AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 Mitt ene toalett blir aldri helt rent. Uansett hvor mye jeg skrubber så blir det sittende et gult/brunt belegg nede i den delen med vann. Har forsøkt alt mulig, men uten hell… Noen som har tips til å få bort dette stygge belegget? Anonymkode: 9b359...a76
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #3 Skrevet 2. mai 2023 En oppvasktablett. La den surre 1 time og skyll ned. Funker ekstra bra om dassen preppes med varmt vann først. Anonymkode: de8b0...98f
Agaton Skrevet 2. mai 2023 #4 Skrevet 2. mai 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Mitt ene toalett blir aldri helt rent. Uansett hvor mye jeg skrubber så blir det sittende et gult/brunt belegg nede i den delen med vann. Har forsøkt alt mulig, men uten hell… Noen som har tips til å få bort dette stygge belegget? Anonymkode: 9b359...a76 Jeg fant ut noe for en stund siden: brukte plumbo pulver for rørene på kjøkkenet. og har en hvit vask som var litt brun nede ved sluket. hadde gitt opp å få dette rent. men plumbo gjorde alt skinnende rent. så jeg endte opp med å drysse et lag over hele vasken. kanskje ikke noe særlig å innhallere, men rent ble det!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #6 Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klor? Anonymkode: 00de6...da7 Klor fjerner sjelden kalk. På kalk er det best med noe etsende som eddik eller noe surt/med mye syre som cola eller natron Anonymkode: ce1d8...297
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #7 Skrevet 2. mai 2023 En oppvasktablett i, la ligge over natten og skyll ned 👌 Anonymkode: 4a886...f5d
flusa Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mitt ene toalett blir aldri helt rent. Uansett hvor mye jeg skrubber så blir det sittende et gult/brunt belegg nede i den delen med vann. Har forsøkt alt mulig, men uten hell… Noen som har tips til å få bort dette stygge belegget? Anonymkode: 9b359...a76 Pink stuff! Den er helt magisk! Bruker den til all rengjøring,bortsett fra på gulv.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 Er ett hav av råd, som du ser... Jeg ville tatt ett pappkrus og tømt ut vannet nederst i skåla før jeg la meg om natta, og lagt på ett tykt lag med ett surt rengøringsmiddel, f.eks eddik, cola eller WC-rens. La det stå over natta, spray på enn nytt lag om morgenen, og skrubbet godt med dobørsten, før du skyller ned og bruker toalettet som vanlig. Anonymkode: 3abea...bf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå