Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #1 Del Skrevet 5. januar 2006 Tenkte å lage dette til middag i dag, men har ingen ordentlig oppskrift. Hva er egentlig forskjellen mellom vanlige pannekaker og disse? At det er bakepulver i (for det har jeg muligens ikke)? Sukker? Takknemlig for oppskrifter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. januar 2006 #2 Del Skrevet 5. januar 2006 Amerikanske pannekaker 300 g hvetemel 4 ss sukker 1 ss melis 4 ts bakepulver 1 ts salt 1 ss sitronskall (revet) 7 ss matolje 2,5 dl kjernemelk (evt eller skummet kulturmelk) 2 dl melk 2 egg Bland alt godt sammen og stek små, tykke pannekaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #3 Del Skrevet 5. januar 2006 Takk skal du ha:-) Men det var visst en del ingredienser der jeg ikke har i huset, så da blir det kanskje en enklere variant i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 5. januar 2006 #4 Del Skrevet 5. januar 2006 Amerikanske pannekaker minner vel egentlig mer om norske sveler enn norske pannekaker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 5. januar 2006 #5 Del Skrevet 5. januar 2006 Amerikanske pannekaker minner vel egentlig mer om norske sveler enn norske pannekaker.. ← Jepp. Største forskjellen på norske og amerikanske pannekaker er surmelken, bakepulveret, og tykkelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini_me Skrevet 8. januar 2006 #6 Del Skrevet 8. januar 2006 og amerikanerne har ikke pannekakene sine til middag, men til frokost med sirup på.... og de er som norske sveler.... tviler på om de passer så godt med f.eks bacon...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 8. januar 2006 #7 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) De gangene jeg har spist og lagd pannekaker sammen nord-amerikanere har oppskriften vært ganske lik norske pannekaker bare at det er bakepulver i dem slik at de hever skikkelig. Åsså er det mye mindre og tykkere enn de vi lager. De jeg kjenner spiser dem som regel til frokost/lunsj med lønnesirup, bacon og eggerøre. Aldri hørt om noen som spiser dem til middag akkurat. Endret 8. januar 2006 av ~sikka~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 8. januar 2006 #8 Del Skrevet 8. januar 2006 og amerikanerne har ikke pannekakene sine til middag, men til frokost med sirup på.... og de er som norske sveler.... tviler på om de passer så godt med f.eks bacon...... ← Det stemmer at de ikke spiser dem til middag, men de spiser dem med bacon. Det ble servert bacon eller en liten pølse til da jeg var i USA ifjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #9 Del Skrevet 8. januar 2006 samboer bruker ferdig pannekakemix som bare tilsettes vann. og han spiser dem med lønnesirup, bacon og speilegg/eggerøre. god frokost eller lunch (hadde til frokost i dag), men jeg er ikke så glad i lønnesirup. noen bruker vel sossisser til også. pannekakene er ca så store som håndflaten min, og ca 0.5 cm tykke. stekes i tørr panne. på pakken står det at de inneholder hvetemel, maismel, druesukker, bakepulver (to E-stoffer) kjernemelk, soyaolje, vasslepulver (? står på svensk, vet ikke hva det er) salt og egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå