AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Selv med tannpuss morgen og kveld synes jeg 5-åringens ånde er helt forferdelig! Vi pusser også tungen grundig hver morgen og bytter tannbørste jevnlig. Ingen i barnehagen har kommentert at det lukter, men det er likevel noe som bekymrer meg. Hun starter på skolen neste år og jeg vil ikke at hun skal bli mobbet eller baksnakket pga dette. Er det vanlig at barn i den alderen har dårlig ånde og hva kan man gjøre med det? Har lurt på om det kan skyldes mandler, men hun klager sjelden over vond hals. Hun drikker vann som tørstedrikk om dagene. Anonymkode: 7001b...2db
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Ville tatt henne med til lege/tannlege. Kan være diabetes, eller noe ufarlig. Anonymkode: b6727...f07 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Min bror hadde det som liten. Det var på den tiden de enda opererte ut mandlene. Han var jo en del syk og forkjølt også. Det hjalp på ånden hans. Jeg tror ikke han hadde spesielt vond hals da, men han var oftere syk enn broren sin (tvillinger). Han har jo også slitt mer med allergi. Jeg vet ikke om det var mandlene som var problemet den gang da. Han har i alle fall ikke hatt de problemene som eldre. Men jeg husker enda at det var en rar lukt på soverommet. Anonymkode: 30505...34a 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Har du sett etter mandelstein? Det lukter ille. Anonymkode: ca77c...8df 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Ved vedvarende dårlig ånde bør man oppsøke lege, eller tannlege. Det kan komme fra magen, halsen, tannkjøttet og tennene. Anonymkode: 4a0da...516 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå