Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler hjernen min er drittreig til å bli betatt eller forelsket. Jeg har vært betatt av ca. 5 personer og forelsket i 2 personer, men alle disse folkene har også vært betydelig eldre og totalt uoppnåelige. Ellers så blir jeg nesten aldri betatt eller forelsket. 

Hva med deg?

Anonymkode: a47dc...272

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gift, så er uaktuelt å bli betatt eller forelsket i noen annen. Planen er at jeg skal være gift resten av livet, så da håper jeg at jeg er ferdig med slikt. Men er betatt av min kone.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kunne lett bli betatt, tent på og interessert i, men å bli forelsket skjedde sjelden. Allerede da vi var tenåringer merket jeg at der venninner fort ble forelsket, så skjønte jeg på en måte ikke hvordan de kunne bli forelsket i gutter de knapt kjente. 

Har vel vært skikkelig forelsket tre ganger i mitt liv. Siden slikt tar tid for meg er det de tre menn jeg har hatt lange forhold til. Har også hatt noen andre forhold, der jeg mer prøvde å få følelser over tid, fordi det var bra menn jeg hadde interesse for og ønsket å utvikle følelser for, men tid og vilje er åpenbart ikke det eneste som må til. 

Jeg er treg! Ikke bare treg heller, hjertet mitt er særdeles selektivt. 

Utover å føle meg annerledes og rar da vi var tenåringer, og at jeg måtte la noen veldig bra menn gå, har det imidlertid ikke vært et problem egentlig. Når jeg først utvikler følelser er de sterke, og jeg har jo sluppet unna å forelske meg i menn som ikke var interessert tilbake, siden det tar kjennskap, tid og gjensidig interesse for at det skal skje. Jeg har aldri vært ulykkelig forelsket i noen som ikke var interessert tilbake. (Kjærlighetssorg har jeg likevel opplevd. )

Skrevet

Jeg blir betatt og småforelsket hele tiden. Partneren min har det på akkurat samme måte, det er ganske fornøyelig.

Skrevet

Før var jeg kronisk forelska i stadig nye personer som aldri fikk  vite noe om hva jeg følte, mens jeg har levd livet mitt i trygge lange relasjoner - som også har hatt forelskelser og kjærlighet i seg.

Nå er det mer eller mindre borte. Jeg er fortsatt forelska i han som jeg begynte å treffe for ti år siden.
Ingen andre har trengt gjennom og fascinert meg siden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  blir veldig lett betatt og litt småforelsket. Påvirker dømmekraften min og gjør det vanskelig å ta riktige valg.

Singel mann i femtiåra.

Anonymkode: 8b4b5...a2e

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Jeg blir betatt og småforelsket hele tiden. Partneren min har det på akkurat samme måte, det er ganske fornøyelig.

Opplever dere noen gang sjalusi pga. dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Opplever dere noen gang sjalusi pga. dette?

Nei, det er det ingen grunn til. Vi har et veldig nært, intimt og varmt forhold som gir rom for praktisk og emosjonell raushet. 

• Hjerte 1
Skrevet

Da jeg var yngre pleide jeg å bli det, ja. Lett betatt, lett forelsket. Men hvor lenge det varte var en helt annen sak 😄

Hadde mange kjærester da jeg var yngre, noen lengre, noen kortere varighet. 

Nå som jeg er godt voksen er jeg nok litt mer kresen og klarer ikke uten videre å interessere meg for noen eller falle for noen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært forelsket i 2 stk og betatt av 4-5 stk. Er nå nærmere 40 år. 

Jeg ville sagt selv at jeg har veldig vanskelig for å bli forelsket eller betatt fordi det har skjedd så sjeldent, men de jeg har vært forelsket og betatt av har jeg blitt det veldig fort så da blir det også feil å si at jeg har vanskelig for å bli det. 

Kanskje det er normalt å ikke bli forelsket i så mange gjennom livet? Det hadde helt klart vært enklere om jeg hadde lettere for å bli det i andre, men samtidig kan man da spørre hva hadde vært spesielt med kjærligheten om det var noe man kunne finne rett som det er med alt og alle? 

Anonymkode: 46bb4...2df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville sagt selv at jeg har veldig vanskelig for å bli forelsket eller betatt fordi det har skjedd så sjeldent, men de jeg har vært forelsket og betatt av har jeg blitt det veldig fort så da blir det også feil å si at jeg har vanskelig for å bli det. 

Kanskje det er normalt å ikke bli forelsket i så mange gjennom livet? Det hadde helt klart vært enklere om jeg hadde lettere for å bli det i andre, men samtidig kan man da spørre hva hadde vært spesielt med kjærligheten om det var noe man kunne finne rett som det er med alt og alle? 

Jeg har også ofte lurt på hvor vanlig det er å ikke bli forelsket noe særlig ofte, men det virker som om det er mindre normalt. Det virker som om de fleste rundt meg konstant er betatt eller har småforelskelser i noen. Jeg har mange ganger hørt på Twitter/Tiktok/Tumblr/you name it at så fort at noen holder døra åpen for dem, så får de en crush på dem. Jeg trodde det var en overdrivelse før, men det viste seg at jeg tok feil. Det er tydeligvis mange der ute som får crush på folk av nesten ingenting.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn har jeg det også. Har bare vært forelska i noen veldig få personer, men har falt for disse ganske fort.

Tror det meste er normalt på dette området.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har også ofte lurt på hvor vanlig det er å ikke bli forelsket noe særlig ofte, men det virker som om det er mindre normalt. Det virker som om de fleste rundt meg konstant er betatt eller har småforelskelser i noen. Jeg har mange ganger hørt på Twitter/Tiktok/Tumblr/you name it at så fort at noen holder døra åpen for dem, så får de en crush på dem. Jeg trodde det var en overdrivelse før, men det viste seg at jeg tok feil. Det er tydeligvis mange der ute som får crush på folk av nesten ingenting.

Jeg tror det er mest normalt å ikke falle for veldig mange. De som kaller det crush på tiktok eller lignende bruker nok ordet i en annen sammenheng enn hva vi voksne legger i det. Jeg kan sikkert tulle med venninner å si at jeg nesten crushet på en fyr fordi han hadde så søt hund, men jeg mener jo ikke bokstavelig talt at jeg ble betatt av han annet enn sjarmert akuratt der og da, ikke følelser som vedvarer. 

AnonymBruker
Skrevet

Er aldri betatt eller forelsket i kvinner jeg møter, venner eller kollegaer av meg. For å bli forelsket og betatt så kreves det å bli godt kjent og interesse utover kun vennskap fra begge. Jeg har ingen planer om å gå inn i noe nytt forhold nå etter sist forhold som tok slutt for 10 år siden, så jeg bruker ikke mye energi på å bli kjent med kvinner på den måten.

Anonymkode: 18a2e...dcb

AnonymBruker
Skrevet

Vært forelsket 3 ganger, og betatt 5 ganger (ingen av dem ble jeg forelsket i). Er 28 år gammel, og for meg har det alltid tatt litt tid å bli forelsket, og å utvikle følelser.

Anonymkode: 8110a...763

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært forelsket ca ti ganger i mitt liv. Og betatt av kanskje 20. Jeg blir veldig lett forelsket, tror jeg, men jeg har aldri vært utro. Jeg foretrekker forhold der jeg ikke er forelsket, da, for når jeg blir forelsket blir jeg det hodestups og med rosa briller, så jeg ser nok ikke ordentlig hvordan personen egentlig er...

Anonymkode: 55087...d4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (7 timer siden):

Jeg er gift, så er uaktuelt å bli betatt eller forelsket i noen annen. Planen er at jeg skal være gift resten av livet, så da håper jeg at jeg er ferdig med slikt. Men er betatt av min kone.

Men har du opplevd å bli betatt av noen selv om du er gift?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men har du opplevd å bli betatt av noen selv om du er gift?

Nei. Er totalt uaktuelt.

AnonymBruker
Skrevet

Har vært forelsket mange ganger i mitt liv, første forelskelsen var da jeg var 4 år. Hadde ingen begrep om hva det var, og de voksne trodde nok ikke at jeg som var så liten kunne få så dype følelser. Jeg husker det som skremmende, men fint. Jeg kalte folk jeg var forelsket i for "magiske personer". Men jeg snakket ikke med andre om det, for ingen skjønte hva jeg mente uansett.

Som voksen har jeg bare vært forelsket i noen jeg har datet eller vært sammen med. 

Nåværende forhold tok det mye lenger tid enn vanlig før forelskelsen kom (selv om jeg ble raskt betatt), antagelig fordi bruddet med eksen satt hardt i. 

Anonymkode: def0b...17b

AnonymBruker
Skrevet

Har vert med mannen i 20 år. Tidligere skulle det mye til for at jeg forelsket meg. 

Anonymkode: b49bb...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...