Gå til innhold

Små barn og helgejobbing i helsevesenet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har små barn, jobber dere vanlige vakter hver tredje helg, eller langvakter hver fjerde helg?

Anonymkode: 3161b...7e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da vel alle mulige varianter.

Selv jobber jeg som ringevikar i helsevesenet i tillegg til annen 100% dagjobb og det blir da naturlig nok mange helgevakter. Vi har ikke langvakter der jeg jobber.

Anonymkode: 12709...744

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber vanlige vakter hver fjerde helg.

Skrevet

Langvakter hver fjerde helg. Helt pyton! 

• Liker 1
Skrevet

Vanlige vakter hver 3. helg, da er papsen hjemme mens jeg jobber lørdag dag + søndag kveld 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3 helger per 12 uker, så omtrent 4 uker mellom selv om intervallet ikke er jevnt. Dagvaktshelga er 24 timer og nattevakter er ca 14. 

Har også jobbet hver tredje før, alt fra todelt døgn til at jeg var på vakt hele helgen.

Anonymkode: ca0ba...948

Skrevet

Vanlige vakter annenhver helg. Hos oss har alle over 50% stilling annenhver helg.

AnonymBruker
Skrevet

Langvakter hver 5 helg. Helt grusomt å omtrent ikke se barnet sitt den helgen, men samtidig kunne jeg aldri tenke meg å gå tilbake til vanlige vakter hver 3 helg. Har turnusfri to dager før og to dager etter arbeidshelg, så da har vi god tid sammen.

Anonymkode: ef7eb...5fd

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at det skal være et problem for mødre å jobbe helgevakter, hører aldri at fedre har problemer med dette 🙄 De jobber lange vakter på sykehus, offshore, brann, whatever. Det er aldri et problem.

Barna har far hjemme når du er på jobb - hva er problemet? 

Anonymkode: 4dc8d...223

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg går langvakter hver 2. helg for å holde en 47% stilling og samtidig kunne studere i ukene. Prøver å ha mini hjemme hvertfall en dag de ukene jeg har arbeidshelg, men akkurat nå går ikke det pga. eksamen. Heldigvis bare to år til jeg er ferdig på Høyskolen og ferdig med turnuslivet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Merkelig at det skal være et problem for mødre å jobbe helgevakter, hører aldri at fedre har problemer med dette 🙄 De jobber lange vakter på sykehus, offshore, brann, whatever. Det er aldri et problem.

Har jeg sagt jeg har et problem ?

Anonymkode: 3161b...7e6

AnonymBruker
Skrevet

Mannen jobber vanlige vakter hver tredje helt. Skulle ønske det han hadde mulighet til å jobbe langvakter og sjeldnere. Hele arbeidshelga er "ødelagt" uansett. 

Anonymkode: 4f3af...ede

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet begge deler. 

Anonymkode: 86843...4bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vet du tydeligvis ingenting om. 

Anonymkode: 2a139...b89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merkelig å ville tilbringe tid med sine egne barn ja 🙄 Har det slått deg at mødre kanskje føler mer på dette enn fedrene grunnet biologi? 

Selv jobber jeg langvakter hver fjerde helg. Barn på 1 og 3. Selv om de har det fint med far mens jeg er på jobb, har fortsatt jeg lyst til å bruke helgen med de også! Dette med turnus og fri på andre dager er greit nok når barna går i bhg, men når de er skolebarn skal jeg aldri mer jobbe turnus. Fri på en onsdag veier IKKE opp for helge/helligdagsjobbing spør du meg. Men bra vi er forskjellige.. 

Anonymkode: 35c50...fff

AnonymBruker
Skrevet

Har kun barnet når jeg har fri, jobber hver 3. helg.

Før da jeg hadde barnet hele tiden her, så jobbet jeg ikke helg. Kanskje ikke mulig å unngå helgejobbing for alle. Da må man få barnepass.

Anonymkode: 01ca0...166

AnonymBruker
Skrevet

Helt grusomt å ikke se barnet sitt den ene helgen hver 5. uke... Faktisk 😅

Jeg jobber ikke i helsevesenet, men jobber natt annen hver helg. Da må jeg sove litt på dagtid, og ser barna kanskje 3-4 timer lørdag og søndag. Det går helt fint. 

Anonymkode: 7edfb...c75

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg jobber ikke i helsevesenet, men jobber natt annen hver helg. Da må jeg sove litt på dagtid, og ser barna kanskje 3-4 timer lørdag og søndag. Det går helt fint. 

Enig med deg. Helt uproblematisk. 
Litt deilig faktisk.

Men vi er sikkert dårlige foreldre/mødre 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hver 5. uke? Hvem er det som er så heldig og jobber helg så sjeldent da?

Anonymkode: 86843...4bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...