Gå til innhold

Svært enkel middag med nudler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tips til middag av enkleste sort, med nudler? Gjerne med frosne grønnsaker av en eller annen sammensetning. Finnes det noen ferdigsaus som kan brukes? Hva slags krydder? 

Vi snakker ikke gourmetmat her altså, men noe som bør gå veldig kjapt og greit og med minst mulig ingredienser som må kjøpes inn... Gjerne vegetar. 

Jeg liker Toro Spicy Noodle Wok liksom, så noe lignende hadde vært OK å lage selv... 

Anonymkode: 64cf4...24d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker nudler. Trenger ikke kjøtt. Jeg er ikke vegetarianer , men nudler kan jeg leve lenge på. 

AnonymBruker
Skrevet

En pk strimlet kjøtt (svin, kylling eller biff, etter smak), 1 pk frosne wokgrønnsaker, nudler, et par poser slik wok-saus i den smaken du liker. 

Anonymkode: 510b8...99a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kok nudler ha i frosne erter, aspargesbønner eller edamambønner på slutten sammen med frosne eller ferske terninger av laks og kok ferdig.  Vend inn pisket egg og en fløteskvett, skvis evt i litt sitron eller en skvett soya. Krydre med salt/ pepper 

Kok nudler, stek sopp og evt løk / paprika med krydder du liker. Ha litt fløte og soya i pannen med soppen og bland i nudlene.

Nudlesalat med fetaost og grønnsaker,  salat/ mais/ tomater/ det du like og fetaost.

Nudler med reker/ scampi og ferdig wokblanding. Evt hiv oppi fersk koriander. Bruk evt stirfry saus i ferdig pose. Evt chiliolje/ soya/ østersaus/ dt du liker

Anonymkode: dcc9d...a22

AnonymBruker
Skrevet

Enklere enn dette får du ikke: 

Kok opp vann, tilsett en buljongterning etter ønsket smak. Ett par minutter før nudlerene er ferdig, legg et egg forsiktig opp i (altså kun egget, uten skall). 

Når ferdig, ta det i en skål og legg en ostebit på toppen. Sesamfrø og persille på toppen. 

Nam! 

Anonymkode: efaac...4d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har laget med amerikansk blanding eller annen fryste grønnsaker, sorte bønner på boks, og nudler. Hatt soyasaus eller swedt chili saus til. Spiser du egg kan du tilsette det i pannen. Kan også bruke sånn pose med sausmiks.

AnonymBruker
Skrevet

Dette spiste jeg til middag gjennom hele studietiden: 
1 pakke nudler

150 gram kyllingfilet

2 gulrøtter

Soyasaus

Kok nudler. Kutt opp kylling og gulrøtter og stek i pannen. Når nudlene er ferdig, stekes de også i pannen. Hell over litt soyasaus mot slutten. Ta på ønskede krydder.

Anonymkode: eac23...81a

AnonymBruker
Skrevet

Kok nudler. Hell av mesteparten av vannet (la ca. 2 ss vann være igjen). Ta opp i en halv boks Philadelphia ost og 2-3 ss sriracha. 

Er ikke sunt, men smaker nydelig!

Anonymkode: eac23...81a

Skrevet

Wok ? 😀

Skrevet

jeg har en stor flaske sursøt chillisaus og en flaske soyasaus stående i kjøleskapet til enhver tid... å bruke litt av dette sammen med litt matfløte, og litt av buljongen du koker nudlene i og en pose frosne grønnsaker er det en super wok.. 

AnonymBruker
Skrevet

Kok nudler, stek hvitløk i litt olje, ha nudlene over sammen med litt soyasaus. Stek et egg i olje på middels varme slik at det blir crispy. Legg egget, vårløk og hakkede peanøtter over nudlene. Mmmm!

Anonymkode: 4b12b...564

AnonymBruker
Skrevet

kutt opp firm tofu i terninger. Rull de i maizena. Stek de sprøe i sesamolje.

Lag olje av teryakisaus, sesamolje, soyasaus og oystersaus

Kok nudler og grønnsaker

Hiv nudlene og grønnsakene i en stekepanne. Hiv over tofuen

Lag eggerøre. Hiv eggerøra oppi stekepanna.

Viola!

Anonymkode: d7f2b...8b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er digg med nudler med egg og pølse. Koker egget separat, så koker jeg oppkuttede pølsebiter og tar oppi nudlene til slutt. Det er bare å heller det rett over i ei skål, skrelle egget og dele det i to med ei skje og putte det oppi med resten. Er forsåvidt godt med annet kjøtt også!

Anonymkode: b9f97...467

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å bruke forskjellige grønnsaker jeg liker (som regel gjør jeg det lettvint og kjøper en pose wokmix fra bama), koker nudler og heller over oyster- og spring onion saus fra blue dragon. Kan fint spises uten kjøtt, men de gangene jeg har kjøtt i, bruker jeg enten kylling eller strimlet svinekjøtt. 

Anonymkode: 0c8ce...351

AnonymBruker
Skrevet

kok med buljong eller tilsett soyasaus etterpå, tilsett erter/bønner/peanøtter e. cashewnøtter/ de grønnsaker du har

Anonymkode: c600b...811

Skrevet

Koke opp grønnsaker og biter av kyllingfilet eller svinekjøtt, og så ha oppi nudler og krydder.

Nydelig god nuddelsuppe🤗

AnonymBruker
Skrevet

Peanøttsaus er fantastisk til nudler!

Anonymkode: ac999...855

Skrevet

Bløtlegg glassnudler eller risnudler, når de er klare varm opp en god klunk chiliolje i panna, tilsett hakket løk og hvitløk, 2 egg og nudlene. Bland godt i panna så chilioljen smaksetter alt, tilsett evt mer chiliolje etter smak og styrke, hell litt soyasaus over. Hell over i skål når eggene er ferdig stekt og topp med fersk vårløk😋 enkelt og godt, funker også veldig bra med kjøtt.

Hvis du har mama nudler (mr lee e.l.) så kan du kutte opp litt gulrot og sopp, hive det oppi vannet når det koker sammen med nudlene, knekk ett egg oppi. La det koke, legg spinat i en skål, hell over nudlene og topp med vårløk, chili og litt limejuice.

Skrevet

Jeg koker nudler med soyasaus og litt buljong i stedet for krydderblandingen som følger med. 
Så steker jeg de grønnsakene jeg har. Ofte mye paprika, sopp, gulrot, kål, brokkoli og rødløk. Med salt og pepper, hvitløk og soyasaus. 
Og har med det kjøttet som er i kjøleskapet. Enten kylling eller svinestrimler, spekeskinke, vanlig skinke, rester av karbonader, lammestek, eller hva som helst. 

Så altså som krydder/saus bruker jeg kun salt, pepper, soyasaus og knust hvitløk. Noen ganger bruker jeg kryddersmør i stedet. Eller en skje med pesto. 

Nudler for meg er restemiddag, hvor jeg bruker det jeg har i skapet. 

AnonymBruker
Skrevet
Taluno skrev (1 minutt siden):

Jeg koker nudler med soyasaus og litt buljong i stedet for krydderblandingen som følger med. 
Så steker jeg de grønnsakene jeg har. Ofte mye paprika, sopp, gulrot, kål, brokkoli og rødløk. Med salt og pepper, hvitløk og soyasaus. 
Og har med det kjøttet som er i kjøleskapet. Enten kylling eller svinestrimler, spekeskinke, vanlig skinke, rester av karbonader, lammestek, eller hva som helst. 

Så altså som krydder/saus bruker jeg kun salt, pepper, soyasaus og knust hvitløk. Noen ganger bruker jeg kryddersmør i stedet. Eller en skje med pesto. 

Nudler for meg er restemiddag, hvor jeg bruker det jeg har i skapet. 

Soyasaus er helt ekstremt usunt. Bruk alt annet.

Anonymkode: e1709...c28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...