AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #21 Del Skrevet 24. juni 2023 On 5/4/2023 at 4:20 AM, AnonymBruker said: De eier-skifte "forsikringene" de selger dyrt er ikke mye verdt, og om du du er ærlig og skriver ned alle mangler du vet om går det greit. Men takst koster ikke mer enn ca 15.000,- Har aldri betalt noe i "forsikring" og har heller brukt pengene jeg sparte til å fixe huset. Ingen hus er perfekte uansett. Anonymkode: ec469...25a Om kjøper klager, må man betale noe selv om man har bolig-selgerforsikring? Anonymkode: cbe21...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 24. juni 2023 #22 Del Skrevet 24. juni 2023 (endret) Jytte skrev (4 timer siden): Du får heller ikke forsking, men du kan bruke propr. no Hvis en advokat skal ta oppgjøret koster det omtrent det sanne, pluss forsikring. . Mente at du ikke vil få boligselger forsikring uten megler eller propr . no. Og man må ha tilstandsrapport etter de nye reglene, AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Om kjøper klager, må man betale noe selv om man har bolig-selgerforsikring? Anonymkode: cbe21...c0d Nei, ikke hvis man har tilstandsrapport. Er midt i prosessen selv nå. Og advokat er dyrt,. Det samme er forsikringen. 9600 om jeg husker rett. Solgte et hus en gang og par uker etter overtagelse kom det en skade pga. været. Og lukt som kom og gikk, opplyste jo ikke at andre også merket lukta, om det spøkte eller hva, var ikke mitt problem. Endret 24. juni 2023 av Jytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 24. juni 2023 #23 Del Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 3.5.2023 den 20.05): Hva mener du med skjulte feil? Feil man ikke visste om eller feil man har forsøkt å skjule? Anonymkode: c7e62...cb7 Hvis vinduer har tg2, og det øser ute, blir du plaget av kjøper. Andrine& skrev (1 time siden): Utifra den nye loven så bør du skaffe deg en utvidet teknisk takst. De som sier her at du ikke må det har ikke fulgt med i timen etter at de nye reglene kom. Hva hvis det oppstår feil med boligen du ikke har opplyst om? Det blir bare trøbbel. Be om et enkelt melgleroppdrag for oppgjøret og tinglysningsabeidet. Tilstandsrapport ja, ikke takst. Skrev at man må ha megler eller propr.no for å få forsikring. Men mulig jeg har fått feil info. Små muligheter for det da jeg har snakket med flere innenfor bransjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 24. juni 2023 #24 Del Skrevet 24. juni 2023 Jytte skrev (7 minutter siden): Hvis vinduer har tg2, og det øser ute, blir du plaget av kjøper. Tilstandsrapport ja, ikke takst. Skrev at man må ha megler eller propr.no for å få forsikring. Men mulig jeg har fått feil info. Små muligheter for det da jeg har snakket med flere innenfor bransjen. Den eierskifteforsikringen er lite verdt. Blir det problemer er det veldig vanskelig å få hjelp fra forsikringsselskapet. Riktig at du ikke får forsikringen uten megler. Feil at det ikke er et krav til tilstandsrapport som noen skrev i tråden her. Det gjelder å være nøye samt fylle ut alt man kjenner til i en egenerklæring ved salg. Jeg kommer til å selg selv neste gange, meglerne sin innsats er veldig oppskrytt. Jeg har hatt megler to ganger, begge gangene solgte jeg etter å ha hatt visning selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 24. juni 2023 #25 Del Skrevet 24. juni 2023 Jeg applauderer alt som foregår uten disse meglerne. De har laget sitt eget marked, drevet prisene opp. De har laget seg en jobb som er totalt unødvendig. En megler påtar seg null ansvar for alt som dreier seg om salget. Det eneste en megler gjør er å suge penger ut av en kunstig høy boligpris. Alt en megler gjør kan hvilken som helst privatperson fint utføre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 24. juni 2023 #26 Del Skrevet 24. juni 2023 Andrine& skrev (7 minutter siden): Den eierskifteforsikringen er lite verdt. Blir det problemer er det veldig vanskelig å få hjelp fra forsikringsselskapet. Riktig at du ikke får forsikringen uten megler. Feil at det ikke er et krav til tilstandsrapport som noen skrev i tråden her. Det gjelder å være nøye samt fylle ut alt man kjenner til i en egenerklæring ved salg. Jeg kommer til å selg selv neste gange, meglerne sin innsats er veldig oppskrytt. Jeg har hatt megler to ganger, begge gangene solgte jeg etter å ha hatt visning selv Disse meglerne er bare å le av. Utrolig at de har fått skape seg et marked ut sv ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #27 Del Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 4.5.2023 den 4.20): De eier-skifte "forsikringene" de selger dyrt er ikke mye verdt, og om du du er ærlig og skriver ned alle mangler du vet om går det greit. Men takst koster ikke mer enn ca 15.000,- Har aldri betalt noe i "forsikring" og har heller brukt pengene jeg sparte til å fixe huset. Ingen hus er perfekte uansett. Anonymkode: ec469...25a «går det greit»… Svogerforskning…? Lykkelig uvitende er du. Greit nok det, men håper ikke folk følger rådet dit. Profesjonell erfaring. Kjenner flere advokater som tjener en god del på å bistå folk uten forsikring. Anonymkode: 60d02...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 24. juni 2023 #28 Del Skrevet 24. juni 2023 Trøndere1 skrev (28 minutter siden): Disse meglerne er bare å le av. Utrolig at de har fått skape seg et marked ut sv ingenting. De presser prisene langt utover hva som er bra og de stakars kundene som skal selge tror det er riktig på tross av at de ikke får solgt. Håper det blir mange som forstår at det å selge privat er enkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 24. juni 2023 #29 Del Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): «går det greit»… Svogerforskning…? Lykkelig uvitende er du. Greit nok det, men håper ikke folk følger rådet dit. Profesjonell erfaring. Kjenner flere advokater som tjener en god del på å bistå folk uten forsikring. Anonymkode: 60d02...b56 Hvis man som privatperson gjør jobben sin er det null behov for disse såkalte forsikringene. Har kjøpt og solgt titalls boliger både eneboliger og leiligheter i prisklasse fra 900 tusen og opp til 8 millioner. Alle aldri hatt behov for annet enn kjøper og selger samt bank. Alt annet er en skapt tjeneste som ingen trenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå