Gå til innhold

Sendes info fra privat klinikk til fastlege?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på dersom vi tar kontakt med privat klinikk for fertilitetssjekk, blir dette registrert slik at «alle» kan se det? 

Anonymkode: f4eca...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg så ble det lagt inn hos helsenorge, men ikke sendt direkte til fastlegen. 

Anonymkode: 5f070...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hos meg så ble det lagt inn hos helsenorge, men ikke sendt direkte til fastlegen. 

Anonymkode: 5f070...92d

Ok, så det vil si at det er kun du som har tilgang til det som står der, eller kan leger gå inn og lese der også?🤔😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei!

Jeg lurer på dersom vi tar kontakt med privat klinikk for fertilitetssjekk, blir dette registrert slik at «alle» kan se det? 

Du kan si ifra når du er der, at du ønsker at fastlegen ikke informeres. Ingenting av vanlig journalnotater kan legges eller registreres slik at «alle» ser det. 

Anonymkode: 7b185...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, så det vil si at det er kun du som har tilgang til det som står der, eller kan leger gå inn og lese der også?🤔😊

Det er kun du som har tilgang til din helsenorge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei!

Nei du kan velge. Hos oss signerte vi på papirer ved «innsjekk» og vi krysset av for ikke å velge å informere fastlege. Står heller ikke om besøket på Helse-Norge da.

Anonymkode: aeea9...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er kun du som har tilgang til din helsenorge. 

Nei ikke sant. Det som står på Helse-Norge er info fra din journal. Hvilken som helst lege / person som jobber på sykehus kan inn og sjekke din journal. Men de skal ha grunn for det, ikke lese bare for å snoke nei, det er ulovlig. Står også på Helse-Norge hvem som har åpnet dokumenter hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Journal blir kun sendt fastlege hvis du ber om det.  Han/hun kan dog se resepter skrevet ut til deg uansett, tror jeg.

Anonymkode: 32532...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Journal blir kun sendt fastlege hvis du ber om det.  Han/hun kan dog se resepter skrevet ut til deg uansett, tror jeg.

Anonymkode: 32532...5fa

Det stemmer, reseptene kan alle legene se 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...