AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Sjokoladekake Forskare Sitronkake Kan man bake en MÅNED før en bursdag og servere med god samvittighet? Anonymkode: ee46f...58a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjokoladekake Forskare Sitronkake Kan man bake en MÅNED før en bursdag og servere med god samvittighet? Anonymkode: ee46f...58a Forskare(????) Skulle være formkake Anonymkode: ee46f...58a
Brunhilde Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Ja, det burde gå bra med alle tre, men det er lurt å vente med glasur til kaken skal serveres. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Brunhilde skrev (2 timer siden): Ja, det burde gå bra med alle tre, men det er lurt å vente med glasur til kaken skal serveres. Ok, tenkte det 😊 hva anbefaler du å pakke inn i? Anonymkode: ee46f...58a
Brunhilde Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Jeg pakker inn i folie og så plastpose, bare for å være sikker på at ikke noe annet setter smak på kakene.
Embla Othea Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 En måned var vel lenge. Maks en uke, tenker jeg. Og vent med glasur/krem til kaken skal serveres. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ok, tenkte det 😊 hva anbefaler du å pakke inn i? Anonymkode: ee46f...58a Jeg setter bunnen på et kakebrett og pakker inn i plastfolie.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 Brunhilde skrev (15 minutter siden): Jeg pakker inn i folie og så plastpose, bare for å være sikker på at ikke noe annet setter smak på kakene. Ok. Har merket at kebabkjøttet i fryseren setter smak på boller bla.a, så kanskje best å spise opp det først... Anonymkode: ee46f...58a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 Embla Othea skrev (12 minutter siden): En måned var vel lenge. Maks en uke, tenker jeg. Og vent med glasur/krem til kaken skal serveres. Jeg setter bunnen på et kakebrett og pakker inn i plastfolie. Én uke var vel lite🙈 tror ikke det blir harskt på den tid. Anonymkode: ee46f...58a
Embla Othea Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Én uke var vel lite🙈 tror ikke det blir harskt på den tid. Anonymkode: ee46f...58a Hm… Hvis kakene inneholder mye fett (smør, rømme, olje osv.), så kan det gå bra. Endret 3. mai 2023 av Embla Othea
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 Embla Othea skrev (15 minutter siden): En måned var vel lenge. Maks en uke, tenker jeg. Og vent med glasur/krem til kaken skal serveres. Jeg setter bunnen på et kakebrett og pakker inn i plastfolie. Kake holder jo typ en uke i kjøleskapet, i fryseren er en måned null stress. Jeg har spist gulrotkake som har vært fryst i et år uten problemer også, én måned er virkelig ingenting å snakke om. Anonymkode: 814c5...3e3 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Hm… Hvis kakene inneholder mye fett (smør, rømme, olje osv.), så kan det gå bra. De inneholder yoghurt eller fløte har ikke laga dem enda men svin holder vel 3 mnd i fryseren pga fettinnhold. Pølser 1 mnd? (Har spist pølser lenge etter det vi, da). Er ikke så feite kaker, men de kan kanskje tørke inn om jeg ikke pakker rett Anonymkode: ee46f...58a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kake holder jo typ en uke i kjøleskapet, i fryseren er en måned null stress. Jeg har spist gulrotkake som har vært fryst i et år uten problemer også, én måned er virkelig ingenting å snakke om. Anonymkode: 814c5...3e3 Oi, da satser jeg på at 1 mnd går fint Anonymkode: ee46f...58a
Embla Othea Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De inneholder yoghurt eller fløte har ikke laga dem enda men svin holder vel 3 mnd i fryseren pga fettinnhold. Pølser 1 mnd? (Har spist pølser lenge etter det vi, da). Er ikke så feite kaker, men de kan kanskje tørke inn om jeg ikke pakker rett Anonymkode: ee46f...58a Hvis du pakker de inn godt, og du ikke har noen mulighet til å ha de klare før 1 måned før, så ville jeg ha gått for det. 🙂 Endret 3. mai 2023 av Embla Othea
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #14 Skrevet 3. mai 2023 Embla Othea skrev (6 minutter siden): Hvis du pakker de inn godt, og du ikke har noen mulighet til å ha de klare før 1 måned før, så ville jeg ha gått for det. 🙂 Greia er at jeg må bruke opp fløte og yoghurt 😂 Får det av jobben. Så er det bursdag snart og tenkte det var en gyllen anledning til å bake. Prøver. Anonymkode: ee46f...58a 1
Brunhilde Skrevet 3. mai 2023 #15 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Greia er at jeg må bruke opp fløte og yoghurt 😂 Får det av jobben. Så er det bursdag snart og tenkte det var en gyllen anledning til å bake. Prøver. Anonymkode: ee46f...58a Jeg syns du skal bake kakene og passe på at de er skikkelig avkjølt (så det ikke blir kondens) før du pakker dem i frysefolie (evt aluminiumsfolie) og så i plastikkpose. Hvis jeg har egg som bør brukes baker jeg ofte sukkerbrød, og det kan ligge i fryseboksen i både 4, 5 og 6 måneder før jeg bruker det, og det går alltid bra. Jeg fryser også ned kakerester, som gulrotkake med glasur, og den kan ha ligget lenge før jeg husker på den og tar den opp. Har enda til gode å oppleve at den ikke har smakt godt. Det går bra, jeg er helt sikker! 1
Embla Othea Skrevet 3. mai 2023 #16 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Greia er at jeg må bruke opp fløte og yoghurt 😂 Får det av jobben. Så er det bursdag snart og tenkte det var en gyllen anledning til å bake. Prøver. Anonymkode: ee46f...58a Brunhilde skrev (2 minutter siden): Jeg syns du skal bake kakene og passe på at de er skikkelig avkjølt (så det ikke blir kondens) før du pakker dem i frysefolie (evt aluminiumsfolie) og så i plastikkpose. Hvis jeg har egg som bør brukes baker jeg ofte sukkerbrød, og det kan ligge i fryseboksen i både 4, 5 og 6 måneder før jeg bruker det, og det går alltid bra. Jeg fryser også ned kakerester, som gulrotkake med glasur, og den kan ha ligget lenge før jeg husker på den og tar den opp. Har enda til gode å oppleve at den ikke har smakt godt. Det går bra, jeg er helt sikker! Støtter denne! 😊
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #17 Skrevet 3. mai 2023 Det går helt fint, bare du pakker alt sammen godt inn og legger på glasuren når du har tint den, før du skal bruke den 😊 Anonymkode: 579e4...e20 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå