Gå til innhold

Maisalget! Hvilke bøker skal du kjøpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er maisalget på bøker på bl a norli og ark igang, hvilket bøker skal du kjøpe? Noen å anbefale? 

Anonymkode: 57cf4...73b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte boka "Putins troll", om dei russiske trollfabrikkane

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å kjjøpe de nye til Lier Horst, Åsa Larsson og Johan Theorin! 

Ryddet for sitering av slettet innlegg. _popcorn_, adm

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Before I go to sleep 

Gone girl

The road trip

The one

Silent wife

Anonymkode: 31cd5...ee6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener dere med faktabøker? 

Jeg har fagbøker (de åpnes sjeldent etter studier, og de fleste har jeg på jobb), men det aller meste er engelsk og norsk skjønnlitteratur. 

Anonymkode: 6473e...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener dere med faktabøker? 

Jeg har fagbøker (de åpnes sjeldent etter studier, og de fleste har jeg på jobb), men det aller meste er engelsk og norsk skjønnlitteratur. 

Anonymkode: 6473e...e8c

Min definisjon på faktabøker: Alt som ikke er skjønnlitteratur.

Bøker som tar for seg historie eller lokalhistorie, musikkbøker, bøker som tar for seg bestemte tidsperioder (som Hvem Hva Hvor, eller bøker om barndommens leker i et bestemt tiår), innbundne tegneseriebøker, gamle barnebøker, bøker om populærkultur, bøker om religion eller yoga, eller tusen andre ting - men ikke romaner eller novellesamlinger.

Anonymkode: cbace...033

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt lyst på den boks om AI som har blitt gitt ut av den doktorgradsstipendiaten. Rett og slett fordi jeg vil vite mer. Samtidig er jeg litt nysgjerrig på gamle bøker av Seymore Hersh etter alle skriverier, og Matt Taibbi. Jeg er nysgjerrig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her for å svare på spørsmålet:

Min favoritt-forfatter er Jørn Lier Horst, så jeg har kjøpt Forræderen av han. Jeg så at også Arr er på tilbud, og vurderer også den. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal kjøpe "De kaller meg ulven" av Zeshan Shakar. jeg har lest de to tidligere bøkene hans og likt dem, så da må jeg nesten lese denne også. For noen dager siden plukket jeg også opp "Si meg hvor du reiser og jeg skal si deg hvem du er" av Magnus Helgerud på et pocketsalg. 

Jeg bor ikke i Oslo, jeg bor i hus et helt annet sted i landet, hvor jeg har ofret et gjesterom for å innrede bibliotek. Jeg skal gi bort en liten bokhylle til en venninne, og kjøpe en større og sette inn på samme sted. Jeg har overlevd tidenes kjipeste vinter og tidenes mest ubrukelige vår, og føler jeg trenger litt trøst. Videre samler jeg ikke på lego, jeg har liten interesse for obskure skjønnlitterære utgivelser for tidlig 1900-tall, og jeg klassifiserer ikke tegneserier som fagbøker. I den grad jeg leser aviser fra 60-tallet, så er det i forskningsøyemed på jobb. Så jeg håper at jeg aller nådigst kan få lov til å kjøpe de bøkene jeg vil, uten at visse grinebitere i osloleilighet skal legge seg opp i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkatten skrev (10 minutter siden):

Jeg tror jeg skal kjøpe "De kaller meg ulven" av Zeshan Shakar. jeg har lest de to tidligere bøkene hans og likt dem, så da må jeg nesten lese denne også.  

