Embla Othea Skrevet 2. mai 2023 #1 Skrevet 2. mai 2023 (endret) Noen som har prøvd denne oppskriften?: https://www.godt.no/aktuelt/i/mRd9Rp/ukens-matblogger-hele-norge-baker-helenes-saftige-gulrotkake-i-langpanne Det er ikke til en spesiell anledning - skal bare ned på treningskjøkkenet for å bake kake til medpasienter og ansatte i morgen. Jeg er også åpen for oppskrifter til andre gulrotkaker. 😊 Endret 2. mai 2023 av Embla Othea 1
Ciaran og Ciara Skrevet 2. mai 2023 #2 Skrevet 2. mai 2023 Den kaken skal Cassidy Tvillingene prøve for vi synes at den ser skikkelig digg ut.😍😍🤩🤩🥰🥰
Embla Othea Skrevet 2. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2023 Ciaran og Ciara skrev (1 minutt siden): Den kaken skal Cassidy Tvillingene prøve for vi synes at den ser skikkelig digg ut.😍😍🤩🤩🥰🥰 Jaaa. 🥰 1
Brunhilde Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Jeg pleier å bruke denne oppskriften og får alltid skryt av gulrotkaken "min". Har som regel litt ekstra krydder i, ikke mye men bittelitt ingefær og nellik passer, syns jeg, og så dropper jeg muskat fordi mange av "mine" ikke liker det. 1
MarianneE Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Brunhilde skrev (22 minutter siden): Jeg pleier å bruke denne oppskriften og får alltid skryt av gulrotkaken "min". Har som regel litt ekstra krydder i, ikke mye men bittelitt ingefær og nellik passer, syns jeg, og så dropper jeg muskat fordi mange av "mine" ikke liker det. Den er helt nydelig og min "go-to" kake 1 1
Embla Othea Skrevet 3. mai 2023 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2023 Brunhilde skrev (6 timer siden): Jeg pleier å bruke denne oppskriften og får alltid skryt av gulrotkaken "min". Har som regel litt ekstra krydder i, ikke mye men bittelitt ingefær og nellik passer, syns jeg, og så dropper jeg muskat fordi mange av "mine" ikke liker det. Jeg vurderte faktisk å lage den, men jeg landet på Godt.no til min store skuffelse, men jeg prøver denne neste gang. 🙂 MarianneE skrev (5 timer siden): Den er helt nydelig og min "go-to" kake Den så nydelig ut, men jeg må innrømme at jeg ble svært skuffet. Bunnen ble god og saftig, men kremen smakte bokstavelig talt fett. Altfor mye smør i kremen i tillegg til kremfløte. 😬 1
Embla Othea Skrevet 3. mai 2023 Forfatter #7 Skrevet 3. mai 2023 Ciaran og Ciara skrev (21 timer siden): Den kaken skal Cassidy Tvillingene prøve for vi synes at den ser skikkelig digg ut.😍😍🤩🤩🥰🥰 Anbefales ikke. Jeg tror jeg heller ville ha prøvd oppskriften til @Brunhilde. 🥰 1 1
Ciaran og Ciara Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Anbefales ikke. Jeg tror jeg heller ville ha prøvd oppskriften til @Brunhilde. 🥰 Tusen Takk for at du sier ifra, Cassidy Tvillingene tror på deg Embla. Så da skal vi heller prøve den andre oppskriften som du anbefaler.🥰🥰 1
Daisy-love Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 Embla Othea skrev (2 minutter siden): Jeg vurderte faktisk å lage den, men jeg landet på Godt.no til min store skuffelse, men jeg prøver denne neste gang. 🙂 Den så nydelig ut, men jeg må innrømme at jeg ble svært skuffet. Bunnen ble god og saftig, men kremen smakte bokstavelig talt fett. Altfor mye smør i kremen i tillegg til kremfløte. 😬 Aldri sett kremfløte i ostekakekrem, så den var ny. Så ut som det kunne bli litt fettete ja. Dumt det ble sånn, men da vet vi andre det ihvertfall, så du tok en for laget når du testet denne 😊 Trines matblogg sin så bedre ut 😋 2 1
Embla Othea Skrevet 3. mai 2023 Forfatter #10 Skrevet 3. mai 2023 Daisy-love skrev (17 minutter siden): Aldri sett kremfløte i ostekakekrem, så den var ny. Så ut som det kunne bli litt fettete ja. Dumt det ble sånn, men da vet vi andre det ihvertfall, så du tok en for laget når du testet denne 😊 Trines matblogg sin så bedre ut 😋 Hihi ja - men det var en liten nedtur, fordi denne kaken ble servert til avdelingen, både medpasienter og ansatte. Men jeg har planer om å bake Sachertorte på fredag til avdelingen - satser på at det blir bedre. 🥰 2
MarianneE Skrevet 4. mai 2023 #11 Skrevet 4. mai 2023 Embla Othea skrev (8 timer siden): Jeg vurderte faktisk å lage den, men jeg landet på Godt.no til min store skuffelse, men jeg prøver denne neste gang. 🙂 Den så nydelig ut, men jeg må innrømme at jeg ble svært skuffet. Bunnen ble god og saftig, men kremen smakte bokstavelig talt fett. Altfor mye smør i kremen i tillegg til kremfløte. 😬 Kremfløte?
Embla Othea Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #12 Skrevet 4. mai 2023 MarianneE skrev (2 timer siden): Kremfløte? Ja - jeg doblet oppskriften og da ble det 2 dl kremfløte i kremost-glasuren. 1
MarianneE Skrevet 4. mai 2023 #13 Skrevet 4. mai 2023 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Ja - jeg doblet oppskriften og da ble det 2 dl kremfløte i kremost-glasuren. Mulig jeg ser på feil oppskrift siden jeg ikke ser noen kremfløte i glasuren
MarianneE Skrevet 4. mai 2023 #14 Skrevet 4. mai 2023 Embla Othea skrev (2 minutter siden): Ja - jeg doblet oppskriften og da ble det 2 dl kremfløte i kremost-glasuren. Jada, jeg tenkte hele tiden på den oppskriften fra Room (trines Matblogg) og ikke den fra godt.no som du mente. My bad ❤️ 1
Embla Othea Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #15 Skrevet 4. mai 2023 MarianneE skrev (1 minutt siden): Mulig jeg ser på feil oppskrift siden jeg ikke ser noen kremfløte i glasuren OJJ BEKLAGER - MIN FEIL! Jeg trodde at du mente at du hadde prøvd Godt.no sin, at den var god og at det ikke var kremfløte i den, men du kommenterte jo @Brunhilde sin oppskrift. Sorry - var ikke meningen å forvirre deg! 😅 1 1
MarianneE Skrevet 4. mai 2023 #16 Skrevet 4. mai 2023 Embla Othea skrev (Akkurat nå): OJJ BEKLAGER - MIN FEIL! Jeg trodde at du mente at du hadde prøvd Godt.no sin, at den var god og at det ikke var kremfløte i den, men du kommenterte jo @Brunhilde sin oppskrift. Sorry - var ikke meningen å forvirre deg! 😅 Tydeligvis lett å forvirre jeg Den gulrotkake @Brunhilde nevner har jeg laget flere ganger med like stort hell. Helt nydelig! 1 1
Embla Othea Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #17 Skrevet 4. mai 2023 MarianneE skrev (10 minutter siden): Tydeligvis lett å forvirre jeg Den gulrotkake @Brunhilde nevner har jeg laget flere ganger med like stort hell. Helt nydelig! Prøver den neste gang, jeg. 🥰 1 1
Brunhilde Skrevet 4. mai 2023 #18 Skrevet 4. mai 2023 Embla Othea skrev (2 minutter siden): Prøver den neste gang, jeg. 🥰 Den er, som sagt, en sikker vinner her. (Ofte dropper jeg sjokoladen, men det er jo en smakssak). Og den blir aller best med saftige, grønne Granny Smith-epler.
Embla Othea Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #19 Skrevet 4. mai 2023 Brunhilde skrev (2 minutter siden): Den er, som sagt, en sikker vinner her. (Ofte dropper jeg sjokoladen, men det er jo en smakssak). Og den blir aller best med saftige, grønne Granny Smith-epler. Ja, jeg liker heller ikke sjokolade på gulrotkake. Takk for tipset! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå