Gå til innhold

Din beste salat!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan lager du den?

Mine blir så kjedelige.

Trenger tips til greie salater til å ha med å jobb, som metter og er sunn, liker det meste

Middagsalat. Vegetar og andre varianter (kylling, sjømat, vegetar)

Festsalat, som man deler med gode venninner, litt rundstykker og vin/brus ved siden av.

Stopper helt opp for meg med tanke på ingredienser og særlig dressing..

Anonymkode: c9d5d...259

Skrevet

Biter av stekt kylling, et par poser ferdigkuttet salat, agurk, tomat, paprika, syltet hvitløk, kalamataoliven, smuldret fetaost og en dressing av balsamicoeddik, sennep, honning, finhakket hvitløk og olje, mikset sånn at den blir ganske tjukk og stiv. Utrolig digg, kona lager den av og til, og da koser til og med en biffelsker som meg seg. Jeg har sikkert glemt noen ingredienser.

Cæsarsalat! Kylling, bacon, parmesan, hjemmelagede krutonger og så videre. Hun lager også sjukt god dressing med eggeplommer, så vi har kjøleskapet fullt av eggehviter.

Salade Nicoise. Jeg kjøper alltid tunfisk på boks når det er billig, og så lager kona salat av dem, og den er kjempedigg. Salat, poteter, tunfisk, rødløk, egg og dressing.

Hun lager også noe hun kaller asian slaw og tabbouleh, og begge to er gode, men den første spiser hun opp, og den andre spiser yngstemann opp. Asian slaw lager hun som regel til asiatiske retter (duh), og tabbouleh til retter fra Midt-Østen.

Noen ganger kjører vi 80-talls retrosalat med ost, skinke, mais, ananas osv, med hjemmelaget thousand island.

Noe av det beste jeg vet er når kona kjøper inn rundinger av chevre med hvit "skorpe" og lager en salat med salat (duh), pecan- eller valnøtter, grapefruktbåter, tørkede tranebær og ting jeg husker nå. Så setter hun chevren under grillen til den blir brun og nesten flytende, legger den oppå salaten og heller balsamicodressing oppå der igjen og topper med stekt crispy spekeskinke og pinjekjerner som er brunet litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...