Åh, den la jeg i handlekurven også. Men må man ha lest de forrige bøkene hans for å ha utbytte av denne? De har jeg nemlig ikke lest. Bør jeg kjøpe dem også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker bøker og kjøper mer enn jeg rekker å lese. I tillegg lytter jeg mye til gratis lydbøker på Bookbites, særlig krim. Likevel kommer jeg nok til å handle litt. Jeg tror det blir i alle fall et par av disse:

• Gjestene av Agnes Ravatn
  • Kulen som bommet av Richard Osman
  • Lær å sy Isipisipants med Fæbrik (jeg har grunnmønsteret i én størrelse og har brukt det flere ganger, men betaler gjerne 99 kroner for mønster i alle størrelser + hacks)
  • Norges skjulte perler av Lauritzen og Stangenes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (5 minutter siden):

Åh, den la jeg i handlekurven også. Men må man ha lest de forrige bøkene hans for å ha utbytte av denne? De har jeg nemlig ikke lest. Bør jeg kjøpe dem også?

Nei bøkene er frittstående så det går helt fint. De kaller meg ulven syns jeg var veldig fin, selv om Gul bok er favoritten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (1 minutt siden):

Nei bøkene er frittstående så det går helt fint. De kaller meg ulven syns jeg var veldig fin, selv om Gul bok er favoritten :) 

Å ja, Gul Bok har jeg kjøpt og lest før, husker jeg nå. Men ikke den som heter Tante Ulrikkes Vei.

Men da går det greit å lese dem frittstående, altså. Bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Å ja, Gul Bok har jeg kjøpt og lest før, husker jeg nå. Men ikke den som heter Tante Ulrikkes Vei.

Men da går det greit å lese dem frittstående, altså. Bra!

Jeg leste "Tante Ulrikkes vei" etter "Gul bok", og det gikk i hvert fall helt fint. Kan ikke tenke meg det er noe annerledes med "De kaller meg ulven". Som Maskopi sier, så er de frittstående. 

Endret av Skogkatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Skogkatten skrev (8 timer siden):

jeg har liten interesse for obskure skjønnlitterære utgivelser for tidlig 1900-tall,

Åj, så spennende. Er det noen titler du vil anbefale, som er verdt å lese for oss som ikke har en spesiell interesse for det men som bare liker å lese variert? :) 

Anonymkode: 3e26a...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ullvott skrev (12 timer siden):

Jeg elsker bøker og kjøper mer enn jeg rekker å lese. I tillegg lytter jeg mye til gratis lydbøker på Bookbites, særlig krim. Likevel kommer jeg nok til å handle litt. Jeg tror det blir i alle fall et par av disse:

• Gjestene av Agnes Ravatn
  • Kulen som bommet av Richard Osman
  • Lær å sy Isipisipants med Fæbrik (jeg har grunnmønsteret i én størrelse og har brukt det flere ganger, men betaler gjerne 99 kroner for mønster i alle størrelser + hacks)
  • Norges skjulte perler av Lauritzen og Stangenes

Gled deg til Gjestene! Digger Agnes Ravatn 👍

Anonymkode: 7f22a...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Åj, så spennende. Er det noen titler du vil anbefale, som er verdt å lese for oss som ikke har en spesiell interesse for det men som bare liker å lese variert? :) 

Anonymkode: 3e26a...544

Det sitatet betyr ikke at jeg er interessert i den type bøker, tvert imot, men det er ikke så lett å forstå den sammenhengen nå, siden tråden er ryddet siden jeg skrev det. Det var en anonym bruker her inne som mente at ingen burde kjøpe nye bøker, årsakene var alt fra at hen selv ikke hadde plass, fordi hen bodde trangt i Oslo og samlet på lego, til at det var vanskelig å få tak i ukjente bøker fra begynnelsen av 1900-tallet.

På grunn av alle avsporinger og tullete argumenter, så skrev jeg inn en liste over hvorfor jeg burde få kjøpe de bøkene jeg vil ha, med utgangspunkt i det denne brukeren skrev. Og av en eller annen grunn fikk dette stå selv etter rydding. Så jeg har dessverre ingen anbefalinger å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte akkurat Babel, Six of Crows, Crooked Kingdom og Priory of the Orange Tree. Fikk alle fire for 470kr tilsammen. 

Anonymkode: 83bb6...8b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...