Gå til innhold

Hjelp, gravid og tettsittende kjole

S&E

Anbefalte innlegg

Har brått og uventet blitt gravid.. og eg som har kjøpt en helt nydelig tettsittende brudekjole😬😬😬 

Blir ca 22 uker når vi gifter oss. Kan jo være heldig at magen holder seg liten, men noen som har erfaring med tettsittende kjole og gravidmage rundt halvveis i SV.skapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre er mitt råd; ikke gjør det. 

For ei venninne av meg gikk det greit om morgenen. Men magen blir større i løpet av dagen, samtidig som du anstrenger deg, og kroppen samler vann. Så hun var jevnlig oppe og kastet opp gjennom middagen. 

Hva med å bruke denne på bilder og på morgenen. Og så kjøpe en løs og ledig kjole til ettermiddagen. Denne kan jo bare være backup, og en rimeligere variant. 

Anonymkode: 3e72f...2fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, greit å høre andres erfaring..

Ja, det kan jo være ett alternativ å ha en annen klar om eg må bytte. 

Bare utrolig surt å ha brukt 23 000 kr på drømmekjolen, å så kom dette🤦‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, S&E said:

Bare utrolig surt å ha brukt 23 000 kr på drømmekjolen, å så kom dette🤦‍♀️ 

Vil du ha barn eller ikke? 

Anonymkode: a9670...261

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil TS.

Jeg kjøpte også en nydelig brudekjole, ble uplanlagt gravid året etter og måtte gå for ny brudekjole. Allerede i uke 10 av graviditeten merket jeg at jeg såvidt fikk glidelåsen på kjolen igjen. Da innså jeg at den ikke ville være i nærheten av å passe på bryllupsdagen, da jeg var 7 mnd.gravid! 

Det var leit å ikke få brukt drømmekjolen på bryllupsdagen, men alternativet ble også veldig bra. Jeg gikk for en a-line modell med off the shoulder utringing og mye vidde i skjørtet. Dette fordi jeg ønsket å ta oppmerksomheten bort fra magen. Jeg valgte en vanlig brudekjole og fikk den tilpasset av skredder i Brudesalongen. Typiske gravid-brudekjoler fremhever som regel magen og det ville jeg ikke. Jeg hadde relativt stor mage på bryllupsdagen men den ble nesten usynlig i kjolen akkurat slik jeg håpet på.

Vi planlegger å ta noen nye bilder nå i vår der jeg har på den opprinnelige kjolen. Slik at jeg får noen fine minner fra den. Kanskje det kan være en mulighet for deg?

Anonymkode: a8eb6...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kjoler kan du få sydd inn elastisk stoff på sidene. 

Anonymkode: 64a6d...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke satset på at det gikk. Det kan gå, for all del, men det er dumt å satse på at det går greit, og så får du den ikke på deg/er intenst ukomfortabel hele bryllupet ditt. 

Jeg ville heller gått for et alternativ, som er lett å tilpasse etter magen. 

Anonymkode: 2dfb9...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen kom fra uke 14. Første graviditet. 

Anonymkode: 7a302...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Som eg skrev var dette helt uventet så svaret vil i utgangspunktet være nei her. Men eg prøver å finne ut av det så må jo finne ut av alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine og ærlige svar. Kjolen min har ikkje ankommet butikken enda så får liksom ikkje sjekket om det går eller hva eg kan gjøre. Har jo forpliktet meg å kjøpe den så må jo fullføre, men om det blir helt umulig kan eg prøve selge den før den egentlig skulle gått til skredderen så er den da lettere å tilpasse for en heldig brud. 

Når det var så uventet så det ble her så er det lettere å se hva som blir "ødelagt" i stede for å kjenne løsninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hyggelig menneske, du. 

Man planla neppe barnet akkurat da når man har kjøpt en trang brudekjole, og vil være i uke 22 på dagen.

Men de fleste av oss velger ikke abort når vi er sammen med en stabil mann, og uansett planlegger barn om noen få år. Da søker vi heller å tilpasse oss, herunder vurdere hvilken brudekjole man da kan bruke i uke 22. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hyggelig menneske, du. 

Man planla neppe barnet akkurat da når man har kjøpt en trang brudekjole, og vil være i uke 22 på dagen.

Men de fleste av oss velger ikke abort når vi er sammen med en stabil mann, og uansett planlegger barn om noen få år. Da søker vi heller å tilpasse oss, herunder vurdere hvilken brudekjole man da kan bruke i uke 22. 

Takk for støtten🤣 trodde det ble forstått når en skriver uventet men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S&E skrev (1 time siden):

Takk for fine og ærlige svar. Kjolen min har ikkje ankommet butikken enda så får liksom ikkje sjekket om det går eller hva eg kan gjøre. Har jo forpliktet meg å kjøpe den så må jo fullføre, men om det blir helt umulig kan eg prøve selge den før den egentlig skulle gått til skredderen så er den da lettere å tilpasse for en heldig brud. 

Når det var så uventet så det ble her så er det lettere å se hva som blir "ødelagt" i stede for å kjenne løsninger..

Synes du har fått flere gode forslag over her. Jeg likte beskrivelsen til hun som valgte en kjole som ikke fremhevet magen i brudekjolen.

Jeg forstår at det er surt å ikke få bruke den kjolen som du har kjøpt, men hør med butikken, kanskje er det mulig å gjøre om kjøpet, spesielt hvis du finner en annen som du kan bruke i bryllupet. Så kontakt butikken så fort som mulig! :)

Jeg tenker at dette, tross alt, er en god øvelse på å gi slipp på det som er uhensiktsmessig i livet, og heller fokusere på det som er bra. Med barn er jo det en stadig utfordring. Tross alt er dere heldige som får barn. Å bytte en brudekjole med en baby, det er egentlig et godt bytte 🥰

Lykke til med både bryllupet og graviditeten ❤️

Anonymkode: e0915...3d0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, må sette i gang å sjekke opp i ting, men vil la det sige litt inn og før eg gjør noen endringer..

Setter pris på alle tips🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...