AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Ble singel i høst etter et langt forhold. Ikke helt planlagt ble jeg kjent med en ny kvinne kort tid etter bruddet. Vi fant tonen ganske kjapt. Vi har nå datet en stund. Tilbringer tid hos hverandre osv. Hun vil at vi skal kalle oss kjærester, og vil at vi skal introdusere hverandre for venner og familie. Jeg kjenner at jeg ikke er klar for det. Mer hun maser om det, dess mer trekker jeg meg unna. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det på den måten. Jeg har i hvert fall prøve å si at jeg trenger tid. At det føles riktigere å bruke tid på å bli kjent og ha det trivelig sammen, i stedet for å skulle definere at man er kjærester med det første. Det er ikke slik at jeg møter andre bak ryggen hennes eller noe. Jeg føler meg engasjert i henne. Det er bare at å definere seg som kjærester etter å ha vært i et langt forhold i så mange år føles veldig skummelt. Fallhøyden føles mye større enn hvis man bare er noen som dater en stund. Jeg har aldri vært så lei meg etter meg og eksen gikk fra hverandre, og jeg har ikke lyst å oppleve det igjen. Derfor tror jeg at jeg holder igjen med å definere meg og daten min som kjærester. Noen gode råd? Anonymkode: 1ae03...e45 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Har du snakket med henne om dette? Har du sagt at du ønsker å bruke tid på å bli kjent, bli forelsket, uten å måtte trekke inn masse faktorer som familie osv. Du har fullt lov til å si at du ønsker å bruke god tid, og du kan trekke inn din erfaring, at det er kort tid etter brudd med ekspartner som du hadde ett langt forhold med, og at du ikke er klar for å hoppe inn i "ett nytt forhold". Du ønsker å bruke tid. Anonymkode: b74a1...6bf
exictence Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Forstår deg veldig godt. Du har absolutt rett til å si at du føler for å bruke tid på å bli enda bedre kjent før du vil definere dere som kjærester. Si til henne om du har følelser for henne som du tenker og ønsker at det skal alltid bi dere to, men at du vil la det gå lengre tid for å bli tryggere i forholdet bare dere to sammen først. Kan godt forstå du trekker deg enda mer unna når hun pusher på kjæreste. Synes du kan si akkurat det du skriver her AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kjenner at jeg ikke er klar for det. Mer hun maser om det, dess mer trekker jeg meg unna. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det på den måten. Jeg har i hvert fall prøve å si at jeg trenger tid. At det føles riktigere å bruke tid på å bli kjent og ha det trivelig sammen, i stedet for å skulle definere at man er kjærester med det første. Det er ikke slik at jeg møter andre bak ryggen hennes eller noe. Jeg føler meg engasjert i henne. Det er bare at å definere seg som kjærester etter å ha vært i et langt forhold i så mange år føles veldig skummelt. Fallhøyden føles mye større enn hvis man bare er noen som dater en stund. Jeg har aldri vært så lei meg etter meg og eksen gikk fra hverandre, og jeg har ikke lyst å oppleve det igjen. Derfor tror jeg at jeg holder igjen med å definere meg og daten min som kjærester. Anonymkode: 1ae03...e45
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ble singel i høst etter et langt forhold. Ikke helt planlagt ble jeg kjent med en ny kvinne kort tid etter bruddet. Vi fant tonen ganske kjapt. Vi har nå datet en stund. Tilbringer tid hos hverandre osv. Hun vil at vi skal kalle oss kjærester, og vil at vi skal introdusere hverandre for venner og familie. Jeg kjenner at jeg ikke er klar for det. Mer hun maser om det, dess mer trekker jeg meg unna. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det på den måten. Jeg har i hvert fall prøve å si at jeg trenger tid. At det føles riktigere å bruke tid på å bli kjent og ha det trivelig sammen, i stedet for å skulle definere at man er kjærester med det første. Det er ikke slik at jeg møter andre bak ryggen hennes eller noe. Jeg føler meg engasjert i henne. Det er bare at å definere seg som kjærester etter å ha vært i et langt forhold i så mange år føles veldig skummelt. Fallhøyden føles mye større enn hvis man bare er noen som dater en stund. Jeg har aldri vært så lei meg etter meg og eksen gikk fra hverandre, og jeg har ikke lyst å oppleve det igjen. Derfor tror jeg at jeg holder igjen med å definere meg og daten min som kjærester. Noen gode råd? Anonymkode: 1ae03...e45 Det du føler har overhode ikke noe med definasjon av forholdet å gjøre men om hva du føler, du kan definere dere som venner og du blir like forbanna såret om hun setter sluttstrek som om du sa dere var kjærester så det der er kanskje noe av det mest tafatte jeg har lest på en stund. Anonymkode: dfe83...c8e 4 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 og la meg legge til - du må gjerne ville vente med å være definert som noe, men da må du være ærlig både med deg selv og henne på hvorfor. Kanskje starte med deg selv? Anonymkode: dfe83...c8e 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Hun er nok redd for at det bare er en rebound-greie for deg og at du ikke bryr deg nok, derfor ønsker hun tegn på at dette er noe du er villig til å investere i og satse på. Å møte familien ++ er tegn på det. Du får prøve å forklare hvordan du føler det, at det føles for tidlig å stupe i det og gå all-in. At du er redd. Men ha litt forståelse for hvorfor hun pusher på, hun er også redd på sitt vis. Anonymkode: fafd6...957 4 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 Forstår deg veldig godt og kjenner meg igjen. Jeg og eks gikk fra hverandre for tre år siden og fortsatt kjenner jeg at det verste jeg vet er å føle meg presset. Hadde mye med en mann å gjøre nå og han maser helt enormt om vi ikke kan kalle oss kjærester. Jeg har sagt flere ganger at jeg trenger tid og rom til å bli klar. Han fortsetter å mase så mye at jeg kommer til å snu ryggen til, da det oppleves respektløst. Jeg syns du skal være ærlig om dine følelser, vær tydelig på at dersom hun fortsetter slik så driver det deg bort fra henne. Hun bør forstå det, hvis ikke så er hun kanskje ikke rett for deg? Det har gått kort tid fra bruddet og til du traff henne sier du. Jeg har det slik etter tre år til og med. Du har all grunn til å ville bruke tid. Lykke til. Anonymkode: 33b6b...d19 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 Meg over her igjen. Du gjør forøvrig lurt i å trygge henne på at du ønsker være med henne og at du ikke er midlertidig eller tidsfordriv. Fortell hva du føler for henne slik at hun ikke blir mer utrygg. Anonymkode: 33b6b...d19 1 1
exictence Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det du føler har overhode ikke noe med definasjon av forholdet å gjøre men om hva du føler, du kan definere dere som venner og du blir like forbanna såret om hun setter sluttstrek som om du sa dere var kjærester så det der er kanskje noe av det mest tafatte jeg har lest på en stund. Anonymkode: dfe83...c8e Han blir kanskje like såret, og det gjør kanskje like vondt. Men mange synes likevel det er lettere å da ikke ha involvert familie og venner inn. Selvfølgelig skal han være ærlig. Han er ikke så trygg enda. Selv har jeg det sånn at jeg liker å blande inn familie og venner nesten med en gang. Fordi jeg bla synes at den måten han er på med mine venner og familie kan si meg mye på om hvor godt forholdet egentlig er, om hvordan jeg vil ha det. Men om min nye partner ikke føler seg klar for det, aksepterer jeg selvsagt helt. Men er det sånn at han hele tiden vil holde meg hemmelig, hvis det er det du tenker på ikke er rett, så har jo man valget på å gå. Det er viktig at alle føler seg komfortable og man gir rom for det den andre føler og vil. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 Slik jeg oppfatter det så er du ikke helt sikker på at du vil være kjæreste med denne kvinnen. Forståelig om dere ble involverte rett etter bruddet som du kanskje ikke var helt over? Det føles godt å ha noen etter ett brudd, som tar vekk den verste sorgen. Spørsmålet er om du virkelig er forelsket eller om hun er ett plaster for det gamle bruddet. Det virker som dere begge to tror at dette bare er midlertidig. Liker du henne som person? Er du forelsket? Eller er det godt å ikke være alene? Du skylder henne å finne ut av det om dere har datet i ett halvt år nå. Anonymkode: db1a4...84a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 Jeg forstår deg TS. Her har jeg kun blandet inn familie og definert oss like før vi nærmest flyttet sammen. Det tok 2 år. Der var det også en pause på 7 måneder fordi det var mye frustrasjon fra hans side over at jeg var så forsiktig. Men du kan ikke gå fortere enn du er komfortabel med. Hun er gjerne bare uheldig med å treffe deg for fort etter forhold. Jeg antar at du faktisk liker henne og ikke bare har henne hengende der?? Jeg får helt angst av familie og fandens amanda. Da skal du være klar... Vi er gift nå da, men jeg trengte tid, og jeg tror vi som par trengte den og. Anonymkode: fe340...f1d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 Dere har kjent hverandre et halvt år, tilbringer tid hos hverandre, men du vil ikke kalle dere kjærester eller møte hverandres venner? Skjønner godt at hun begynner å «mase», du viser jo alle kjennetegnene på en useriøs fyr som synes det er praktisk med fast pulevenn, og ikkenoe mer. Holdningen din forteller henne at hun ikke er bedre enn grei nok til å ligge med. Og det trenger hun ikke finne seg i. At du «trenger tid» burde du ha tenkt på før du gikk inn i relasjonen. Å komme på det etter at dere har begynt å være hjemme hos hverandre regelmessig er i beste fall umodent, alternativt er det direkte uredelig. Anonymkode: 5dd33...6a4 6 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 Dere har kjent hverandre et halvt år, tilbringer tid hos hverandre, men du vil ikke kalle dere kjærester eller møte hverandres venner? Skjønner godt at hun begynner å «mase», du viser jo alle kjennetegnene på en useriøs fyr som synes det er praktisk med fast pulevenn, og ikkenoe mer. Holdningen din forteller henne at hun ikke er bedre enn grei nok til å ligge med. Og det trenger hun ikke finne seg i. At du «trenger tid» burde du ha tenkt på før du gikk inn i relasjonen. Å komme på det etter at dere har begynt å være hjemme hos hverandre regelmessig er i beste fall umodent, alternativt er det direkte uredelig. Anonymkode: 5dd33...6a4 1 2
Ellah Skrevet 3. mai 2023 #14 Skrevet 3. mai 2023 Skjønner godt hun blir litt utålmodig, dere har datet i et halvt år og oppfører dere kanskje som kjærester når dere er sammen, likevel vil du ikke gi henne noe forpliktende. Hva gjør du for å trygge henne i relasjonen? Har selv datet en i 6 måneder nå som ikke vil definere forholdet. Vi har møtt hverandres venner og familie da. Likevel kjenner jeg ofte på at jeg trenger at forholdet blir tryggere, så lenge han ikke vil definere noe har han jo en fot utenfor. Jeg kan nok også bli litt masete, men etter så lang tid tenker jeg man burde ha en formening om hva man vil. 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #15 Skrevet 3. mai 2023 Rådet mitt er å slutte å holde hun for narr. Du oppfører deg som en drittsekk som leker med følelsene hennes. Om du ikke vil være kjæresten hennes, lar du henne gå Anonymkode: bc694...4b7 5 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #16 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slik jeg oppfatter det så er du ikke helt sikker på at du vil være kjæreste med denne kvinnen. Forståelig om dere ble involverte rett etter bruddet som du kanskje ikke var helt over? Det føles godt å ha noen etter ett brudd, som tar vekk den verste sorgen. Spørsmålet er om du virkelig er forelsket eller om hun er ett plaster for det gamle bruddet. Det virker som dere begge to tror at dette bare er midlertidig. Liker du henne som person? Er du forelsket? Eller er det godt å ikke være alene? Du skylder henne å finne ut av det om dere har datet i ett halvt år nå. Anonymkode: db1a4...84a Dette. Jeg får ikke helt følelsen av at du virkelig setter pris på henne. Hadde dette kun handlet om at du ikke var klar for et forhold så hadde du respektert henne mer og hatt mer forståelse for at dette faktisk er leit for henne. Det er ikke hennes skyld at du er blitt forlatt. Anonymkode: e5fa0...e63 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #17 Skrevet 3. mai 2023 Har forståelse for at du ikke vil ha kjæreste nå, men du kan ikke forvente at noen skal vente over et halvt år før du vet om du vil ha henne som kjæreste eller ikke. Hvis du ikke har fått de rette følelsene for henne nå, så er hun ikke den rette for deg. Selv om hun fyller "alle kriteriene". Anonymkode: 95596...97e 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #18 Skrevet 3. mai 2023 Hvis du har datet en kvinne siden i fjor høst er det naturlig at hun forventer at dere definerer dere som kjærester. Dere har altså datet i rundt 8 måneder! Du kan ikke forvente kjærestefordeler av en du ikke er kjæreste med. Sånn det står nå så utnytter du henne og holder henne på gress. La henne gå og si at du ikke er klar for noe seriøst. Anonymkode: c5fdf...0e3 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #19 Skrevet 3. mai 2023 For meg høres det ut som dette ikke er den riktige kjærligheten for deg, ts❤️ Dere trives sikkert veldig godt i hverandres selskap, men det er ikke riktig for deg om du kjenner etter. Hadde det vært det hadde du kastet deg rundt, ikke trukket deg unna Anonymkode: 8f71d...22c 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #20 Skrevet 3. mai 2023 I mine tidligere forhold har jeg gjerne datet opp mot ett år før vi har definert oss som kjærester. Anonymkode: 1ae03...e45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå