alene i en uke i slengen - (fordi jeg reiser til Spania, 3 ganger til nå i år - jeg har syk mor som bor i Spania. 😉 ) MEN han har lov til å ha besøk av EN kompis, som jeg kjenner godt. Han kan møte venner ute, men ikke ta de med hjem. Han er helt enig, og har null problem med å holde reglene. Vi bor i en blindvei, helt innerst, i et nytt boligfelt, og kjenner alle naboene . De vet at jeg reiser, og at huset mitt skal være stille 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg og mannen skal bort fra fredag til søndag. Datter på 16 år (blir 17 i november) lurer på om hun kan invitere noen nye venner hun har fått på pokerkveld. Vi kjenner ikke disse vennene og har ikke møtt de. Hun selv har møtt de én gang, ellers bare gamet med de. Er noen rundt fire gutter og et par jenter. Anonymkode: ba3e8...422 Ja. Eller, for å si det på en helt annen måte: et barn som ikke forventes håndtere besøk kan ikke være alene hjemme. Så enten vil barnet evne begrense en situasjon som muligens kan oppstå om hun inviterer hjem noen venner, eller så er det fullstendig uansvarlig å etterlate det hjemme, og det må enten være med på tur eller ha barnevakt. Å med vilje etterlate noen alene som ikke kan håndtere normale livshendelser er hinsides all uansvarlighet. Selv om flere her e gjort det mot sine barn. Som sier mye om kg og lite om ansvarlighet. Anonymkode: a7045...d25 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 Det kommer an på dattera mer enn vennene, og du kjenner henne best. Anonymkode: 7ddd6...aa2 2 1
Rotemor Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 Jeg tror det hadde vært greit for meg…. Men jeg kjenner mine barns venner og deres foreldre. En viktig faktor her. 1 1
Million Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kommer an på dattera mer enn vennene, og du kjenner henne best. Anonymkode: 7ddd6...aa2 Man kan som tenåring lett miste kontrollen og styringen i huset om vennene har med alkohol, og i tillegg tekster andre folk igjen og varsler om at "det er et hus uten foreldre hjemme her i Kringlestien 1, kom igjen!"... Det er ingen som ville hørt på en 16 år gammal jente om folk begynte å strømme inn dørene, spille høy musikk, ramponere huset og drikke alkohol og kanskje ta det som verre er. Det ville vært et høyt NEI fra meg til min 16 åring om å få ha venner på besøk den helgen. 1 1
Sola de Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 Nei. Har vært naboen som ringte politiet, da en ungdoms fest gikk langt over styr. Uinviterte folk bare fortsatte å komme.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #15 Skrevet 3. mai 2023 Har sett så mange ganger at det har gått galt oppgjennom at det hadde vært helt uaktuelt her. Ønsker ikke å komme hjem til ramponert hus. Mine på 16 og 17 får ikke lov å ha besøk når de er hjemme alene. Anonymkode: 9a06f...396
Arkana Skrevet 3. mai 2023 #16 Skrevet 3. mai 2023 Nei, jeg ville ikke ønsket at folk jeg aldri har truffet er i huset mitt når jeg ikke er hjemme. Hvis det gjaldt min eldste hadde jeg akseptert besøk av vennegjengen hans fordi jeg stoler på dem og vet at de bare hadde laget taco, sett film og gamet hele kvelden.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #17 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja. Eller, for å si det på en helt annen måte: et barn som ikke forventes håndtere besøk kan ikke være alene hjemme. Så enten vil barnet evne begrense en situasjon som muligens kan oppstå om hun inviterer hjem noen venner, eller så er det fullstendig uansvarlig å etterlate det hjemme, og det må enten være med på tur eller ha barnevakt. Å med vilje etterlate noen alene som ikke kan håndtere normale livshendelser er hinsides all uansvarlighet. Selv om flere her e gjort det mot sine barn. Som sier mye om kg og lite om ansvarlighet. Anonymkode: a7045...d25 Hun kan fint håndtere å være alene. Dette syns jeg var et rart svar av deg. Dette er da snakk om venner hun nettopp har møtt og heller ikke kjenner så godt selv. Hun vet ikke hvordan de nødvendigvis oppfører seg. Kanskje de gir beskjed videre at det er tomt hus til sine venner igjen. ts Anonymkode: ba3e8...422 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #18 Skrevet 3. mai 2023 Kan invitere jentene. Men ikke guttene. Det lukter overgrep og voldtekt lang vei. Anonymkode: 7a49d...47d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #19 Skrevet 3. mai 2023 Ukjente folk hun knapt har møtt selv? Nei, det tror jeg nok ikke jeg hadde sagt ja til. Kun folk hun kjenner godt, og helst skulle møtt dem selv først også Anonymkode: 38750...fcd
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #20 Skrevet 3. mai 2023 Nei. Det er for stor risiko for at dette kommer til å oppfattes som en hjemme-alene-fest, og hvis det ryktet kommer ut er det fare for at noen bestemmer seg for å kræsje festen. Hun er selv for ung til å stoppe en gjeng med 18-20-åringer som vil gjøre dritt, og hun kjenner ikke disse nye vennene godt nok til å vite at de kommer til å forsvare henne. Noe annet er det om hun har ei eller to nære veninner på filmkveld. Da er terskelen for å slippe inn et par ekstra mye høyere. Pokerkveld kan hun heller ha når dere kommer hjem igjen senere på kvelden. Anonymkode: 2abc0...9d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå