Gå til innhold

Støttekontakt. Noen som har det til barnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i den situasjonen at vi kan søke støttekontakt pga et av våre barn har noen diagnoser som påvirker barnet og oss halve døgnet (dvs barnet sover når den skal sove) 

Men. Mammahjerte stritter imot og det vrenger seg! Jeg vet det ville vært en flott ressurs og barnet selv er interessert i det. Vi er en ressurssterk familie, men vi går ofte på akkord med oss selv og fordeling av oppmerksom mellom søsken går ikke opp. 

Vil noen dele sine erfaringer? 

Måtte dere finne støttekontakt selv eller hadde kommunen noen tilgjengelig? Åssen løser dere dette i praksis? Antall timer, hva gjør det? 

På forhånd takk for svar 💜

Anonymkode: efeb1...344

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min bror hadde støttekontakt. Det var en " voksen " mann. Tror at han var i l midten av 20-årene. Han fikk støttekontakt på grunn av at vår far døde og at han trengte en mannlig rollemodell.

Det var en gang i uka. jeg som yngre søsken fikk ikke. Og jeg hadde egentlig ikke noe med han å gjøre. 

Jeg traff han, støttekontakten, da jeg var på kino da jeg var 17. J Han kjente meg igjen og sa at han var forelsket i meg da han var støttekontakt for min bror! Jeg var da 11 til 14år! Det var ikke greit!

Anonymkode: ea77b...95d

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke greit og totalt uakseptabelt! Håper din bror hadde en fin tid med støttekontakten, men det han sa til deg var helt bak mål! 

Ts

Anonymkode: efeb1...344

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det til tiåring med en rekke bokstavdiagnoser. Fant støttekontakten selv, tidligere assistent på skolen og kjente barnet godt allerede. Har vedtak på fire timer i uken og noe mer i skoleferier (barnet klarer ikke være på SFO lange dager og kan ikke være alene hjemme). 

Det fungerer bra, uten at kommunen egentlig bidrar til noe annet enn å utbetale etter timelistene støttekontakten sender inn. Vi avtaler selv med henne, har en fast ettermiddag i uken og mulighet fra begge sider til planlagt endring. Bruker ledsagerbevis til aktiviteter, vi betaler utgifter for barnet og eventuelle ekstrautgifter for støttekontakten. 

Anonymkode: edcdd...525

AnonymBruker
Skrevet

Ser etter det samme til vårt barn. Det er så kjipt, for man stoler ikke helt på relasjonen dem imellom og at det skal bli en god opplevelse. 

Jeg har vært støttekontakt selv. For 20 år siden. For ikke lenge siden fortalte en av "mine" unger  at det hadde betydd utrolig mye for hen å være sammen med oss. Hen ville bare at vi skulle vite det. 

Så nå er jeg mer klar til å prøve å finne noen. Jeg heller nok litt mot å se på om hen kan være endel av en gruppe. Jeg prøver kommunen i første omgang, men alle jeg kjenner har måttet finne selv.

Anonymkode: 823e1...f3c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...