Gå til innhold

Hjem til han på tredje date - hva tar jeg med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Invitert hjem til en date jeg har truffet to ganger tidligere. Hva skal jeg ta med? Aner ikke om vi skal spise eller hva

Anonymkode: 8a162...13e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Minimalt med undertøy 

Anonymkode: fc3b0...7ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tannbørste og ekstra truse

Anonymkode: 2a446...587

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du ikke hva planen hans er? Med mindre han har sagt noe om middag så behandler han deg jo som en puledokke han bare vil ha hjem for å få i sengs. Og på så tidlig stadie er det ikke normalt med overnatting så da er det rett inn og rett ut.. Ikke nødvendig å ta med noe til overnatting men hvis han sier han skal lage middag kan du spørre om dere ikke skal lage den sammen og ta med deg noen av ingrediensene. 

Anbefaler å ikke ta med vin. Alkohol gjør en sårbar for overgrep. 

Anonymkode: 0f778...b2c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Våtservietter og kondomer.

Anonymkode: 23025...2e4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Invitert hjem til en date jeg har truffet to ganger tidligere. Hva skal jeg ta med? Aner ikke om vi skal spise eller hva

Kommer vel an på hva du ønsker å få ut av det. Spør han hva han har planlagt. Sett dine egne grenser. Hvis han prøver å omgå grensene dine er han ikke verdt å samle på.

Ha en retrettmulighet hvis ting skjærer seg. Hvis du er avhengig av kollektivtrafikk, sørg for å vite når siste buss/tog osv. går. Hvis du er avhengig av bil - hold deg edru. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Spør han om hva planen er. Lage middag sammen? Spør om dere skal også handle sammen i forkant, det kan være hyggelig.

Han lage middag til deg? Spør om du kan ta med dessert og litt vin

Spill eller filmkveld? Si du tar med snack og vin/brus/øl etter det dere ønsker.

Du ønsker ikke sex? Da gir du beskjed på en hyggelig måte. Gleder meg til å komme hjem til deg, og du har sikkert ikke tenkt på det, men synes det er greit å avklare at jeg gleder meg til å treffe deg, men jeg er ikke klar for sex ennå.

Du ønsker sex? Ta med det du trenger, men ikke pushe på, det kan være for tidlig for han.

Anonymkode: 80629...203

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du ønsker ikke sex? Da gir du beskjed på en hyggelig måte. Gleder meg til å komme hjem til deg, og du har sikkert ikke tenkt på det, men synes det er greit å avklare at jeg gleder meg til å treffe deg, men jeg er ikke klar for sex ennå.

Anonymkode: 80629...203

Det hjelper ikke å si fra på forhånd. De fleste menn tar hjemmebesøket som en interesse på sex og tror at "Nei til slutt betyr ja". Det er sånn date rape skjer. Og det skjer ofte. Mannen presser på med klining og kos og man stopper han, sier man ikke vil dra den lenger, han fortsetter og du er med på kliningen og han later som han stopper der men etter litt fortsetter han å presse på til å dra det lenger og lenger. Det er veldig vanskelig å sprette opp og begynne å sparke og skrike når du virkelig liker han og han later som han stopper og respekterer at du sier nei men så presser på igjen og til slutt går man i frys og voldtekten skjer. 

Er man ikke klar for sex er det eneste trygge å ikke dra på hjemmedate. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle snakker om sex.... Jeg hadde tatt med en flaske vin eller noe annet godt å drikke, evt jordbær og sjokolade 😊

Anonymkode: 82508...c90

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Invitert hjem på kvelden? Jeg ville spurt om jeg skulle ta med noe. Hørt hva han tenker.

Og om jeg trodde det kunne gå den veien så hadde jeg passet på å ta med tannbørste og prevensjon.

Anonymkode: 1a5c6...52e

AnonymBruker
Skrevet

Ta med selvrespekt nok til å dra hjem med en gang han hinter om sex. 3 date er alt for tidlig. 

Anonymkode: f39f0...194

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Glidemiddel og butplug

Anonymkode: 009db...7ad

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det hjelper ikke å si fra på forhånd. De fleste menn tar hjemmebesøket som en interesse på sex og tror at "Nei til slutt betyr ja". Det er sånn date rape skjer. Og det skjer ofte. Mannen presser på med klining og kos og man stopper han, sier man ikke vil dra den lenger, han fortsetter og du er med på kliningen og han later som han stopper der men etter litt fortsetter han å presse på til å dra det lenger og lenger. Det er veldig vanskelig å sprette opp og begynne å sparke og skrike når du virkelig liker han og han later som han stopper og respekterer at du sier nei men så presser på igjen og til slutt går man i frys og voldtekten skjer. 

Er man ikke klar for sex er det eneste trygge å ikke dra på hjemmedate. 

Men dette gjelder vel ikke bar menn. Jeg ble invitert hjem til en kvinne for noen uker siden. Serverte et glass vin og etter vi hadde drukket det var hun tydelig ivrig på å ha sex. La ikke skjul på at det var hele intensjonen med besøket. 

Hyggelig nok det. Men det er ikke sånn at det er bare menn som tenker at det kan ligge sex i lufta ved en hjemmedate. 

Anonymkode: 36c79...4f9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tannbørste og ekstra truse

Anonymkode: 2a446...587

Hehe, akkurat det samme jeg tenkte på først. Kan eventuelt legge til kondomer (han har nesten helt sikkert hjemme hos seg, men kan jo ha en pakke i veska for sikkerhets skyld), og en flaske vin.

For ordens skyld: Ikke at Ts skal føle seg forpliktet til å overnatte og/eller ha sex, hvis hun ikke vil. Men på en hjemmedate, så er det nok mer sannsynlig at det ender med sex enn at det ikke gjør det. Man spiser god mat, man drikker litt, koser seg, stemningen blir god, og man havner i senga, uten at det er eksplisitt uttalt på forhånd at det er det man skal.

Anonymkode: 2f5d1...d21

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Alle snakker om sex.... Jeg hadde tatt med en flaske vin eller noe annet godt å drikke, evt jordbær og sjokolade 😊

Anonymkode: 82508...c90

Det er fordi invitasjon hjem = sex.

Så derav: vær klar over at han inviterer til sex, ønsker man ikke det tas daten ikke hjemme hos ham. 

Selvsagt kan man si nei osv - men det er altså hans ønske og intensjon. Så om man vil unngå den forventningen bare dropper man hjemmedate. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men dette gjelder vel ikke bar menn. Jeg ble invitert hjem til en kvinne for noen uker siden. Serverte et glass vin og etter vi hadde drukket det var hun tydelig ivrig på å ha sex. La ikke skjul på at det var hele intensjonen med besøket. 

Hyggelig nok det. Men det er ikke sånn at det er bare menn som tenker at det kan ligge sex i lufta ved en hjemmedate. 

Min erfaring (som mann) er at ved hjemmedate ligger det i de fleste tilfeller sex i lufta, også fra kvinnens side. Det gjelder enten de inviterer meg hjem til seg, takker ja til en invitasjon til meg, eller inviterer seg selv hjem til meg. Det ligger jo liksom i kortene, mennesker er seksuelle vesener. Det er normalt for begge kjønn å ha lyst til å p*le, særlig hvis man har vært singel en stund og det er lenge siden sist.

Men selvfølgelig kan det ikke understrekes sterkt nok at man alltid skal respektere andres grenser. Det er lov til å sette grenser, det er lov å tydeliggjøre de i forkant hvis man føler for det, og det er lov til å ombestemme seg underveis. 

AnonymBruker
Skrevet

Sexleketøy!!!

Anonymkode: aea74...5fb

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Flaske vin

Anonymkode: 8b623...b4b

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Min erfaring (som mann) er at ved hjemmedate ligger det i de fleste tilfeller sex i lufta, også fra kvinnens side. Det gjelder enten de inviterer meg hjem til seg, takker ja til en invitasjon til meg, eller inviterer seg selv hjem til meg. Det ligger jo liksom i kortene, mennesker er seksuelle vesener. Det er normalt for begge kjønn å ha lyst til å p*le, særlig hvis man har vært singel en stund og det er lenge siden sist.

Men selvfølgelig kan det ikke understrekes sterkt nok at man alltid skal respektere andres grenser. Det er lov til å sette grenser, det er lov å tydeliggjøre de i forkant hvis man føler for det, og det er lov til å ombestemme seg underveis. 

Ja dette var akkurat mitt poeng også. Og min erfaring er helt lik. I de aller fleste tilfeller ligger det sex i lufta, også fra kvinnens side. Jeg tenker at det ikke er noe galt i det så lenge mann tolker signaler og respekterer grenser. De aller fleste er vel oppegående og gjør det så vidt jeg vet. 

Dette ble litt på siden av tråden, men jeg vill bare ha frem at dette ikke er en typisk mannegreie. Jeg er mann og de aller fleste kvinner jeg har hjemmedate med, enten hos meg eller hun, er svært tydelige på at de ønsker sex. 

Skrevet

Bakte pirogger og tok med en flaske vin , mat og drikke slår gjerne godt an !

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...