Gå til innhold

Jeg tjener 10.000 i mnd, kompisen tjener millioner i utlandet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en dritt-jobb med en grunnlønn på 10.000 i salgsbransjen, det er ikke nok til å tørke seg i ræva med engang, og en sjef som kjører Porsche og snakker dritt heletida, på tross av at jeg har høyere utdannelse enn ham. Jeg har en høytlønnet kompis, han hadde full fart med karrieren da vi bodde i samme by i Norge, deretter ble han headhuntet til en fancy stilling i utlandet, og tjener det 3-4 dobbelte nå. Dame har jeg ikke fordi ingen gidder meg, dame har han ikke, fordi han ikke har tid, men selvom resultatet er det samme, er det jo forskjell på ufrivillig og frivillig singel.... Han skjønner ikke at jeg ikke har råd til å gå på byen og feste som han liker å gjøre når vi treffer hverandre. Det er helt håpløst at jeg ikke får vært med, jeg var en del av en rik gjeng da jeg var på skolen, og har rike foreldre, men de hjelper meg heller ikke lengre med å holde en skikkelig livsstandard, de gir F, fattern har skrudd igjen pengekranen, og han kompisen min kommer fra et middelklasse-hjem og idag sjmukker han millioner av kroner.... Det er faen bittert ass, jeg har aldri råd til å sippe champagne i sola på Aker brygge med gode venner lengre, jeg kan egentlig bare henge med studenter.

Anonymkode: 048ba...acd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bytt jobb. Og innstillingen din, det er tragisk å lese om din bitterhet.

Anonymkode: c46ff...734

• Liker 26
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt du blir bitter. Du jobber og tjener så vanvittig dårlig. Det skulle ikke vært lov. Det beste du kan gjøre er å prøve å få deg en bedre betalt jobb så livet blir litt lettere. Det er tungt å slite med dårlig økonomi. 

Anonymkode: f1668...727

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytt jobb.

Og en annen ting, om det å sippe champagne på aker brygge er det store kule som du vil gjøre i verden, så er det faktisk ikke så vanskelig. Inkludert jeg med min vanlige kontorjobb 8-16 der jeg tjener godt under en så kalt "gjennomsnittslønn" klarer fint det.

Anonymkode: 68b29...d04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha, taper. Bytt jobb, det er lett å få en jobb der man får minst det dobbelte av det du tjener

Anonymkode: 45c01...10e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår godt du blir bitter. Du jobber og tjener så vanvittig dårlig. Det skulle ikke vært lov. Det beste du kan gjøre er å prøve å få deg en bedre betalt jobb så livet blir litt lettere. Det er tungt å slite med dårlig økonomi. 

Anonymkode: f1668...727

Tviler på at TS jobber så mye, eller er flink i jobben sin hvis han ikke klarer å øke lønna si. Det er normalt at selgere får provisjon, og bonus hvis de gjør en god jobb. 

Anonymkode: ee4d9...d25

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Å drikke bort pengene til foreldrene sine er ikke noe å hige etter. Bra at du studerer da, det er jo fremgang siden sist eller? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta tak i livet DITT og slutt og skyld på alle ANDRE! Du er ansvarlig for å ordne deg selv en bedre jobb, og damer vil ikke ha bitre sure menn, penger eller ei!

Anonymkode: 1cbcb...7d3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Buhu.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Se deg om etter en bedre betalt jobb 🙂

Anonymkode: 7e244...7cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i allverden er det mulig at du kun tjener 10k i mnd. i full stilling??? Med Bachelor? Det er jo helt usannsynlig.

Og shit happens, vi må alle tilpasse oss, alltid - that's life kiddo.

Anonymkode: 7b241...77e

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du gjort for å få fart på din egen karriere? 

Anonymkode: 56797...865

Gjest Refreng
Skrevet

Ja, du har klagd over dette ganske lenge nå. Hjelper klagingen så langt? Har livet ditt blitt bedre av det? Kanskje det er på tide å prøve en annen strategi? Har du lyst å sitte slik som du gjør nå, om 10 år?

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at jeg er litt treig og at dette kun er en trolle-tråd, hehe. Det er jo rimelig åpenbart, eller hva... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver at du har høyere utdannelse. Da har du godt grunnlag for å kunne få deg en bedre betalt jobb.

Stå på!! You can do it

AnonymBruker
Skrevet

Men ikke si opp jobben før du har fått deg en ny i såfall 🙂 Hvis du vurderer det da...

Skrevet

Jobb hver tredje helg på sykehjem? I dagens samfunn har inntekt lite å si. Man skatter masse på inntekt mens arv og formue slipper unna. Jeg kjenner en som fikk bolig av foreldrene sine da prisene var lave, har kjøpt videre og leier ut. Han tjener mer enn legene jeg kjenner selv om han ikke har jobb ved siden av. Vi har et pyramidespill her i landet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager har du havnet i en sånn situasjon? Kjipt du har høy utdannelse da, ellers kunne du jo bare tatt deg jobb på McDonald’s eller en bensinstasjon og fått tre ganger så høy lønn. Skjønner foreldrene dine godt, makan til sutring. Bytt jobb og få deg en ekstrajobb. 

Anonymkode: 258dd...b7b

AnonymBruker
Skrevet

Der var du igjen ja. Blir du aldri lei?

Anonymkode: b17aa...d39

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan i allverden er det mulig at du kun tjener 10k i mnd. i full stilling??? Med Bachelor? Det er jo helt usannsynlig.

Og shit happens, vi må alle tilpasse oss, alltid - that's life kiddo.

Flere salgsjobber er i stor grad provisjonsbasert, og har kun en liten andel fastlønn. 

Anonymkode: f8376...db9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...