AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Har jeg lyst på. Har prøvd glasspuss og baderomspray. Hva hjelper? Kan jeg ha en flaske i dusjen og spraye glassdørene med dette mens jeg er i dusjen og lar balsam/hårkur virke, for så å spyle av med vann fra dusjen? Kan blanding av eddik og zalo funke? Anonymkode: 2cbc0...853
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 Zalo og salmiakk et tingen om eddik og zalo blir for svakt. Anonymkode: c9097...38c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 Pink stuff og skrubb daddy er beste kombinasjon jeg har prøvd frem til nå Anonymkode: 05b58...f7d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #5 Skrevet 2. mai 2023 Jeg bruker Jif vindusspray. Sprayer på etter dusjing, lar sitte på glasset mens jeg tørker meg også tørker av glassdørene med enten tørkepapir eller vinduspusserklut. Det holder ikke å bare spyle av med vann, du må gni glasset med papir eller klut. Til info skal ikke sånne kjemikalier ned i vannsluket unødvendig heller, det går ut i naturen og skader dyr. Anonymkode: a83fe...174 1
flusa Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har jeg lyst på. Har prøvd glasspuss og baderomspray. Hva hjelper? Kan jeg ha en flaske i dusjen og spraye glassdørene med dette mens jeg er i dusjen og lar balsam/hårkur virke, for så å spyle av med vann fra dusjen? Kan blanding av eddik og zalo funke? Anonymkode: 2cbc0...853 Jeg vasker KUN med the pink stuff! Det blir skinnende blankt og rent. Tar en fuktig klut og påfører en liten mengde,smører på og skyller av med varmt vann.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 flusa skrev (7 timer siden): Denne : Det er et skuremiddel og vil vel ripe glass når en bruker det?.. Anonymkode: 15dbf...792 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 Ser mange anbefaler The pink stuff, men det produktet synes jeg var noe skikkelig oppskrytt tull. Det ligger igjen mye produkt på dørene etter å ha skylt av med sterk stråle, et hvitt belegg/hvite korn. Jeg anbefaler en skikkelig skrubb, f.eks Scrubdaddy. Hvis det er mye kalk/såpe på dørene, spray på et mildt vaskemiddel og la virke (f.eks multispray fra csoaps) og gå over med skrubben. Her har vi lite kalk i vannet, så jeg bruker kun dusjesåpe og scrubdaddy på glassdørene. Blir helt rent uten kjemikalier. Anonymkode: b857d...0a1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 Marixxx skrev (13 timer siden): Eddik og zalo er gull! Finnes ikke bedre. Bortsett fra at den First Price-zaloen faktisk er enda bedre til dette:-). Anonymkode: 259ac...3cf
Tripptrapp1 Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 Denne! Bruker den til dusjveggene, speil, koketoppen +++ https://www.maxbo.no/skumspray-multiclean-avfetter-og-rengjorer-p814673/?gclid=CjwKCAjwjMiiBhA4EiwAZe6jQ0RhSkYNCqfCA_kv5RlNDQT-bjPjcq0N_4a4oDqTm-a06oN10V_a1hoC-P0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Ullvott Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 Litt av hemmeligheten bak skinnende blanke glassdører er at du ikke bare kan skylle av vaskemiddelet og la det lufttørke. Da vil du få merker etter vanndråpene. Jo hardere vann, jo tydeligere merker. Uansett hvilket vaskemiddel du bruker må altså tørke vekk vannet med en vindusklut, eller trekke vekk vannet med en nal. Har du hardt vann kan eddik eller andre sure midler være nyttige.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 Ved å bruke en nal etter hver dusj får man ikke merker etter vanndråpene og det tar mye lenger tid før dørene blir skitne. Anonymkode: ff5b4...b2b
flusa Skrevet 3. mai 2023 #14 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er et skuremiddel og vil vel ripe glass når en bruker det?.. Anonymkode: 15dbf...792 Nei, den gjør faktisk ikke det🤗 Jif gir riper, men ikke denne. Den er bare helt magisk.. Fjerner alt, og ødelegger ikke underlaget.
Andro Skrevet 3. mai 2023 #16 Skrevet 3. mai 2023 Kjøp spesialvaskemiddel hos en rørleggerforretning. Hadde stor suksess med dette da jeg skulle selge et arva hus, og ikke fikk det rent nok på badet med vanlige vaskemidler fra dagligvarebutikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå