Gå til innhold

Eksen tok kontakt selv om han er i nytt forhold, hvordan tolker jeg dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor sommer var jeg overlykkelig i det jeg trodde var et fantastisk forhold. Vi hadde vært sammen i mange år, og alt gikk tilsynelatende bra, helt til han var utro med ei ny på jobb... Han vet ikke at jeg vet at han var utro, men jeg har en venninne som bor ved siden av jenta han var utro med. Før jeg rakk å konfrontere han ble jeg dumpet, tilsynelatende for dette grønnere gresset. Min venn bekrefter at de fortsetter å treffes, og at de er offisielt sammen under to måneder etter. 

Han vet han såret meg utrolig mye, og siden har vi ikke snakket noe sammen. Jeg har hatt nok med å stable meg på beina etter bruddet, og er fremdeles ganske ødelagt av tillitsbruddet, og syntes hverdagen kan være vanskelig. Jeg er gammel nok til at jeg nå muligens ikke får barn fordi jeg ikke vil treffe noen nye tidsnok. Det er nok sorg å ta for seg. Jeg har bedt om at ingen oppdaterer meg på eksen sitt liv, og avfulgt og slettet han. 

For to uker siden møttes vi ved tilfeldighet på butikken. Jeg ble paff, men klarte å holde maska veldig godt. Var blid, velkledd og så bra ut den dagen. Var høflig og morsom, selv om tonen var ganske trykket. 

Noen dager etterpå fikk jeg plutselig en melding om noen ting han savnet i en morsom tone (som jeg vet at ikke betyr noen ting for han, og verdien på det er rundt 150kr, og lett å erstatte). Det var et virkelig tynt påskudd for kontakt. Jeg valgte å ikke svare, men sendte tingen per post selv om vi bor bare 1km fra hverandre. 

Noen dager etter der begynte han å følge meg på instagram igjen, jeg fulgte han ikke tilbake. Jeg undersøkte, og han er fremdeles sammen med jenta han var utro med. Jeg snakket med vennen min, og hun sa hun hadde sett han der senest kvelden før, og at hun ser han der hver helg. 

Jeg jobber av og til som bartender i helgene for en i familien for å hjelpe til, og det vet min eks godt, da jeg har hjulpet til der i mange år. Det er ikke hans type sted, han kjenner aldri noen som er der, det er et annet klientell enn vårt. Likevel møtte han opp der full i helgen for å prate med meg. Jeg kunne ikke gå noe sted, og han kom og skulle gi meg klem og stille meg spørsmål om livet mitt. Jeg spurte han ingenting tilbake. Det var ganske stille, så det var vanskelig å unnslippe. Han ble der i to timer, og kom stadig bort til baren for å prate om overfladiske ting. 

hvorfor tar han kontakt når han tilsynelatende er så fornøyd med sitt nye forhold? Hvis han er misfornøyd ville han dumpet henne og.  

Er det dårlig samvittighet og forsøk på vennskap? Hvorfor oppfører han seg som at ingenting har skjedd og at vi er venner? Jeg har aldri gjort dette mot mine ekser så lenge i etterkant.

Anonymkode: 115b9...0b7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

gresset var nok ikke grønnere likevel da kanskje, men som den utro sjelen han er kan han ikke forlate det han er i før han vet om du tar imot med åpne armer.. Jeg ville om jeg var deg sent en melding der jeg sa noe som at "det var ikke noe hyggelig å se deg full på jobb, du har valgt din nye seng - nå får du ligge i den, vi blir aldri venner, selv om jeg kan være normal overfor deg om du tilfeldig skulle treffes er det ingen vei tilbake til det du ødela"

Anonymkode: 18cd4...523

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du tar det som bekreftelse på at han ikke var en å satse på. 

Jeg må si at det var mye enklere å gå videre da han jeg trodde var den store kjærligheten kommer til meg når han var etablert i nytt forhold, og sa at han savnet vårt faktiske sexliv. Skjønte jo godt at han håpet på et sidesprang. At jeg skulle bli sjarmert av det og gi ham i pose og sekk. Jeg fnyste av det og gikk, glad for at han ikke lenger var min. 

Anonymkode: 4d01e...811

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke du bør tolke så mye ut av det selv om det er tydelig at han savner deg. Poenget er at han uansett ikke fortjener at du skal bruke tid på ham. Dersom han ikke har motet å komme å si at han beklaget for å ha såret deg og ønsker å gjøre det godt igjen, så syns jeg at du skal behandle han som dritt fordi det er det han er. 

Endret av Btw
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han tester vannet for å se om du vil ta han tilbake. Eventuelt om du er åpen for et forhold på si.

Anonymkode: 0b869...d26

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er og blir en drittsekk, han var utro mot deg og ser ingen problemer i å være utro med deg. Jeg hadde ignorert denne fyren så jævlig og sagt til venninna at jeg ikke vil høre mer om det  

Anonymkode: b919e...74f

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han prøver å være utrolig én gang til.

Anonymkode: 3d89e...2c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja... Jeg kan ikke skjønne at han faktisk tror jeg skal være villig til å ligge med han på siden. Samtidig tror jeg ikke han savner meg så mye, da ville han jo gått fra henne tenker jeg? 

Godter meg litt over at gresset ikke var SÅ grønt likevel. Håper for hennes skyld at hun ikke sløser bort like mye tid som meg.

Frykter litt at han egentlig har det bra, bare er ute etter vennskap. Men det er kanskje naivt tro han vil ha? 

AnonymBruker
Skrevet

Han gir deg en gave ved å vise at han er en person blottet for moral. Good riddance! 

Anonymkode: 4b39c...f9d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I fjor sommer var jeg overlykkelig i det jeg trodde var et fantastisk forhold. Vi hadde vært sammen i mange år, og alt gikk tilsynelatende bra, helt til han var utro med ei ny på jobb... Han vet ikke at jeg vet at han var utro, men jeg har en venninne som bor ved siden av jenta han var utro med. Før jeg rakk å konfrontere han ble jeg dumpet, tilsynelatende for dette grønnere gresset. Min venn bekrefter at de fortsetter å treffes, og at de er offisielt sammen under to måneder etter. 

Han vet han såret meg utrolig mye, og siden har vi ikke snakket noe sammen. Jeg har hatt nok med å stable meg på beina etter bruddet, og er fremdeles ganske ødelagt av tillitsbruddet, og syntes hverdagen kan være vanskelig. Jeg er gammel nok til at jeg nå muligens ikke får barn fordi jeg ikke vil treffe noen nye tidsnok. Det er nok sorg å ta for seg. Jeg har bedt om at ingen oppdaterer meg på eksen sitt liv, og avfulgt og slettet han. 

For to uker siden møttes vi ved tilfeldighet på butikken. Jeg ble paff, men klarte å holde maska veldig godt. Var blid, velkledd og så bra ut den dagen. Var høflig og morsom, selv om tonen var ganske trykket. 

Noen dager etterpå fikk jeg plutselig en melding om noen ting han savnet i en morsom tone (som jeg vet at ikke betyr noen ting for han, og verdien på det er rundt 150kr, og lett å erstatte). Det var et virkelig tynt påskudd for kontakt. Jeg valgte å ikke svare, men sendte tingen per post selv om vi bor bare 1km fra hverandre. 

Noen dager etter der begynte han å følge meg på instagram igjen, jeg fulgte han ikke tilbake. Jeg undersøkte, og han er fremdeles sammen med jenta han var utro med. Jeg snakket med vennen min, og hun sa hun hadde sett han der senest kvelden før, og at hun ser han der hver helg. 

Jeg jobber av og til som bartender i helgene for en i familien for å hjelpe til, og det vet min eks godt, da jeg har hjulpet til der i mange år. Det er ikke hans type sted, han kjenner aldri noen som er der, det er et annet klientell enn vårt. Likevel møtte han opp der full i helgen for å prate med meg. Jeg kunne ikke gå noe sted, og han kom og skulle gi meg klem og stille meg spørsmål om livet mitt. Jeg spurte han ingenting tilbake. Det var ganske stille, så det var vanskelig å unnslippe. Han ble der i to timer, og kom stadig bort til baren for å prate om overfladiske ting. 

hvorfor tar han kontakt når han tilsynelatende er så fornøyd med sitt nye forhold? Hvis han er misfornøyd ville han dumpet henne og.  

Er det dårlig samvittighet og forsøk på vennskap? Hvorfor oppfører han seg som at ingenting har skjedd og at vi er venner? Jeg har aldri gjort dette mot mine ekser så lenge i etterkant.

Han angrer seg, han savner deg, han søker ikke vennskap. Han sjekker hvor langt du har gått videre med livet ditt. 

Anonymkode: 499a6...f33

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja... Jeg kan ikke skjønne at han faktisk tror jeg skal være villig til å ligge med han på siden. Samtidig tror jeg ikke han savner meg så mye, da ville han jo gått fra henne tenker jeg? 

Godter meg litt over at gresset ikke var SÅ grønt likevel. Håper for hennes skyld at hun ikke sløser bort like mye tid som meg.

Frykter litt at han egentlig har det bra, bare er ute etter vennskap. Men det er kanskje naivt tro han vil ha? 

Han må vite at han har deg før han kommer til å forlate henne. Han er nok en sånn som ikke klarer å være alene og alltid må ha noen. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er han som bekrefter hvor stor drittsekk han var, og fremdeles er til de grader.

Anonymkode: e483d...44c

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de fleste andre her.

Han gir inntrykk av å ha kommet til at gresset ikke var grønnere på andre siden likevel. Han er likevel fremdeles samme egoisten, som istedenfor å ta ansvar og gjøre det slutt med nydama, heller kommer til deg, ts, og sjekker om han kan få deg tilbake. Det betyr ikke nødvendigvis at han angrer seg på at han gjorde det slutt med deg (selv om det selvfølgelig kan bety det), men det kan like gjerne være at han håper å ha deg som mellomstasjon til han finner en ny. Han er tydeligvis en mann som ikke greier å være alene.

Veldig respektløst av ham å kjøre dobbelt med annen dame da han var med deg, og nå forsøke seg på det samme mot nydama mens han forsøker å hanke deg inn igjen.

Jeg ville gitt ham klar beskjed om at han tok sitt valg da han gikk fra deg.

Anonymkode: 561a0...e29

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

En horebukk sørger alltid for å få en god tone med eksene han har bedratt, slik han kan bedra sin nyeste kjæreste med dem. Slike vet ikke hva kjærlighet er, og man aksepterer ikke klemmer fra dem.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var veldig bra at du ikke svarte, men bare sendte tingen. Også veldig bra at du ikke har fulgt han tilbake når han nå følger deg på instagram, jeg vil oppfordre deg å blokkere han eller fjerne han som følger. 

Du vet hvordan han er. Han er en ulojal dust som som ikke ser noe galt i utroskap og å gå bak partneren sin rygg. Nå gjør han det samme mot henne som han gjorde mot deg, og det hadde skjedd med en hvilken som helst dame, bare at han lufter vannet for å se om du er tilgjengelig for spillet hans. Er vanlig at menn søker tidligere partnere de tror de har større sjanse for å få innyndet seg hos enn en fremmed dame de må bruke lang tid på å bli kjent med. Det handler om spenningen og fangsten for de, ikke om det å faktisk skape en relasjon eller bli kjent. 

Så det beste du kan gjøre er å fortsette å ignorere han. Hvertfall ikke vurder å bli med på spillet hans eller ta han tilbake for du vet hvordan han er: trenger spenning og utroskap etter en liten stund i ethvert forhold han er i. 

Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg blokkert han overalt eller evn sagt tydelig ifra at du ikke ønsket kontakt, også latt det ligge i et par måneder for å få han på avstand og få samlet deg litt og deretter sendt en melding til dama hans om at "Vil bare du skal vite dette...." sånn at hun blir mer oppmerksom på hvordan han er bak hennes rygg og ikke kaster bort mere tid å følelser på en mann som før eller siden bedrar henne om han ikke allerede har gjort det med noen andre. 

Anonymkode: 46f0a...3b2

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er og blir en drittsekk, han var utro mot deg og ser ingen problemer i å være utro med deg. Jeg hadde ignorert denne fyren så jævlig og sagt til venninna at jeg ikke vil høre mer om det  

Anonymkode: b919e...74f

Signerer denne 

Anonymkode: cbd68...63c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han angrer seg, han savner deg, han søker ikke vennskap. Han sjekker hvor langt du har gått videre med livet ditt. 

Han savner hun nok ikke. Han vil bare ha litt spenning i livet 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er han som bekrefter hvor stor drittsekk han var, og fremdeles er til de grader.

Anonymkode: e483d...44c

Enig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk alle sammen! 

Jeg kan fremdeles ikke tro han er en helt alminnelig utro horebukk. Han var lojal mot meg i seks år før han var utro. Jeg forstår ikke hvem han har blitt eller hva han vil. 

Det eneste positive jeg tar med meg ut av dette er at gresset heldigvis ikke var grønnere. Har gått og følt utrolig mye på at jeg var lett å erstatte, at han har det bedre nå osv. 

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk alle sammen! 

Jeg kan fremdeles ikke tro han er en helt alminnelig utro horebukk. Han var lojal mot meg i seks år før han var utro. Jeg forstår ikke hvem han har blitt eller hva han vil. 

Det eneste positive jeg tar med meg ut av dette er at gresset heldigvis ikke var grønnere. Har gått og følt utrolig mye på at jeg var lett å erstatte, at han har det bedre nå osv. 

Ingen tror at sin kjæreste er en utro type. Alle type menn er utro og det må vi begynne å innse, ikke bare en type menn. Og menn som er utro er det selvom alt er flott i forholdet også så man ser ingen tegn. 

Ikke vær så sikker på at han har vært lojal mot deg i seks år, kan være mye du ikke har avslørt. 

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...