Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne saken her viser tydelig problemet. 1 nesten alle drapsmenn hat vært i besittelse av narkotika tidligere. 2 nesten alle drapsmenn har blitt dømt for vold tidligere. Vi må aldri la mennesker som blir dømt for en av disse tingene få gå fritt i samfunnet igjen. Da slipper vi flere drap. Dere som er uenige har sikkert aldri mistet et nært familiemedlem til drap eller ruspåvirket kjøring. Hva med å straffe gjerningspersoner istedenfor å la andre bli drept? Etter andre verdenskrig var de fleste for å henrette landssvikere som ikke engang hadde drept noen. Da kan vi i det minste sende kriminelle ut av landet, nekte de å ta i bruk tjenester i Norge eller fengsle de på livstid.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/eJy31l/ble-siktet-for-omfattende-vold-i-februar-naa-er-de-drapssiktet

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Lurven
Skrevet (endret)
Majer skrev (5 timer siden):

Denne saken her viser tydelig problemet. 1 nesten alle drapsmenn hat vært i besittelse av narkotika tidligere. 2 nesten alle drapsmenn har blitt dømt for vold tidligere. Vi må aldri la mennesker som blir dømt for en av disse tingene få gå fritt i samfunnet igjen. Da slipper vi flere drap. Dere som er uenige har sikkert aldri mistet et nært familiemedlem til drap eller ruspåvirket kjøring. Hva med å straffe gjerningspersoner istedenfor å la andre bli drept? Etter andre verdenskrig var de fleste for å henrette landssvikere som ikke engang hadde drept noen. Da kan vi i det minste sende kriminelle ut av landet, nekte de å ta i bruk tjenester i Norge eller fengsle de på livstid.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/eJy31l/ble-siktet-for-omfattende-vold-i-februar-naa-er-de-drapssiktet

Enig i at samfunnet burde beskyttes mot slike mennesker.  Men livstid er jo ganske strengt  og folk kan jo forandre seg.

Ikke er det mulig å sende alle slemme mennesker til et annet land heller 

Endret av Lurven
Skrevet (endret)
5 hours ago, Majer said:

Til hvilke land vil du sende kriminelle nordmenn?

Hvor vil du f.eks. sende Anders Bering Breivik?

Endret av Bag
  • Liker 1
Skrevet
Majer skrev (5 timer siden):

Enten er du veldig "enkelt møblert" eller så er du uvitende....det gik veldig kort tid etter krigen før flertallet i norge var imot dødsstraff. Om du mener at folk som blir tatt med noe hasj i lomma skal ha livstiddstraff så må det bygges en del fengsler i dette landet, det er nå engang slik at 99% av de som røyker hasj eller bruker noe annet aldri blir drapsmenn. Du mener kanskje 99% skal få livstidsstraff pga.den siste 1%????

• Liker 7
Skrevet
Lurven skrev (13 timer siden):

Enig i at samfunnet burde beskyttes mot slike mennesker.  Men livstid er jo ganske strengt  og folk kan jo forandre seg.

Ikke er det mulig å sende alle slemme mennesker til et annet land heller 

Folk kan forandre seg ja, men det er noen som ikke gjør det og hva med de som dør som følge av det? Jeg synes drap er verre enn livstid. 

Bag skrev (13 timer siden):

Til hvilke land vil du sende kriminelle nordmenn?

Hvor vil du f.eks. sende Anders Bering Breivik?

Vi kan feks kjøre han over grensa så får han selv- og landet han kommer til, avgjøre om han skal få bo der. Går ikke det får han reise videre selv. Evt kan vi sende folk til vilkårlige land uten utleveringsavtale. 

ludden skrev (13 timer siden):

Enten er du veldig "enkelt møblert" eller så er du uvitende....det gik veldig kort tid etter krigen før flertallet i norge var imot dødsstraff. Om du mener at folk som blir tatt med noe hasj i lomma skal ha livstiddstraff så må det bygges en del fengsler i dette landet, det er nå engang slik at 99% av de som røyker hasj eller bruker noe annet aldri blir drapsmenn. Du mener kanskje 99% skal få livstidsstraff pga.den siste 1%????

Den ene prosenten dreper ganske mange hvert år. Det er lett for deg å si når du ikke har blitt drept av dem. Uskyldige fortjener ikke dø.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Greit nok, men har du vært verden rundt slik at du vet hvor mange det er som søker seg til andre land? Og som ikke vi vet noe om antallet søknader på? 

Endret av tussi680
Skrevet
Majer skrev (4 timer siden):

Folk kan forandre seg ja, men det er noen som ikke gjør det og hva med de som dør som følge av det? Jeg synes drap er verre enn livstid. 

Vi kan feks kjøre han over grensa så får han selv- og landet han kommer til, avgjøre om han skal få bo der. Går ikke det får han reise videre selv. Evt kan vi sende folk til vilkårlige land uten utleveringsavtale. 

Den ene prosenten dreper ganske mange hvert år. Det er lett for deg å si når du ikke har blitt drept av dem. Uskyldige fortjener ikke dø.

"lett for deg å si når du ikke har blitt drept av dem".....det har vel ikke du heller????? Alle synes jo det er tragisk at noen blir drept, men drap vil alltid skje, til og med "vanlige" folk kan bli drapsmenn i gitte situasjoner, en kan ikke bure inn alle mennesker av den grunn. Og til slutt til din info: Ingen som skriver på kvinneguiden nå har noengang blitt drept av noen:-)

• Liker 2
Skrevet

For noe tøv.

Skrevet
Majer skrev (På 3.5.2023 den 13.33):

Så lenge gjerningsmannen har flere og sterkere rettigheter enn offeret og befolkningen for øvrig, så kommer vi aldri til å slippe unna slike saker og flere uskyldige kommer til å bli drept, voldtatt og utsatt for alvorlig vold av ''kjenninger av politiet'' som har gjort det før.

Dessverre.

• Nyttig 1
Skrevet

1:Etter andre verdenskrig var de fleste for å henrette landssvikere som ikke engang hadde drept noen.

2:Da kan vi i det minste sende kriminelle ut av landet,

1: Nei

2: Hvor skal vi sende norske kriminelle? (Utenlandske kriminelle BLIR sendt vekk)

Skrevet

Jeg er også lei 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ca 25% av Norges befolkning mellom 16 og 64 har prøvd cannabis, ergo vært i besittelse av stoffet.  Det er et betydelig antall personer.  Mener du seriøst av alle disse skal tvangssendes ut landet? Det vil sannsynligvis inkludere enkelte du kjenner eller er i familie med. 

https://www.fhi.no/nettpub/narkotikainorge/bruk-av-narkotika/narkotikabruk-i-norge/

• Liker 2
Skrevet
Bergenseren_47 skrev (1 minutt siden):

Ca 25% av Norges befolkning mellom 16 og 64 har prøvd cannabis, ergo vært i besittelse av stoffet.  Det er et betydelig antall personer.  Mener du seriøst av alle disse skal tvangssendes ut landet? Det vil sannsynligvis inkludere enkelte du kjenner eller er i familie med. 

https://www.fhi.no/nettpub/narkotikainorge/bruk-av-narkotika/narkotikabruk-i-norge/

Det inkluderer folk jeg er i familie med ja. Jeg er ikke dobbeltmoralsk. 

Noe av det jeg finner mest besynderlig er at mange her sikkert sier de er mot dødstraff og annen hard straff mot kriminelle, men da mener de jo indirekte at det ikke er like farlig at uskyldige dør. Hvorfor er ikke deres liv like "hellig"?

Skrevet
Majer skrev (7 minutter siden):

Noe av det jeg finner mest besynderlig er at mange her sikkert sier de er mot dødstraff og annen hard straff mot kriminelle, men da mener de jo indirekte at det ikke er like farlig at uskyldige dør. Hvorfor er ikke deres liv like "hellig"?

Med din logikk blir det ikke mange folk igjen i landet.  Jeg har selv fått fartsbot en gang (kun én gang) og med ditt resonnement er jeg en potensiell drapsmann om jeg kjører for fort igjen og kjører på noen. 

• Liker 2
Skrevet
Majer skrev (11 timer siden):

Du tenker vi kaster halve Norge i fengsel på livstid.  

Hvordan tenker du det da går med norsk økonomi? Hvem skal videre jobbe. Vi mangler folk i arbeid.  Hente inn en million mennesker fra øst europeiske land? 

Hva slags løsninger hat du her? 

Hvem skal jobbe og finansiere de enorme summene og antall personell som trengs for å fengsle så mange?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...