AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Er så lei av å ha hannhund. Var så dum at jeg anskaffet hannhund med tispe fra før. Det har i grunnen gått greit, litt styrete under løpetiden med adskillelse under stådagene og litt syting fra hans side. Men synes nå at han har blitt eklere og mer grisete med alderen. Nå er han 7 og kan finne på å markere innendørs selv om det er flere måneder til neste løpetid. Han venter for å snuse tispa bak hver gang hun har vært og tisset, oppsøker liggeplassene hennes for å snuse og slikke der hun har oppholdt seg. Bare skikkelig gris. Og mye verre under løpetiden. Er vel ikke stort å gjøre med det? Aldri mer hannhund altså 🤢 Hva er din erfaring, har dine blitt eklere og mer opphengt i tisper med alderen? Anonymkode: 2dc71...c7b
Mardina Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 (endret) Og jeg er en av de som foretrekker hannhunder 😊 Jeg har nok vært heldig med min, da han i løpet av sine 13 leveår, ikke har vært spesielt opptatt av løpetid i nabolaget. Det hender at han kan sutre LITT enkelte dager, hvis nabotispa har løpetid. Men det er ikke verre enn at han er tilsnakkenes og gir seg om han får beskjed om det. Han bor også alene med meg og samboer og ikke andre hunder. Han får selvfølgelig heller ikke lov til å hilse på tisper med løpetid. Men ja, det er ikke nødvendigvis et sjakktrekk å ha inntakt tispe og inntakt hannhund i hus. Fordi man aldri vet hvordan det vil bli. Du kan få en hannhund som ikke bryr seg en døyt om løpetid. Og du kan få en hannhund som uler, sutrer og slutter nesten å spise 3-4 uker i strekk.... 😬 Men jeg personlig kommer nok til å skaffe meg hannhund igjen. Om jeg da etterhvert kommer til å skaffe meg hund nr. 2, så blir det i så fall av samme kjønn. Jeg liker hannhunder jeg, selv om det betyr at jeg/vi må begrense hvem vi kan hilse på, ute på tur 😊 Endret 2. mai 2023 av Mardina
Troyamin Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Her hjemme er det både tisper og hannhunder. Å markere inne eller slikke opp etter tispene er helt enkelt ikke tillatt. Så nei, jeg merker ikke at de blir verre med årene. Det er heller tvert om. De blir mer og mer vant med å vite når tispene nærmer seg at de "står" og blir mer urolige akkurat de dagene. 1
Svisle Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Har begge kjønn selv og har aldri hatt problemer med markering inne. Men nå er jeg også ganske så streng med hannhundene under puberteten - det er IKKE lov til å markere på hus, bil, campingvogn eller andre ting som måtte stå ute og i rekkevidde. Lukte/slikke på og etter tispene er helt normal "gutteting", men får de beskjed om å la det være så lar de det være. Alfa og omeg er oppdragelse. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå