Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en fyr i ca 3 mnd nå. Han klager til meg om problemer, jeg kan lytte i timesvis å komme med råd. Jeg gav han et råd for en liten stund tilbake, han virket ikke særlig overbevist når jeg rådet han til det. Plutselig ringer han meg å sier at DET skal han gjøre nå! på grunn av at et familiemedlem rådet han til det. Hadde han vært litt grei så hadde han sagt at «jeg husket tidligere da du rådet meg til det, nå skal jeg sannelig forsøke å gjøre det! Tusen takk!» men neida, hær får en tilfeldig onkel creds. 

Føler også han prater med veldig mange i familien sin om samme problemet, jeg føler meg ikke akkurat viktig eller sett/hørt da jeg ikke føler meg bra nok, at han har et behov for å få flere råd fra veldig mange andre om samme problem. Da tenker jeg, hva faen sutrer du til meg, om du uansett har en plan om å snakke med alle i slekta di?

Anonymkode: 3d317...202

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Faren min er sånn. Litt gammeldags type som ikke tar råd fra folk "under seg", være det meg som barnet hans eller en ansatt på jobb (han er sjef). Men om min mor eller en annen av høy status i hans øyne sier det samme, da er det verdens beste ide. Veldig slitsomt og det har gjort forholdet vårt vanskelig. Kan ikke se for meg å være i forhold med en sånn person.

Anonymkode: 5b373...0a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han ikke vil ha råd av deg der og da. Men trøst og en klem.

Anonymkode: 72c60...ab7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kanskje han ikke vil ha råd av deg der og da. Men trøst og en klem.

Anonymkode: 72c60...ab7

Litt feil å få trøst og klem på akkurat det området til sin nye eventuelle kjæreste. Dette har han også nektet på, at han ikke vil ha trøst og klem, men råd. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han er usikker, redd for å gjøre feil og ikke har tillitt til deg enda, eller i allefall har mer tillitt til familien sin enn deg. Syns ikke det virker noe unormalt, selv om det nok er sårende. Noen viser tillitt til nye mennesker fra første stund, andre er er i utgangspunktet mistroisk der man fortjene tillitten deres. 3 mnd er egentlig ikke så lang tid, der det kanskje egentlig gir mest menig at man stoler mer på andre i livet, enn en relativt ny kjæreste.

Anonymkode: 7412c...1c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en eks av meg. Viste seg at han gjorde det med vilje som et ledd i å få meg til å føle meg liten og ubetydelig. Det kan være ingenting, og det kan være starten på noe ondsinnet. Pass på her 

Anonymkode: 828b5...a52

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har datet en fyr i ca 3 mnd nå. Han klager til meg om problemer, jeg kan lytte i timesvis å komme med råd. Jeg gav han et råd for en liten stund tilbake, han virket ikke særlig overbevist når jeg rådet han til det. Plutselig ringer han meg å sier at DET skal han gjøre nå! på grunn av at et familiemedlem rådet han til det. Hadde han vært litt grei så hadde han sagt at «jeg husket tidligere da du rådet meg til det, nå skal jeg sannelig forsøke å gjøre det! Tusen takk!» men neida, hær får en tilfeldig onkel creds. 

Føler også han prater med veldig mange i familien sin om samme problemet, jeg føler meg ikke akkurat viktig eller sett/hørt da jeg ikke føler meg bra nok, at han har et behov for å få flere råd fra veldig mange andre om samme problem. Da tenker jeg, hva faen sutrer du til meg, om du uansett har en plan om å snakke med alle i slekta di?

Forstår godt din frustrasjon når du må høre på typen i flere timer og så gidder han ikke høre på rådene du gir. Det er så og si dumpe grunn. Men hvorfor ikke be han ta råd fra familien når han uansett ikke hører på deg. Vær direkte 

AnonymBruker
Skrevet

Men du… er han egentlig noe å samle på?

Anonymkode: ea951...c6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Høres ut som han er usikker, redd for å gjøre feil og ikke har tillitt til deg enda, eller i allefall har mer tillitt til familien sin enn deg. Syns ikke det virker noe unormalt, selv om det nok er sårende. Noen viser tillitt til nye mennesker fra første stund, andre er er i utgangspunktet mistroisk der man fortjene tillitten deres. 3 mnd er egentlig ikke så lang tid, der det kanskje egentlig gir mest menig at man stoler mer på andre i livet, enn en relativt ny kjæreste.

Anonymkode: 7412c...1c1

Når han snakker med meg i timesvis i flere dager for å få råd og prate om sine problemer, da er det rart at han ikke har tillit til meg. Det er også dårlig gjort når han gir andre creds for noe jeg har sagt, og lytter til tilfeldige slekter, å får meg til å føle meg ubetydelig og lite viktig. Du kan tenke deg selv vist du hadde kastet vekk timer av dine kvelder og din fritid til å være en psykolog til en eventuelt kjæreste også ikke bli lyttet til da andre i slekten sier det samme og de får creds. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...