AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Del Skrevet 3. mai 2023 Skal flytte jordbærplanter som er plantet av noen som bodde her tidligere. De står i bakken og i det mest skyggefulle hjørnet av hagen, det er sol der ca ti minutter om dagen i juli... Vi har brunsnegler, så jeg vil plante de slik at de er best mulig beskyttet fra sneglene. Hva er best, jordbærpotte, vanlig potte, eller pallekarm? Hjelper kobberkant faktisk? Anonymkode: 7f83c...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #2 Del Skrevet 5. mai 2023 Dytt Anonymkode: 7f83c...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #3 Del Skrevet 5. mai 2023 Ingen av de alternativene vil holde brunsneglene i sjakk alene. Jeg har hatt jordbærplante hengende i ampel, da kom ikke sneglene til, men fuglene koste seg. Pallekarm med duk over jord funket best for snegler/edderkopper etc. Men du må uansett ta deg noen runder iløpet av uken for å holde dyra unna jordbæra Anonymkode: e34e7...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #4 Del Skrevet 5. mai 2023 Ikke det du spør om, men hvis plantene er flere år gamle burde du kanskje heller kjøpe nye planter for bedre avling. Anonymkode: 651c0...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #5 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen av de alternativene vil holde brunsneglene i sjakk alene. Jeg har hatt jordbærplante hengende i ampel, da kom ikke sneglene til, men fuglene koste seg. Pallekarm med duk over jord funket best for snegler/edderkopper etc. Men du må uansett ta deg noen runder iløpet av uken for å holde dyra unna jordbæra Anonymkode: e34e7...a01 Ja jeg vet det alene ikke er nok, men det er altså i tillegg til ting som gift osv så ville vite hva som er det beste alternativet. Det er også mye mindre snegler rundt der jeg har tenkt til å flytte de enn der de står nå, siden det er skyggefullt og kjølig/fuktig AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke det du spør om, men hvis plantene er flere år gamle burde du kanskje heller kjøpe nye planter for bedre avling. Anonymkode: 651c0...b3f De gir faktisk overraskende mye bær mtp at de står så skyggefullt og jeg ikke steller godt med de (de har ikke fått noe gjødsel de to sommeren jeg har bodd her f.eks). Store og gode bær! Men de blir litt for ofte sneglemat siden de er plantet rett i bakken, så om jeg får de til ett litt mer beskyttet sted blir det plenty bær til meg 😁 Anonymkode: 7f83c...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 #6 Del Skrevet 5. mai 2023 Kobberkant mot snegler hjalp da den var ny, men året etter er den ødelagt. Jeg så en snegle som desperat forsøkte å ta seg over; gang på gang prøvde den men fikk seg et rapp over snuten med en gang den berørte kobbertapen. Til slutt snudde den og krøp ned igjen. Nå er den (i mangel av bedre ord) rusten og flasser av, så den må i så fall kjøpes ny hvert år. Anonymkode: f971f...f95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå