AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #21 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette x1000. Det høres totalt ulogisk ut - hvorfor skulle X matvare, som jeg spiser året rundt, gi meg "pollen"-allergi i maj og juni, men ingenting resten av året!? Men det stemmer, visse matvarer har en "booster-effekt" på pollenallergi. (Og man bør unngå dem hele året). Be om henvisning til allergispesialist, og be om en såkalt prikktest. Da kan man se hva barnet reagerer på, uanset om det er en "ekte" reaksjon eller en kryssreaksjon. (Jeg skriver "ekte" i gåseøyne fordi en kryssreaksjon faktisk er like alvorlig). Anonymkode: 83e4a...748 Min sønn føler mye kløe - kanskje mer enn det som står på listen - så her utgår epler, pærer, appelsin, paprika, banan, gulrot, tomat, nøtter, fersken, nektariner. Vil ikke ha gulrot, paprika eller epler i kokt/stekt form heller. Det blir derfor lite rå frukt/grønnsaker her i huset på han. Vi pleier ikke ha så mye nøtter, men fikk en Mellombar fra Rema1000 for et par uker siden og vi merket lett at den inneholdt nøtter, ble litt harking til han fikk i seg allergimedisin… Anonymkode: 76d7d...8be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå