Gå til innhold

Sende en bunad i posten. Hadde dere tatt sjansen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bunad som jeg vil gi bort til noen i familien.

Jeg kan av ulike årsaker ikke reise til denne personen for å gi den.

Denne bunaden betyr mye for meg og vel, hele familien ( den må være i familien). Den er gammel og håndsydd av nå døde familiemedlemmer.

Så nå tenker jeg på post. Jeg er redd for at den forsvinner. Ikke at jeg tror den vil forsvinne, jeg vil jo sende den rekommandert. Men ja, jeg er litt nervøs. Jeg vet at hvis den forsvinner ved rekommandert post så er den forsikret ( tror jeg i alle fall), men penger er jo ikke saken. Det er den bunaden og alt den betyr som ja, betyr noe.

Ta sjansen?

Anonymkode: 5992b...cf8

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBrukar9
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke tatt sjansen på.

AnonymBruker
Skrevet

Risky business.. Nei hadde ikke tatt sjansen på det hvis jeg var deg.

Anonymkode: 82b37...bb5

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det hadde jeg faktisk ikke gjort. Ikke pga pengeverdien men fordi bunaden ikke kan erstattes. Jeg har opplevd mye rart med posten og postnord i det siste, og tilliten er tynnslitt.

Anonymkode: 2d8a3...f7b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

OK. Jeg har vel egentlig ikke tenkt så mye på post. 

Det var bare ett forslag fra meg. Jeg vil gjerne gi denne bunaden til denne personen. Jeg har ikke barn, og jeg vil ikke få barn. 

Denne personen vil gjerne hente denne bunaden hos meg, men det vil si tre timer kjøretur hver vei og jeg har ikke mulighet til å gi overnatting. Er det greit at jeg betaler denne personen for bensin og eventuelt mat  denne personen trenger? Jeg kan til en grad betale overnatting, men er usikker angående det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var bare ett forslag fra meg. Jeg vil gjerne gi denne bunaden til denne personen. Jeg har ikke barn, og jeg vil ikke få barn. 

Denne personen vil gjerne hente denne bunaden hos meg, men det vil si tre timer kjøretur hver vei og jeg har ikke mulighet til å gi overnatting. Er det greit at jeg betaler denne personen for bensin og eventuelt mat  denne personen trenger? Jeg kan til en grad betale overnatting, men er usikker angående det.

Du skal GI noen bunaden din. Klart vedkommende kan kjøre 3 timer uten at du skal betale for hverken bensin, mat eller overnatting.

Anonymkode: a2cdb...dcf

• Liker 18
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen! Her sendte oldemor bunader til barna i posten. De kom frem, men på veien hadde det blitt ødelagt ett eller anna ebayræl som kom på bunaden. En seig ekkel væske som stinket sitron.. posten hadde null ansvar, og vi måtte selv levere de på renseri og betale selv. Alt kan skje! 

Anonymkode: e1bf2...225

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei!

Anonymkode: f96cc...32b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En bunad er verdt minst 40 000. Jo, hun kan hente, og ordne overnatting selv.

Anonymkode: f96cc...32b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Seks timer kjøring totalt er jo ingenting, det er en fin søndagstur og man trenger heller ikke overnatting.

Anonymkode: fdc02...f88

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest AnonymBrukar9
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er ikke noe problem å kjøre tur/retur samme dag hvis hun ikke ønsker å betale overnatting selv.

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du skal betale for bensin og mat osv. Ønsker hun ikke egentlig å få bunaden, så hun må overtales/kompenseres for å gidde å hente den?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Hedda-78 said:

Skjønner ikke helt hvorfor du skal betale for bensin og mat osv. Ønsker hun ikke egentlig å få bunaden, så hun må overtales/kompenseres for å gidde å hente den?

Hun ønsker selvsagt å få den!

Jeg vet ikke noe om hennes økonomi. Jeg tenkte bare å være litt snill. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke send den! Jeg har opplevd at ting har blitt ødelagt og en gang at noe ble stjålet. Det er altfor risikabelt! Den er jo svindyr og har loads med affektiv verdi. 

Anonymkode: 1ca98...61e

AnonymBruker
Skrevet

En så dyr ting hadde jeg aldri sendt i posten! Og i hvert fall ikke med Postnord eller Helt Hjem.

La mottaker komme og hente den, og server lunsj/middag (det som passer best) når hun kommer.

Anonymkode: 44736...f5f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok tryggere å sende post i Uganda enn i Norge.

Har tilgode å ikke oppleve at pakker er åpnet og/eller stjålet.

Anonymkode: f2071...284

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde glatt hentet selv :) 

Anonymkode: d8d7f...228

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok tryggere å sende post i Uganda enn i Norge.

Har tilgode å ikke oppleve at pakker er åpnet og/eller stjålet.

Meg igjen, vil også nevne en hendelse med en nabo. Hun bestilte en telefon under en kampanje. Telefonen kom aldri frem.

Hun kontaktet bedriften, som kunne fortelle at ca 20 % av de utsendte telefonene var blitt borte i posten. 

Så ingen tvil om at det er folk i posten som tjener godt på å selge stjålte pakker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun ønsker selvsagt å få den!

Jeg vet ikke noe om hennes økonomi. Jeg tenkte bare å være litt snill. 

Hadde noen gitt meg en bunad hadde jeg ordnet transport av den selv, om det så innebærer 6 timer kjøring. Inviter henne på lunsj når hun henter den, det er også snilt. :)

Anonymkode: e6c33...66a

• Liker 3
Skrevet

Hadde noen gitt meg en bunad hadde jeg gladelig reist og hentet og betalt reisen selv med den største selvfølge. Giveren hadde også fått en fin gave og en middagsinvitasjon. Som et absolutt minimum. Du skal ikke betale henne for å hente!

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...