AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Del Skrevet 3. mai 2023 Jeg valgte å trekke anmeldelse etter partnervold. Fikk så dårlig samvittighet. De holdt av minst en hel dag pga avhør av meg som fornærmet, men kjente at det var noe ekstra som det ikke skulle være. Vil ikke utlevere mer her💔 Vært på krisesenter for første gang også. Fått SARA kontakt , hva betyr det? møtes om noen dager. Noen som har kunnskap og erfaringer på godt og vondt? Hva skal jeg si til denne SARA-kontakten? Anonymkode: 964ab...8f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Del Skrevet 3. mai 2023 http://advokatwulff.no/sara-prosjektet/ Anonymkode: d1552...829 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Del Skrevet 3. mai 2023 https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/z4BRb/oekt-innsats-mot-vold-i-naere-relasjoner-med-verktoeyet-sara Anonymkode: d1552...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Del Skrevet 3. mai 2023 Ikke trekk anmeldelsen ❤️ Anonymkode: e82fe...129 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Del Skrevet 3. mai 2023 Det er han som skal ha dårlig samvittighet ikke du! Anonymkode: e82fe...129 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Del Skrevet 3. mai 2023 Husk TS at om du trekker deg nå er det en form for frikort for han til å fortsette som han gjør... Anonymkode: 0450f...01d 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Del Skrevet 3. mai 2023 Google hjelper mye TS Anonymkode: 18e79...789 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Husk TS at om du trekker deg nå er det en form for frikort for han til å fortsette som han gjør... Anonymkode: 0450f...01d Også har det utrolig mye å si for healingen sin at man gjorde alt i sin makt og stod opp for seg selv en gang for alle. Å trekke anmeldelsen betyr å legge seg flat nok en gang for han og la han ha makten. En anmeldelse tar tilbake makten til deg selv ts! Hilsen en som har vært gjennom det! Og ja jeg kjenner meg også igjen dårlig samvittighet og ville trekke anmeldelsen men til slutt, på bursdagen min faktisk signerte jeg alle papirene og ga meg selv den gaven! Anonymkode: e82fe...129 6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Del Skrevet 3. mai 2023 En SARA-kontakt og SARA-kartlegging hos politiet kan du få som voldsutsatt selv om du velger å ikke anmelde eller trekke anmeldelsen. SARA er et forebyggende verktøy politiet har for å vurdere alvorlighetsgraden når de blir kjent med en vold i nære relasjoner situasjon, og de er pålagt å bruke dette når de kan. Samtalen med denne kontaktpersonen kommer til å handle om din erfaring med voldsutøveren; hvilken type vold det var snakk om, alvorlighetsgrad, hvor lenge, hvor ofte, og din kjennskap til voldsutøvers psykiske helse og evt rusbruk. En av grunnene til at politiet gjør dette er for å få en oversikt over voldsutøvers historikk, og sette inn sikkerhetstiltak for deg der det trengs. Politiet har også oversikt over om han er tidligere dømt, eller om det er rapportert om tidligere voldsepisoder mot andre. Mitt råd til deg ts er å være ærlig med politiet om hva du har vært utsatt for. Ingen kan eller skal tvinge deg til å anmelde, og du kan få beskyttende tiltak selv om du ikke anmelder. Men tenk over at det han har gjort mot deg kan han eller har han tidligere gjort mot andre. Ingen voldsutøvere slutter før de tvinges til å slutte. Det var ikke din feil ts at han utsatte deg for dette, og den eneste som skal bære skyld og ansvar for vold mot noen er den som utøver volden ❤️ Anonymkode: 5c489...e45 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Del Skrevet 3. mai 2023 Jeg var i samme situasjon som deg for noen år siden og var veldig frem og tilbake i mange måneder om jeg skulle anmelde. Noen sa da at når det er så skummelt å anmelde så er det nok det riktige å gjøre. Så jeg sto i det. Far til barnet tok hevn og meldte meg til barnevernet, men det var kanskje noe han kunne funnet på uansett. Da var det godt at anmeldelsen sto, for da gikk saken med barnevern som falsk bekymring. Noe det også var og jeg kunne motbevise hvert eneste punkt i meldingen. Så fikk jeg til et besøksforbud mot han, på hele 6 mnd. Han begynte i behandling. En stund senere var vi i konfliktråd og roet ned mye av konflikten. Besøksforbudet ble fjernet da jeg så en endring, så kunne vi endelig begynne et bedre samarbeid om barnet. I tillegg så fikk han 2 år prøvetid. Om han skulle gjort noe som helst galt i løpet av de to årene så hadde han nok havnet i fengsel. Han fikk en skikkelig reaksjon og begynte endelig å forstå hva han drev med. Behandlingen han gikk i hjalp kjempe mye og han ble en bedre pappa. Så da var det ikke noe negativt eller økende konflikt av å anmelde. Selv om flere i hans familie misliker meg i etterkant, så hjalp det for oss og barnet. Anonymkode: 28f24...22a 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #11 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En SARA-kontakt og SARA-kartlegging hos politiet kan du få som voldsutsatt selv om du velger å ikke anmelde eller trekke anmeldelsen. SARA er et forebyggende verktøy politiet har for å vurdere alvorlighetsgraden når de blir kjent med en vold i nære relasjoner situasjon, og de er pålagt å bruke dette når de kan. Samtalen med denne kontaktpersonen kommer til å handle om din erfaring med voldsutøveren; hvilken type vold det var snakk om, alvorlighetsgrad, hvor lenge, hvor ofte, og din kjennskap til voldsutøvers psykiske helse og evt rusbruk. En av grunnene til at politiet gjør dette er for å få en oversikt over voldsutøvers historikk, og sette inn sikkerhetstiltak for deg der det trengs. Politiet har også oversikt over om han er tidligere dømt, eller om det er rapportert om tidligere voldsepisoder mot andre. Mitt råd til deg ts er å være ærlig med politiet om hva du har vært utsatt for. Ingen kan eller skal tvinge deg til å anmelde, og du kan få beskyttende tiltak selv om du ikke anmelder. Men tenk over at det han har gjort mot deg kan han eller har han tidligere gjort mot andre. Ingen voldsutøvere slutter før de tvinges til å slutte. Det var ikke din feil ts at han utsatte deg for dette, og den eneste som skal bære skyld og ansvar for vold mot noen er den som utøver volden ❤️ Anonymkode: 5c489...e45 Hundre ganger dette! Så godt skrevet, med omsorg, fakta og forståelse. Anonymkode: 5c401...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå