Gå til innhold

Folk blir overrasket når jeg oppgir vekta

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sitter dere og snakker om hva dere veier? Og gjetter? Veldig rart.

Anonymkode: 91d86...6a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi prater mye om vekt, kropp og slanking i min familie og. Har begynt å lure på om det er mye av grunnen til mitt anstrengte forhold til mat. Tipser ofte hverandre om produkter med få kalorier og sånt. 

Anonymkode: 8a9d1...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sitter dere og snakker om hva dere veier? Og gjetter? Veldig rart.

Anonymkode: 91d86...6a3

Nei!! Hallo! Men av og til kommer vi inn på det liksom. Forstår ikke problemet. Mange her inne med anstrengt forhold til mat og kropp virker det som 

Anonymkode: a5a1b...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de samme folkene blir overrasket 'gang på gang' er de enten senile eller har skjønt du liker at de "gjetter" for lavt.. 

Anonymkode: bc45c...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis de samme folkene blir overrasket 'gang på gang' er de enten senile eller har skjønt du liker at de "gjetter" for lavt.. 

Anonymkode: bc45c...6c0

Jeg er ikke ts, men er lett å anta at det er snakk om forskjellige folk som blir overrasket hver gang, og ikke de samme folka gang på gang. 

Anonymkode: 9b264...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hahahaha

Hvem snakker om sånt? Ingen!

Anonymkode: 3a273...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo samme opplegget som de som "alltid" får høre hvor mye yngre de ser ut. 

Folk er ikke dønn ærlig på slike spørsmål. Verken alder eller vekt. Eller yrke for den del. De slår av med en god margin, fordi de ikke vil tråkke i salaten. 

Nei, du ser ikke ut som en fresh 20 åring når du nærmer deg 40! Nei, ingen tror oppriktig at du veier så lite! Nei, ingen tror at du jobber som advokat, ingeniør, PT, whatever, pga noe du har på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2023 den 18.59):

Hun veide 50kg jeg 58. Min beinbygning er nesten dobbelt så grov som hennes.

Et voksent menneskes skjellett spiller ingen rolle for vekten. De er få grams forskjell. Skjelettet utgjør ca 20% av vekten din, og siden mye av den vekten er vann så er bare 6-7% v dette benvev.

Stor variasjon i vekt mellom personer som ha samme format skyldes fordelingen av muskelmasse vs fettprosent og evt. væskeoppsamling. Jo høyere egenvekt jo sunnere menneske vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd det en gang på sykehuset. Måtte veie meg før en laktoseintoleranse test, da man skal drikke en viss mengde veske etter hva vekten din er. Å sykepleieren var overbevist om at vekten viste helt feil. Sa til henne at den viser det samme som hjemme, og at jeg faktisk veide 70kg. Men hun insisterte på å hente en ny, og ble litt rar da hun fikk samme tall på den. Hun at overbevist om at den viste minst 10kg for mye 🙈😅 

Anonymkode: 4924c...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.5.2023 den 7.18):

Nei, det er svært sjelden folk i dag tror at det faktisk er skjelettet som veier mer. Men enn grov benbygning kan bære mer muskler, fett og hud før man er overvektig. Har du brede skuldre og brede hofter bærer massen på skjelettet mer vekt enn hvis du er smal. 

Er så lei av de som triumferende forklarer at skjelletett ikke veier så mye når det ikke er det det dreier seg om. 

Anonymkode: 86657...261

Nei det er ikke svært sjelden.

Anonymkode: 34517...2cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hotwife skrev (37 minutter siden):

Dette er jo samme opplegget som de som "alltid" får høre hvor mye yngre de ser ut. 

Folk er ikke dønn ærlig på slike spørsmål. Verken alder eller vekt. Eller yrke for den del. De slår av med en god margin, fordi de ikke vil tråkke i salaten. 

Nei, du ser ikke ut som en fresh 20 åring når du nærmer deg 40! Nei, ingen tror oppriktig at du veier så lite! Nei, ingen tror at du jobber som advokat, ingeniør, PT, whatever, pga noe du har på deg!

Jeg kjenner flere som ser svært mye yngre ut enn det de er, uten at de har fikset på noe altså. Noen mennesker er rett og slett mer heldig enn andre mtp genetikken, selvom det kan være vanskelig å tro for andre. 

Anonymkode: 8ffb9...ff2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.5.2023 den 9.37):

Jeg er høy, så jeg tror jeg virker slankere enn jeg er. Har samme erfaring. 

Anonymkode: 8a9d1...2fb

Vekt og «å se slank ut» er da ikke det samme.

Anonymkode: 6e187...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...